دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: معرفی انواع محتوای دیجیتال
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > معرفی انواع محتوای دیجیتال
رپورتاژ آگهی

معرفی انواع محتوای دیجیتال

واحد تبلیغات 18 مهر 1401 ساعت 12:56
زمان مطالعه: 13 دقیقه
معرفی انواع محتوای دیجیتال
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

انواع محتوای دیجیتال یک سرمایه اساسی یا بهتر است بگویم تنها چیزی‌ست که یک سایت را متحول می‌کند. تولد یک سایت با محتواهای مفیدی است که برای مخاطبانمان هدفش تولید می‌کند و این تولد تا زمانی مقدس است که رشد و نمو محتواهای آن در زمینه فعالیتی سایت اثربخش و کارا باشد.

لیست
محتوا به چه معناست؟هدف از تولید محتوا چیست؟انواع محتوامحتوای متنیوبلاگمحتوای ویدئوییمحتوای تصویریگیف‌هامحتوای صوتیهر محتوا به چه منظور و چقدر تولید شود؟کلام آخر

اکنون چالش این است که بدانید چه زمانی از چه نوع محتوایی باید استفاده کنید. بنابراین، برای مؤثر بودن در به‌کارگیری انواع مختلف محتوا را باید اهداف مختلفی را که می‌خواهید به آن‌ها برسید، درک کنید.

این درک‌ها و تفاوت قائل شدن میان آن‌ها کمک می‌کند تا مخاطبان خود را نه تنها در جذب بلکه در سرگرم‌کردن و آموختن مشتاق کنیم. با برقرار کردن ارتباط احساسی با آن‌ها، می‌توانید از روش عمیقی برای یاد دادن انواع مختلف محتوایی استفاده کنید.

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی انواع محتوا دیجیتال همراه با نمونه‌هایی از آن‌ها بپردازیم تا نقش آ‌ن‌ها را در ارتقا یک کسب‌وکار اینترنتی را بهتر درک کنید.

محتوا به چه معناست؟

در جمله‌ای کوتاه می‌توان گفت محتوا استفاده از ابزارهای مختلف برای بیان یک مفهوم، تعریف یا اطلاعات است. و محتوای دیجیتالی محتوایی است که در رسانه‌های ارتباطی قابل مشاهده و دریافت است.

تصاویر، متون، ویدئوها و … انواع مختلفی از محتوا هستند که هریک با هدف انتقال اطلاعات به بهترین و عالی‌ترین شکل ممکن برای انتقال مفاهیم و پیام‌ها طراحی شده‌اند.ند.انداند

هر چقدر علم پیشرفت کند و ذائقه مخاطب عوض شود، بالطبع شیوه ارائه محتواها به‌روزتر می‌شود.

تعریفی که می‌تواند انواع محتوای دیجیتال را نشانه بگیرد این است که هر محتوا با هر سازوکاری که تولید شده می‌خواهد در یک بستر خاص مخاطبش را آگاه و مطلع کند. اینکه مخاطب با هرسطحی از دانش و آگاهی بتواند آن را درک کند، هنر تولیدکننده محتوا و ایده‌دهنده آن محتوا را به چالش می‌کشاند.

هدف از تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا بهترین روش بازاریابی محصول و خدمات است که در طولانی‌مدت عملکردش را نشانتان می‌دهد. در این روش از بازاریابی مخاطبان هدف به محتوای موردعلاقه و جستجویشان دسترسی پیدا می‌کنند و مکانی پرمحتوا برای پاسخ به سوالات و نیازهایشان پیدا می‌کنند. این تنها راهی‌ست که، اطلاعات رایگان و مفیدی را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهید تا مشتریان بالقوه‌ای را به سایت خود بکشانید و مشتریان فعلی را از طریق تعامل با کیفیت حفظ ‌کنید.

انواع محتوا

انواع مختلف محتوا می‌تواند به شما در ارتباط با مشتریان مختلف از را‌های مختلف کمک کند. در بسیاری از موارد، انواع محتوا برای دسترسی و ارتباط با کاربران در نقاط مختلف قیف فروش دیجیتال ایده‌آل است.

محتوای متنی

محتواهای متنی به‌عنوان اولین نوع از محتوا در دل مخاطبان جا باز کردند. به‌طورکلی علاقه مخاطبان به محتوای متنی بیشتر از سایر محتواهاست. محتوای متنی هم انواع مختلفی دارد که هریک نقشی کلیدی در جذب کاربران مختلف دارند.

ای بوک: ای‌بوک‌ها از مهمترین و قدرتمندترین نوع محتوا در جذب کاربران جدیدالورود به سایت شما هستند. آن‌ها به شما این امکان را می‌دهند که لیستی از ایمیل‌های مشتریان بالقوه را به شرط تدوین و دسته‌بندی اطلاعات ارزشمند مرتبط به دغدقه کاربران بدست آورید.

کتاب‌های الکترونیکی را می‌توان به‌عنوان یک دانلود دیجیتال رایگان و محتوای جذب‌کننده برای مشترکین ویژه هم ارائه کرد.

این نوع از محتوا در موارد زیادی کاربردهای شگفت‌انگیزی دارد. برای مثال زمانی‌که به‌دنبال آگاهی از برند هستید و می‌خواهید اطلاعات دقیقی را به مخاطب ارائه دهید یا زمانی‌که می‌خواهید مشتریان بالقوه بیشتری را به قیف فروش خود جذب کنید، از کتاب‌های الکترونیکی استفاده کنید.

پست در شبکه های اجتماعی: پست‌های شبکه اجتماعی نوع دیگری از محتوای متنی هستند که برای اطلاع‌رسانی نکات مهم یا کاربردی موضوعی تهیه می‌شوند. از طرفی‌دیگر این پست‌ها دانش و تخصص شرکت شما را نشان می‌دهد که تاثیر ویژه‌ای در ایجاد اعتبار و شهرت شما دارد.

سوالات متداول: یک صفحه پرسش و پاسخ در سایت شما می‌تواند در پیشبرد فروش بالقوه مفید باشد. شما می‌توانید به سوالات مربوط به صنعت، محصولات، خدمات و … پاسخ دهید. این سوالات مهم فقط برای خریداران یا مشتریان فعلی شما مفید نیستند. بلکه آن‌ها می‌توانند درجهت کاهش سوالات احتمالی مشتریان بالقوه موثر باشند همچنین در وقت کارکنان شما صرفه جویی کنند. برای دسترسی بیشتر به صفحه پرسش‌های متداول، سؤالات خود را به دسته‌های مختلف جدا کنید و مرتباً آن را به‌روزرسانی کنید تا مرتبط بماند.معرفی انواع محتوای دیجیتال

وبلاگ

بسیاری از برندها، از محتوای ستونی یا Pillar Content برای بخش مرکزی استراتژی بازاریابی محتوای‌شان سود می‌برند. با استفاده از این ساختار شما می‌توانید رسالت گوگل را عملی کنید. یکی از استراتژی‌های محتوایی موثر برای ارزش‌آفرینی مخاطبان، استفاده از درخت محتوایی است. به ‌این دلیل‌که یکی از مزایای ایجاد آن این است که شما به طور خودکار یک کتابخانه بزرگ از سوالات، ایده‌‌ها و داستان های بالقوه را به هم وصل می‌کنید تا مخاطب را در مقالات خود نگه‌دارید. این به این معنی است که مخاطب با یک کلیک تمامی سوالاتش را دریافت می‌کند.

بیوگرافی: بیوگرافی نوعی دیگری از محتواست که داستان زندگی یک فرد واقعی را به تصویر می‌کشد. بیوگرافی می‌تواند درباره شخصی باشد که هنوز زنده است، یا کسی که قرن‌ها پیش زندگی کرده است.

بیوگرافی نحوه یادگیری اطلاعاتی درباره زندگی یک انسان دیگر است. چه بخواهید شروع به نوشتن بیوگرافی در مورد یک شخص مشهور، شخصیت تاریخی یا یکی از اعضای تأثیرگذار خانواده کنید، مهم است که همه عناصری را بدانید که زندگی نامه را هم ارزش نوشتن و هم خواندن را دارد.

اخبار متنی: منظور از اخبار متنی همان رسانه‌های آفلاین چاپی از قبیل: روزنامه‌ها و مجلات خبری است. هرچند که اینترنت هم از دیگر رسانه‌های آنلاین مانند: روزنامه‌های آنلاین و وبلاگ‌های خبری است.

محتوای ویدئویی

محتوای ویدیویی به هر قالب محتوایی گفته می‌شود که شامل ویدیو باشد. اشکال متداول محتوای ویدیویی عبارتند از vlogsهای متحرک، ویدیوهای پخش زنده، وبینارها و محتواهای ویدئویی ضبط‌شده.

شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام و یوتیوب: اینستاگرام و یوتیوب از محتوای ویدئویی برای ارائه خدمات و محصولاتشان استفاده می‌کنند. یکی از مزایای اصلی استفاده از ویدیوهای اینستاگرام این است که آنها با الگوریتم بهتری کار می‌کنند و نسبت به پست‌های ثابت(عکس و متن) اولویت دارند. در نتیجه، محتوای ویدیویی بیشتر در صفحه اکسپلور نمایش داده می‌شود و در نهایت با استفاده از یک استراتژی هشتگ قوی، دسترسی بهتری نسبت به محتوای عکس و متن خواهد داشت.

پشت صحنه: محتوای پشت صحنه (BTS) نگاهی بدون فیلتر به آنچه در داخل یک کسب‌وکار اتفاق می‌افتد را نشان می‌دهد. برای مثال می‌توان به پست‌هایی اشاره کرد که کارکنان، فرهنگ محل‌کار و رویدادهای شرکت را برجسته می‌کند. محتوای پشت‌صحنه برایکسب‌وکارها بسیار محبوب و موثر است زیرا روشی معتبر برای ارتباط با مخاطبان و ایجاد اعتماد است.

محتوای تصویری

محتوای بصری محتوای آنلاینی است که کاملاً مبتنی بر تصویر است. اشکال متداول محتوای بصری شامل تصاویر، نمودارها، اینفوگرافیک‌ها، ویدیوهای آنلاین، اسکرین شات‌ها، میم‌ها است.

 

اینفوگرافیک: اینفوگرافیک اطلاعات را به صورت تصویری به نمایش می‌گذارد. از آنجایی‌که تصویر از نظر بصری جذاب است و به راحتی قابل هضم ویادگیری است، اینفوگرافیک اطلاعات زیادی را نمایش می‌دهد. معمولاً شامل نمایش‌های بصری نمودارها و گرافیک‌ها می‌شود که به آسانی دید کلی از یک موضوع را بیان می‌کند. با استفاده از چنین جلوه‌های بصری جذاب، به شیوه ای خلاقانه‌تر حق مطلب را به مخاطب انتقال می‌دهد. با این حال، هدف اصلی اینفوگرافیک کمک به مخاطبان برای یادگیری بهتر یک موضوع است.

میم‌ها: میم‌ها شامل تصاویر، ویدئوها یا متن‌هایی هستند که به فرهنگ عامه اشاره دارند. . میم‌ها به شما امکان می‌دهند تصاویر را با عبارات جالبی ترکیب کنید. معمولاً به صورت ساده با برجسته کردن یک عبارت ساده انجام می شود. آن‌ها بخش مهمی از بازاریابی ویروسی هستند و اغلب در غالب طنز هستند. بازاریابان زیادی از الگوهای رفتاری برای ایجاد جوامع و تجربیات مرتبط برای مخاطبان خود استفاده می‌کنند. میم ها باید خنده‌دار و قابل ارتباط باشند تا مخاطبان شما بتوانند با موقعیتی که به آن اشاره می کنید ارتباط برقرار کنند. مزیت استفاده از میم‌ها این است که محتوای ارزان قیمت آن است. این به کسب‌و‌کارها کمک می‌کند تا با هزینه نسبتاً کم شروع به کار کنند.

گیف‌ها

به طور مشابه، فرمت تبادل گرافیکی یا GIF یکی‌دیگر از فرمت‌های تصویری محبوب در بازاریابی محتوایی‌است که تعامل زیادی را به همراه دارد. تقریباً هر پلتفرم رسانه‌های اجتماعی به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا  از گیف‌ها به‌عنوان روشی سرگرم‌کننده برای نشان دادن پست‌های وبلاگ و سایر محتواها استفاده کنند. فرمت گیف را می‌توان برای تصاویر محصول، بنرها، ایمیل‌ها و  شبکه‌های اجتماعی استفاده کرد. گیف‌ها به‌دلیل عناصر بصری جذاب، جایگزینی عالی برای ویدیوها هستند.معرفی انواع محتوای دیجیتال

محتوای صوتی

هر مطلب یا اطلاعاتی که گوش کردنی است، محتوای صوتی نامیده می شود. محتوای صوتی از طریق سرگرمی‌هایی مانند کتاب‌های صوتی و محبوب‌تر از همه، پادکست‌ها معرفی می‌شوند.

پادکست

پادکست: یک فایل صوتی دیجیتالی است که می‌توانید از طریق اینترنت دانلود یا گوش دهید. این پادکست‌ها روی سرورهایی بارگذاری می‌شوند تا بتوانید از طریق برنامه‌هایی مثل Castbox به آن‌ها دسترسی داشته باشید. همچنین پادکست زمانی معنی پیدا می‌کند که شما مشترک یکی از برنامه‌های پادکست‌محور شوید و به مجموعه‌ای از فایل صوتی دسترسی داشته باشید.

کتاب‌های صوتی: کتاب‌های صوتی، صدای متن کتابی هستند که شما به جای خواندن به آن گوش می‌دهید. کتاب‌های صوتی می‌توانند دقیقاً نسخه‌های کلمه به کلمه کتاب یا نسخه‌های خلاصه شده باشند. شما می‌توانید آن‌ها را در گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر، سیستم بلندگوی خانگی یا ماشین گوش دهید.

هر محتوا به چه منظور و چقدر تولید شود؟

هر محتوا می‌تواند به منظورهای متعددی مورد استفاده قرار گیرد که شامل سرگرمی، الهام بخشیدن، آموزش و آگاهی‌برند است. عدم توانایی در تولید محتوا که با این معیارها مطابقت داشته باشد، منجربه از دست دادن جذب مخاطبان بالقوه می‌شود.

محتوا باید بطور مدام اما موثر تولید شود تا درنهایت نتیجه موردانتظارش را شاهد باشد. ایجاد یک برنامه زمان‌بندی واقعی برای تولید محتوا بسیار ضروری‌ست زیرا تا کارکرد، کمیت و کیفیت محتواهای تولید و منتشرشده را اندازه‌گیری نکنید نمی‌داند چقدر و به چه منظور در چه زمینه‌ایی باید محتوا تولید کنید.

با بهبود کارایی فرآیندهای تولید محتوا،  می‌توانید حجم آن را افزایش دهید. کیفیت در اینجا بسیار مهم است، بنابراین مطمئن شوید که نه تنها می‌توانید محتوا را مطابق برنامه خود تولید کنید، بلکه زمان کافی برای اطمینان از کیفیت بالای آن را دارید.

کلام آخر

تأثیر اصلی استفاده از انواع محتوا این است که کسب‌وکارها را قادر می‌سازد تا محتوا را به لایه‌های مختلف تفکیک کنند و در نتیجه انعطاف‌پذیری بیشتری در مدیریت محتوا ایجاد کند.

انواع محتوای دیجیتال بهترین راه برای پیدا کردن مخاطبان‌تان در انواع شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های گوناگون هستند تا بتوانید بیشتر از همیشه در معرض دیدشان قرار بگیرید و مشتریان بالقوه خود را جذب کنید. بسته به بستر انتخابی شما برای فعالیت و سلایق و علاقه مخاطبانتان می‌توانید استراتژی محتوایی خود را تکمیل کنید.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی آنر ایکس 40 جی تی «آنر ایکس 40 جی تی» روز 21 مهر معرفی خواهد شد
مقاله بعدی 20 نکته جالب در مورد قدرت یادگیری 20 نکته جالب در مورد قدرت یادگیری که تاکنون نمی‌دانستید
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر؛ گام بلند هواوی به سوی استقلال و نوآوری

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

آپدیت جدید گلکسی واچ

آپدیت جدید گلکسی واچ ویژگی Now Bar را به ساعت‌های سامسونگ می‌آورد

مطالب مرتبط

خرید از ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ترکیه
رپورتاژ آگهی

چطور با کنسول ارزان بازی کنیم؟

17 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید
رپورتاژ آگهی

5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید

17 اردیبهشت 1404 ساعت 11:22
۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!
رپورتاژ آگهی

۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!

16 اردیبهشت 1404 ساعت 10:19
معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر
رپورتاژ آگهی

معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر؛ از شاهکارهای کلاسیک تا «تاسیان»

15 اردیبهشت 1404 ساعت 15:06

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور