کلمات یک فروشنده بهعنوان شمشیری دولبه برای فروش عمل میکند! در واقع یک فروشنده باید از کلمات، در جای درست خود استفاده کند تا فروش محصولاتش بیشتر شود. کلمات تاثیرگذار در فروش به چند دسته تقسیمبندی میشوند که شامل کلمات مثبت، تشویقی، محدودکننده و کلماتی هستند که باعث جلب اعتماد مشتری برای خرید میشوند. برای پاسخ به این سوال که کلمات تاثیرگذار کداماند و چگونه باید در جای درست استفاده شوند؛ خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم.
با بهکارگیری کلمات مثبت مشتری را ترغیب به خرید کنید
با استفاده از کلمات مثبت میتوانید احساساتی خوشایند و مثبت در مشتریان و مخاطبان بالقوه ایجاد کرده و آنها را برای خرید از محصولات یا خدمات خود ترغیب کنید. کلمات مثبت برای ترغیب مشتری را میتوانید در متنهای تبلیغاتی یا ویژگیهای محصول خود به کار ببرید. بهعنوان مثال میتوانید کلمات مثبت مرتبط با بیزینس خود را در متن تبلیغاتی بنویسید و از طریق پنل پیامکی برای مخاطبان بالقوه ارسال کنید. اگر قصد استفاده از این روش را دارید، برای اطلاع از هزینه سامانه پیامکی به سایتهای معتبر فروش پنلهای پیامکی مراجعه کنید.
نکته مهم در استفاده از کلمات مثبت برای فروش بیشتر، استفاده از آنها بهصورت کاملا واقعبینانه و متعادل است. بهعنوان مثال اگر کلمه «زیبایی» را برای محصولات آرایشی و بهداشتی بهکار میبرید، محصول شما واقعا باید تاثیر مثبتی بر زیبایی مشتری داشته باشد؛ درغیراینصورت مشتریان خود را از دست خواهید داد. با مشاهده جدول زیر کلمات مثبت متناسب با کسبوکار خود را انتخاب کنید:
نمونه کلمات مثبت برای ترغیب مشتری به خرید |
شادی |
خوشبختی |
زیبایی |
سلامتی |
عشق |
قدرت |
توانایی |
آرامش |
از کلمات تشویقی برای فروش بیشتر محصولات استفاده کنید
کلمات تشویقی حس مثبتی را بههمراه هیجان در مخاطبان ایجاد میکند؛ درواقع کلمات تشویقی این حس را در مخاطبان و مشتریان ایجاد میکند که خرید از شما تجربهای هیجانانگیز و جذاب است؛ بنابراین با استفاده از کلمات تشویقی مشتریان بالقوه را ترغیب به خرید محصولات یا استفاده از خدمات خود کنید. بهعنوان مثال بهمنظور ترغیب مشتری برای خرید در نمونه متن تبلیغاتی برند، کلمه «تخفیف ویژه» را بهکار ببرید. در جدول زیر برخی از کلمات تشویقی پرکاربرد برای بیزینسهای مختلف نوشته شده است:
نمونه کلمات تشویقی برای فروش بیشتر محصولات |
رایگان |
قیمت مناسب |
ارزان، تضمینی |
تخفیف |
خرید ویژه |
با کلمات تاثیر گذار در فروش، اعتماد مشتریان را جلب کنید!
راهکاری جذاب برای اعتمادسازی و فروش بیشتر محصولات، استفاده از کلماتی است که نشاندهنده نظرات مثبت مشتریان قدیمی باشد. بهعنوان مثال استفاده از کلمه «معتبر» هنگام معرفی کسبوکارتان، بهطورناخودآگاه باعث اعتماد بیشتر مشتریان به بیزینس و کیفیت محصولات یا خدمات شما میشود.
با استفاده از کلمات تاثیرگذاری مانند «تایید شده» به مخاطب نشان دهید که افراد متخصص اعتبار بیزینس شما را تضمین میکنند. بهعنوان مثال روی کاتالوگ ریمل آرایشی عبارت «تایید شده توسط متخصصان چشم» را بنویسید. نکته مهم هنگام استفاده از این کلمات این است که با مخاطب صادق باشید. در واقع با این کلمات شعار تبلیغاتی یا متنی ننویسید که بعدا خلاف آن ثابت شود. در جدول زیر کلماتی که باعث اعتمادسازی مشتریان میشود را برای شما نوشتهایم:
نمونه کلمات تاثیرگذار برای جلب اعتماد مشتری |
معتبر |
قابل اعتماد |
مورداعتماد |
پیشنهاد شده |
توصیه شده |
تایید شده توسط… |
کاربرد کلمات محدودکننده در فروش؛ ایجاد حس ضرورت خرید در مشتری
بهترین زمان استفاده از کلمات محدودکننده، زمانی است که قصد فروش فوری محصولات یا خدماتتان را دارید. بهکارگیری کلمات محدودکننده در متنهای تبلیغاتی که به قصد فروش آخر فصل یا بلک فرایدی است، کاربرد بسیاری دارد. باید از کلمات محدودکننده بهصورت هوشمندانه استفاده کنید؛ زیرا اگر از این عبارتها بهصورت مکرر در پیامکهای ارسالی استفاده کنید، برای مشتری بسیار خستهکننده خواهد شد.
درواقع استفاده بیشازحد از کلمات محدودکننده در متنها و پیامکهای تبلیغاتی اعتماد مشتری به بیزینس شما را از بین میبرد. در جدول زیر بهترین کلمات محدودکننده برای کسبوکارها را به شما معرفی میکنیم.
نمونه کلمات محدودکننده برای ایجاد حس ضرورت خرید در مشتری |
آخرین |
فقط |
فوری |
تخفیف ویژه |
محدود |
حراج آخر فصل |
بدون تاخیر |
با استفاده صحیح از کلمات تاثیرگذار، فروش محصولات را بالا ببرید!
با استفاده از کلمات مثبت، تشویقی، محدودکننده و کلمههایی که باعث جلب اعتماد مشتری میشود، فروش محصولات و خدمات بیزینس خود را افزایش دهید. نکته مهم هنگام بهکارگیری این کلمات در پیامکهای تبلیغاتی و معرفی محصول، استفاده صحیح و بهجا از این عبارتها است.
بهعنوان مثال استفاده مکرر از کلمات محدودکننده نهتنها باعث جذب مشتری نمیشود، بلکه امکان از دست دادن مشتریان فعلیتان نیز افزایش مییابد. بهترین راه برای استفاده از کلمات تاثیرگذار، بهکارگیری آنها در متنهای پیامک تبلیغاتی است؛ لازمه استفاده از این روش تهیه پنل پیامکی برای کسبوکارتان است؛ بنابراین برای تهیه سامانههای پیامکی به سایتهای معتبر مراجعه کنید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.