دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: معجزه ای به نام تبلیغ در گوگل!
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > معجزه ای به نام تبلیغ در گوگل!
رپورتاژ آگهی

معجزه ای به نام تبلیغ در گوگل!

واحد تبلیغات 5 آذر 1397 ساعت 13:26
زمان مطالعه: 8 دقیقه
معجزه ای به نام تبلیغ در گوگل!
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

تبلیغ در گوگل یک استراتژی بازاریابی عالی برای صاحبان کسب و کارهای کوچک است. شما می­‌توانید با استفاده از این سرویس گوگل، آگهی‌های تبلیغاتی خود را به افرادی که در آن لحظه در جستجوی محصول یا خدمات شما هستند و می­‌خواهند در مورد کسب و کار شما اطلاعاتی کسب کنند، نشان دهید. این نوع تبلیغ برای صاحبان کسب و کارهای نوپا و کوچک بسیار مفید است. تبلیغ در گوگل به تبلیغ کنندگان این امکان را می­دهد تا بر روی کلیدواژه های خاص سرمایه گذاری کنند و تبلیغ سایت آن ها در صفحه نتایج جستجوی گوگل، به ازای جستجوی آن کلمات خاص به کاربر نمایش داده شود.

زمانی­که کاربر یک اصطلاح یا عبارت را جستجو می­کند، گوگل طبق کلمه‌­ی کلیدی بکار رفته نتایج مرتبط را نشان می­دهد.

جایگاه مشخصی در لینک های ابتدایی و انتهایی هر صفحه از نتایج گوگل برای تبلیغات در نظر گرفته شده که این جایگاه توسط گوگل برای تبلیغ دهندگان به مزایده گذاشته می شود. تبلیغ کنندگان طبق مبلغی که برای هر کلمه کلیدی پرداخت می­‌کنند و همچنین کیفیت سایت و تبلیغ خود، در صفحات و لینک های مختلف نتایج گوگل نشان داده می­‌شوند.

بسیاری از افراد گمان می­کنند تبلیغات گوگل به صورت رایگان است، در صورتی که امروزه بزرگترین منبع درآمد گوگل، سرویس تبلیغات در گوگل یا Google Ads می‌­باشد. بسیاری از شرکت ها از این سرویس تبلیغاتی آنلاین به طور ثابت استفاده کرده و هزینه های زیادی صرف آن می­‌کنند که بازخورد بسیار مناسبی نیز از این سرویس تبلیغاتی گوگل دریافت کرده‌اند.

گوگل از طریق یک سیستم خودکار، هزینه و محل قرارگیری تبلیغات را تعیین می­‌کند. بیشترین هزینه‌ای که صرف کلیک کاربر روی تبلیغ می­شود و میزان ارتباط متن تبلیغ با وب سایت مورد نظر، روی جایگاه تبلیغات در گوگل تأثیر دارد.

فعال کردن تبلیغ در گوگل، تعیین هزینه کلیک برای تبلیغ و مدیریت کمپین به صورت هدفمند و بهینه، موضوعی است که اگر در آن تجربه و دقت کافی نداشته باشید، با احتمال بسیار زیادی در دستیابی به اهداف تبلیغاتی خود از طریق گوگل ادز شکست خواهید خورد. به همین منظور گوگل این امکان را فراهم کرده است تا افرادی که دانش، توانایی و یا حتی زمان کافی برای مدیریت کمپین گوگل ادز را ندارند نیز بتوانند از این سرویس استفاده کنند. در سراسر دنیا شرکت های متعددی وجود دارند که سرویس تبلیغات گوگل را به کاربران و مشتریان خود ارائه می دهند. این شرکت ها که به عنوان شرکت های پارتنر گوگل شناخته شده هستند، برای دریافت پارتنری خود آزمون های متعددی را گذرانده، از کارشناسان خبره بهره گرفته و از فیلترهای پیچیده گوگل عبور کرده اند و در نهایت مدارک پارتنری گوگل را دریافت کرده اند. با توجه به حساسیت‌های زیادی که گوگل بر روی پارتنرهای خود دارد، استفاده از این شرکت ها می تواند انتخاب هوشمندانه‌ای برای راه اندازی کمپین تبلیغاتی گوگل باشد.

قبل از استفاده از تبلیغ در گوگل، پیشنهاد می کنیم با چند مفهوم تخصصی زیر آشنا شوید:

  • عبارت CPC که مخفف Cost per Click می­باشد، هزینه‌ای است که تبلیغ کننده باید به ازای هر دفعه ای که کاربر روی تبلیغش کلیک می­کند، پرداخت کند. در تنظیمات آگهی حداکثر هزینه ای که برای تبلیغات در گوگل باید پرداخت شود، به عنوان CPC مشخص شده است. بر اساس رقابت بین تبلیغ کنندگانی که در مزایده شرکت کرده اند، گوگل CPC را برای هر تبلیغ مشخص می­کند.
  • عامل دیگری که در تعیین جایگاه تبلیغ مهم بوده و نقش کلیدی تری دارد، Quality Score یا نمره کیفیت می­باشد. در واقع Quality Score معیاری است که تعیین می­کند تبلیغ در گوگل برای کاربر مرتبط و مفید بوده یا خیر. این معیار را گوگل به کار می­برد و بر اساس CTR تبلیغ (نسبت تعداد کلیک به تعداد دفعات نمایش) ، مرتبط بودن کلمات کلیدی و کیفیت صفحات فرود تعیین می­شود. به هر میزان که نمره کیفیت بیشتر و به عدد 10 نزدیکتر باشد، نتیجه بهتری در تعیین هزینه و جایگاه نمایش تبلیغ در گوگل خواهد داشت. مقدار این عدد بین 1تا 10 است و گوگل به وسیله الگوریتم خاصی این عدد را تعیین می­کند.

تعریف کاملتر نمره کیفیت (QS):

نمره کیفیت (QS) یک فاکتور رتبه بندی می­باشد که توسط گوگل برای تعیین کیفیت و مرتبط بودن کلیدواژه ها و تبلیغات بکار می­رود. هم­چنین این نمره تأثیر مستقیمی بر روی تعیین هزینه کلیک برای هر کلیدواژه دارد. فاکتورهای مختلفی در تعیین نمره کیفیت نقش دارد. این فاکتورها شامل موارد زیر است:

  • نرخ کلیک یا CTR تبلیغات
  • ارتباط بین هر کدام از کلید واژه ها به گروه تبلیغاتی خود
  • ارتباط و کیفیت صفحات فرود
  • ارتباط بین متن تبلیغات
  • سابقه عملکرد اکانت Google Ads

در مورد ارزش و اهمیت دقیق هر کدام از این فاکتورها در الگوریتم نمره کیفیت، هیچ کس به جز گوگل اطلاعی ندارد اما مشخص است که نرخ کلیک مهم ترین بخش از این الگوریتم می­باشد. وقتی از یک تبلیغ افراد زیادی بازدید کرده و روی آن کلیک می­کنند، گوگل متوجه خواهد شد که این تبلیغ مرتبط بوده و به کاربر کمک می­کند. از نتایج Quality Score خوب می­توان به رتبه بندی بالاتر برای تبلیغ و پرداخت هزینه پایین تر به گوگل اشاره کرد.

3 مورد را در زمینه‌ی Quality Score باید دانست:

  • یکی از سه عنصری می­باشد که بر روی رتبه و موقعیت تبلیغ تأثیر دارد.
  • کلمه‌ی کلیدی مورد نظر باید چندین بار در تبلیغ و صفحه‌ی هدفی که مشتری پس از کلیک بر روی تبلیغ به آن می‌رسد، تکرار شود تا نمره کیفیت بالاتری کسب کرد.
  • کسب نمره کیفیت بالا باعث می­شود تا CPC کمتر شود.

به این ترتیب تعیین جایگاه تبلیغ در گوگل به دو عامل  Quality Scoreو CPC بستگی دارد. همانطور که گفته شد ، QS اهمیت بسیار زیادی دارد. چنانچه اگر رقابت بین 2 تبلیغ A و B باشد و هر دو CPC برابری داشته باشند، اگر نمره کیفیت تبلیغ “A” بیشتر از “B” باشد، تبلیغ “A” پیروز خواهد شد و جایگاه بهتر را کسب می­کند.

سرویس تبلیغات در گوگل یا Google Ads نوعی از تبلیغات آنلاین است که دارای مباحث فنی متعدد و پیچیده‌ای می باشد و در این مطلب سعی شد برخی از مهمترین آن ها را بررسی کنیم. بررسی تمامی این مفاهیم تخصصی در قالب یک مقاله آموزشی نمی گنجد و یادگیری آن نیازمند صرف زمان زیاد و کسب تجربه می باشد به همین دلیل پیشنهاد می کنیم در صورتیکه در این زمینه تخصص کافی ندارید ، هرگز به صورت شخصی از این سرویس استفاده نکنید و حتماً از یک شخص و یا شرکت متخصص گوگل ادز مشاوره بگیرید.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: رپورتاژ, گوگل ادز
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی راهنمای ثبت تغییرات شرکت ها راهنمای ثبت تغییرات شرکت ها
مقاله بعدی تبدیل افکار به نوشته؛ با BrainGate2 آشنا شوید تبدیل افکار به نوشته؛ با BrainGate2 آشنا شوید
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر؛ گام بلند هواوی به سوی استقلال و نوآوری

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

آپدیت جدید گلکسی واچ

آپدیت جدید گلکسی واچ ویژگی Now Bar را به ساعت‌های سامسونگ می‌آورد

مطالب مرتبط

خرید از ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ترکیه
رپورتاژ آگهی

چطور با کنسول ارزان بازی کنیم؟

17 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید
رپورتاژ آگهی

5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید

17 اردیبهشت 1404 ساعت 11:22
۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!
رپورتاژ آگهی

۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!

16 اردیبهشت 1404 ساعت 10:19
معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر
رپورتاژ آگهی

معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر؛ از شاهکارهای کلاسیک تا «تاسیان»

15 اردیبهشت 1404 ساعت 15:06

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور