بسیاری از کسب و کارها در سایه شوم کرونا از بین رفتند و برخی دیگر به یک کسب و کار آنلاین مبدل شدند. در هر صورت تفاوتی ندارد شما صاحب یک کسب و کار سنتی هستید یا آنلاین در هر صورت دوره کرونا بر اغلب کسب و کارها و اقتصاد جهانی تاثیرات نامطلوبی به دنبال داشت و شرایط ناگواری را برای بسیاری از مردم جهان رقم زد. در این مقاله به بررسی همین موضوع خواهیم پرداخت و بهترین راهکار ممکن برای توسعه کسب و کار شما ارائه می دهیم. پیشنهاد می دهیم با ادامه این مقاله ما را همراهی نمایید.
شیوع کرونا و برچیده شدن کسب و کارهای سنتی
شیوع کرونا شرایطی را فراهم کرد که ارتباط مردم با کسب و کارهای سنتی را قطع یا به حداقل ممکن رساند. به عنوان مثال بسیاری از مغازههای سطح شهر به علت کاهش مشتری و عدم توانایی در پرداخت اجاره بها مجبور شدند کسب و کار خود را منحل کنند. البته این مورد تنها چند نمونه محدود از منحل شدن کسب و کارها در دوره کرونا بود. البته نباید چشم خودمان را هم به بخش مثبت ماجرا ببنیدم و صرفا از شرایط ناگوار این دوره شکایت کنیم. در مبحث بعد به مسئله مهمی اشاره می کنیم که قطعا یک جنبه مثبت و تاثیر گذار از تحول کسب و کارها در دوره کرونا بوده است.
تبدیل کسب و کارهای سنتی به کسب و کارهای آنلاین
افرادی که هوشمندانه تر به شرایط کرونا نگاه می کردند به جای تعطیل کردن کسب و کار خود سعی کردند نیاز جامعه را در یافته و متناسب با همان نیازها گام بردارند. مهمترین تغییری هم که طی چند سال اخیر احساس گردید این بود که دورکاری جای بسیاری از کارهای حضوری را گرفت و مردم با استفاده از سیستم های هوشمند از قبیل تلفن های همراه، تبلت ها، کامپیوترها و امثال آن ها به خرید کردن یا ثبت سفارش از فروشگاه های آنلاین پرداختند.
این امر مزایای زیادی به همراه داشت چرا که میزان ترافیک های شهری را کاهش داد، باعث کاهش میزان آلودگی گردید، باعث صرفه جویی در زمان شد، مشکلات مربوط به رفت آمد، تحمل گرما و سرما و صدمات و آسیب هایی که بسیاری از افرد در خیابان ها متحمل می شوند را کاهش داد و صدها مزایای دیگر که بسته به هر نوع کسب و کاری متفاوت است. بنابراین همانطور که پیداست دوران کرونا آثار مثبت زیست محیطی و اجتماعی را به دنبال داشته است.
بروز مشکلات متعدد در کسب و کارهای آنلاین و نوپا
نمی توان گفت با تغییر سریع کسب و کارهای سنتی همه چیز بهبود یافت و هیچ مسئله ای ایجاد نشد. کسب و کارهایی با اجناس و خدمات بی کیفیت همانند علف های هرز در میان این بازار مدرن رشد کردند و اطمینان مردم را نسبت به کسب و کارهای آنلاین کاهش دادند. از طرف دیگر این کسب و کارها صرفا با استفاده از علوم نوین همانند طراحی سایت و سئو سعی در کسب جایگاه بهتر در سرچ گوگل داشتند و این مسئله نمی توانست موفقیت یک کسب و کار را به تنهایی تضمین نماید. این جا بود که نگاه صاحبان کسب و کارها به سمت نوع دیگری از فروشگاه های آنلاین معطوف گردید که در قالب اپلیکیشن ها معرفی شده بودند.
اپلیکیشن ها و رفع مشکلات مربوط به کسب و کارهای آنلاین
فرشگاه های آنلاین نیاز داشتند تا برای جلب رضایت مشتریان و استفاده از نقطه نظرات آن ها جهت ارتقای فعالیت خود نوعی فروشگاه خاص داشته باشند که میزان ارتباط کاربر با صاحب فروشگاه یا نمایندگان او را امکان پذیر می ساخت. این مسئله توسط اپ هایی که روی گوشی های هوشمند نصب می شدند حل گردید. هر کدام از این فروشگاه ها می توانند درخواست طراحی اپلیکشن فروشگاهی بدهند و از این طریق ارتباط سازنده ای را با مشتریان یا طرفداران خود داشته باشند. میزان اعتماد و رضایت میان فروشگاه های آنلاین یا همان اپ های فروشگاهی و کاربران بسیار زیاد است و این مقوله مهمترین مزیت طراحی و نصب اپلیکیشن فروشگاهی قلمداد می شود.
مزایای طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی
- دسترسی آسان و سریع کاربران به محصولات و خدماتی که در اپ شما معرفی شده اند.
- ارسال نوتیفیکیشن به کاربران به صورت گروهی و اطلاع به آن ها از محصولات جدید، تخفیف ها و هر نوع تغییری که در فروشگاه ایجاد شده است یا هر نوع فرصتی که باعث تشویق کاربران به خرید یا استفاده از خدمات اپ می شود.
- هزینه راه اندازی پایین نسبت به سودآوری بالا این درحالیست که راه اندازی یک فروشگاه در دنیای واقعی هزینه های بالایی میخواهد و حتی راه اندازی یک فروشگاه که در سرچ گوگل رتبه بالایی داشته باشد بسیار هزینه بردار و زمان گیر است اما با اپ فروشگاهی همه این مشکلات مرتفع شده اند.
- سرعت بالاتر استفاده از خدمات اپ فروشگاهی نسبت به وب سایت ها
- معرفی سریع تر محصولات به کاربران و کسانی که احتمال خرید یا سفارش محصول در میان آن ها بسیار زیاد است.
- افزایش حس رقابت و کسب اعتبار از طریق جذب مشتریان بیشتر، کاهش قیمت ها و افزایش کیفیت محصولات.
- ناگفته نماند که کسب و کارهای آنلاین به صورت ذاتی منجر به کاهش قیمت بسیاری از اجناس شده اند.
- استفاده از نقطه نظرات مشتریان و کسانی که جنس خاصی را خریداری کرده اند و رضایت یا عدم رضایت خود را از همان محصول به طور شفاف ابراز می کنند.
طراحی و ساخت اپلیکیشن فروشگاهی
اگر شما نیز با مطالعه این مقاله تصمیم به طراحی و ساخت اپ فروشگاهی گرفته اید باید به یکی از شرکت های فعال و معتبر در زمینه مورد نظر مراجعه نمایید. هرچقدر اپ فروشگاهی شما از امکانات بیشتری برخوردار باشد نحوه استفاده از آن هم راحت تر بوده و امکانات زیادی را در اختیار شما و کاربران شما قرار می دهد که در نهایت به افزایش اعتبار و محبوبیت شما در دنیای کسب و کارهای آنلاین منجر می گردد. ما در این خصوص شرکت طراحی و ساخت اپلیکیشن ویرا را پیشنهاد می دهیم. متخصصین این مجموعه از مهارت و تجربه بالایی در زمینه طراحی و ساخت اپ فروشگاهی برخوردار هستند و سابقه درخشانی در این زمینه دارند.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.