دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: نرم افزار CRM یک راه حل جذاب و کارآمد برای کسب و کارهای پویا
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > نرم افزار CRM یک راه حل جذاب و کارآمد برای کسب و کارهای پویا
رپورتاژ آگهی

نرم افزار CRM یک راه حل جذاب و کارآمد برای کسب و کارهای پویا

واحد تبلیغات 25 مهر 1403 ساعت 15:15
زمان مطالعه: 11 دقیقه
نرم افزار CRM
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

از آنجا که افزایش رقابت در کسب‌و‌کارها منجر به لزوم استفاده از نرم افزار CRM شده است، سازمان‌ها مجبور به استفاده از به‌روزترین و کارآمدترین نرم افزار مدیریت مشتریان هستند تا بدون پیچیدگی و اتلاف وقت سهم بازار خود را افزایش دهند. از طرفی کسب‌و‌کارهای سنتی با مشکلات زیادی رو‌به‌رو هستند. از جمله: عدم دسترسی به سابقه خرید مشتریان، عدم توانایی در مکتوب‌سازی، درک صحیح رفتار مشتریان و برآورد نیازمندی‌های آنها بر اساس داده، تبیین مشکلات هر بخش و سلایق خاص هر مشتری و… از عوامل مهمی است که در نهایت با از دست‌رفتن مشتریان، دریافت سهم کمتری از بازار و شکست در رقابت آشکار خواهد شد. از این روست که بهره‌مندی از نرم افزار CRM یک مزیت برای هر سازمانی به‌حساب می‌آید.

نرم افزار CRM چیست

در جواب سوال نرم افزار CRM چیست بهتر است ابتدا به توضیح کلمه CRM بپردازیم. CRM مخفف Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتریان است. این نرم‌افزارها به کمک کسب‌و‌کارها می‌آیند و باعث بهبود روند تعاملات با مشتریان می‌شوند. و در نهایت به جمع‌آوری، سازماندهی و تحلیل این ارتباطات می‌پردازد.

در ادامه به معرفی یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت مشتریان به نام «جولیو» می‌پردازیم و امیدواریم با امکانات و اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می‌دهیم در رشد کسب و کار شما سهیم باشیم.

1. تعریف و طبقه‌بندی وظایف

یکی از اولین و مهم‌ترین ویژگی‌های هر نرم افزار CRM تعریف و طبقه‌بندی وظایف کارشناسان سازمان است.

با یک‌بار تعریف روند هر فرایند، پروسه مورد نیاز جهت به نتیجه رسیدن آن به‌صورت خودکار به جریان خواهد افتاد. در بخش وظایف، کارشناسان می‌توانند وظایف خود را در کارتابل وظایف مشاهده کنند. این وظایف یا به صورت خودکار و از پیش تعریف شده به آنها داده می‌شود و یا خودشان وظایفی که باید به آن بپردازند را ایجاد می‌کنند. در این بخش تمام وظایف کارشناسان به صورت روزانه و هفتگی قابل مشاهده می‌باشد. در این مسیر امکان ارجاع وظیفه به کارشناس دیگر، به تیکت جدید و یا فرصت فروش، امکان پارکینگ وظایف، امکان مشاهده وظایف در دو نمای لیست و روزانه و بسیاری امکانات دیگر نیز تعبیه شده است. همچنین قابلیت ایجاد یادآور و ارسال آن از تمام درگاه‌های ارتباطی مانند پیامک، ایمیل، WhatsApp و Telegram جهت عدم فراموشی پیگیری وظایف از قابلیت‌های برجسته این نرم‌افزار است.

2. مدیریت مخاطبان

هر شرکت با افرادی در تعامل است که شامل سطوح مختلفی می‌شود. از جمله:

  • اشخاص
  • شرکت‌ها
  • صنایع

تمام تعاملات که با همکاران، شرکت‌ها و افرادی که سازمان شما با آنها در ارتباط هست در این سه سطح خلاصه و به صورت خودکار دسته‌بندی می‌شود.

در بخش اشخاص هر مخاطب دارای یک پروفایل 360 درجه است. شما می‌توانید تمامی اطلاعات شخصی، اطلاعات محل کار، تعاملات فروش، نظرسنجی‌ها، فرم‌ها، تماس‌های صورت گرفته، پیام‌های ارسال شده را مشاهده کنید و مخاطبین خود را برچسب‌گذاری کنید، علاوه‌بر این می‌توانید فایل به آن پیوست کنید یا یادداشت بنویسید تا در تاریخچه ثبت شود. با این حساب تمام اطلاعات مربوط به او در یک نگاه قابل دسترسی است.

بخش شرکت‌ها و صنایع نیز با دسته‌بندی جداگانه مشخص شده‌اند. بنابراین مدیریت مخاطبان سازمان شما به‌راحتی قابل ثبت، رصد و گزارش‌گیری خواهد بود.

3. مدل RFM

در نرم افزار CRM جولیو هر مخاطب بر اساس 3 فاکتور دسته‌بندی می‌شود. این موارد عبارتند از:

  • زمان آخرین خرید (Recency)
  • تعداد دفعات خرید (Frequency)
  • مبلغ خرید (Monetary Value)

بر این اساس مشتریان بر اساس امتیازاتی که جمع‌آوری می‌کنند به صورت خودکار به 11 گروه تقسیم می‌شوند:

  1. قهرمانان
  2. وفادار
  3. وفاداران بالقوه
  4. تازه‌وارد
  5. امیدوارکننده
  6. نیازمند به توجه
  7. خواب‌آلود
  8. خواب زمستانی
  9. باید بماند
  10. معرض خطر
  11. رویگردان
مدل RFM - نرم افزار CRM جولیو
مدل RFM – نرم افزار CRM جولیو

بدین‌ترتیب می‌توانید مشتریان وفادار یا دسته‌بندی‌های دیگر را انتخاب کنید و با استفاده از پیشنهادات نرم‌افزار یا موارد دلخواه خود به آنها پیشنهاد ویژه‌ای ارائه دهید. از این طریق می‌توانید درک صحیحی از رفتار مشتریان خود داشته باشید و رفتار مختص هر گروه‌بندی را جداگانه اعمال کنید.

با این حساب امکان ارسال پیام به آنها از طرق مختلف فراهم است. که شامل موارد زیر است:

  • پیامک
  • WhatsApp
  • Telegram
  • ایمیل

علاوه‌بر این امکان درون‌ریزی و برون‌ریزی اطلاعات مخاطبان از طریق اکسل برای شما فراهم شده است.

4. مدیریت معاملات و قیف فروش

یکی از ویژگی‌های نرم افزار سی آر ام جولیو وظیفه‌گرا بودن است. به این معنی که تمامی معاملات در نهایت منجر به ایجاد وظیفه برای افراد جهت پیگیری‌های مربوطه خواهند شد. از آنجا که مدیریت معاملات در نرم افزار CRM بر اساس مدل قیف فروش آیدا (AIDA) طراحی شده، مسیر هر فرایند از پیش تعیین شده است. به محض ایجاد معامله، براساس میزان آگاهی، مشتری در یکی از دسته‌بندی قیف فروش وارد می‌شود. این دسته‌بندی‌ها عبارتند از: بی اعتماد، ناآگاه، فرصت فروش و موفق (یا از دست رفته). طبق این دسته‌بندی مسیر پیگیری مشتری به صورت خودکار مشخص و وظایف به کارشناسان بخش‌های مختلف واگذار می‌شود. علاوه‌بر این در بخش اسناد فروش، امکان صدور پیش‌فاکتور، فاکتور، ثبت وجوه دریافتی فراهم است. همچنین شما می‌توانید با استفاده از قابلیت سفارشی‌سازی، اسناد فروش خود را به صورت دلخواه طراحی کنید. در نهایت در بخش گزارش‌گیری می‌توانید تحلیل کل فروش را بر اساس مراحل قیف فروش، عملکرد کارشناسان، بازدهی محصولات، تاثیر رسانه، تحلیل دلایل شکست، تحلیل مشتریان و تحلیل RFM را داشته باشید. تمامی این گزارشات هم به صورت تعدادی و هم به صورت ریالی قابل مشاهده است.

5. کمپین‌های تبلیغاتی

با دسترسی به بخش گزارشات فروش یا دسته‌بندی مخاطبین بر اساس تگ‌گذاری، اطلاعات مفیدی جمع‌آوری می‌شود که موقعیت‌های جذاب تبلیغاتی را برای شما به ارمغان می‌آورد. با تعریف کمپین در نرم افزار سی آر ام جولیو اطلاعات دقیقی از روند پیشرفت کمپین به صورت یکجا خواهید داشت. از جمله رصد کانال‌های تبلیغاتی، تعیین هدف کمپین، مشخص کردن دقیق میزان بازگشت سرمایه (ROI) و در نهایت محاسبه دقت پیش‌بینی کمپین‌ها.

6. فرم‌ساز و وب‌فرم

یکی از جذاب‌ترین امکانات CRM جولیو طراحی فرم‌های اختصاصی سازمان شما بدون نیاز به نیروی متخصص فنی است. به این ترتیب که با قابلیت کشیدن و رها کردن به راحتی می‌توانید فیلد مورد نیاز خود را که شامل انواع متنی، ساده، عددی، زمان‌محور، مکان‌محور و گفتگومحور است را انتخاب و فرم دلخواه را طراحی نمایید. از جمله فرم‌های نظرسنجی، استخدام، درخواست ثبت‌نام و… . همچنین امکان اشتراک‌گذاری فرم‌ها از طریق لینک آن برای همه مخاطبان امکان‌پذیر است. علاوه‌بر این که امکان احراز هویت از طریق پیامک و یکبار مصرف کردن فرم مهیا است. که امکان گزارش‌گیری در این بخش مانند سایر قسمت‌ها فراهم شده است.

7. سامانه تیکتینگ

سامانه تیکتینگ یکی از وجوه تمایز نرم افزار جولیو است. هر جریان کاری در نرم‌افزار تبدیل به یک تیکت می‌شود. این سامانه باعث تسهیل، تنظیم و تسریع فرآیندهای درون‌سازمانی و برون‌سازمانی شما می‌شود.

از جمله ویژگی‌های خاص تیکتینگ جولیو یکپارچگی درگاه‌های تیکتینگ است که از طریق درگاه‌های مختلف امکان ایجاد تیکت‌ها وجود دارد تا به صورت خودکار در روند پیگیری قرار داده شود.

سامانه تیکتینکگ نرم افزار جولیو
سامانه تیکتینکگ نرم افزار جولیو

شما با تعریف قالب‌های متفاوت برای انواع تیکت‌ها فرایند جداگانه‌ای طراحی می‌کنید. از این‌رو تیکتینگ شما مبتنی بر وظایف به کارشناسان اعلام می‌شود. علاوه‌بر این اولویت‌های آنها مشخص می‌گردد.

در قسمت داشبورد امکان مشاهده داده‌ها به تناسب نقش آن‌ها وجود دارد تا دید تجاری بهتری برای اتخاد تصمیمات موثرتر ارائه دهد.

کدام نسخه از نرم افزار CRM مناسب کسب و کار شماست؟

نرم افزارهای سی آر ام به صورت ابری و محلی قابل ارائه هستند. این شما هستید که بر‌اساس نیازمندی خود راهکار مناسب را انتخاب می‌کنید.

نسخه ابری
  1. از یک فضای ابری مشترک استفاده می‌شود
  2. نیاز به سخت‌افزار ندارید
  3. امنیت داده با شرکت ارائه‌دهنده است
  4. دسترسی شما از طریق اینترنت خواهد بود
  5. نصب و راه‌اندازی آسان دارد
  6. هزینه اولیه پایین‌تر دارد
  7. شامل آپدیت خودکار می‌شود
نسخه محلی
  1. دسترسی به داده‌ها بدون وابستگی به اینترنت است
  2. مختص نیاز شما توسعه و شخصی‌سازی می‌شود
  3. به راحتی به دیگر سامانه‌ها متصل می‌شود
  4. مالکیت مادام‌العمر با فقط یکبار هزینه‌کرد برای شما فعال می‌شود

خوشبختانه در نرم افزار جولیو انتخاب با شماست و محدودیتی بابت انتخاب نخواهید داشت.

امکان استفاده از نرم افزار جولیو قبل از خرید وجود دارد؟

بله، نرم افزار CRM رایگان جولیو با در اختیار قرار دادن لایسنس 30 روزه این امکان را به شما می‌دهد تا از قابلیت‌های نرم افزار جولیو استفاده کنید و با اطمینان خاطر خرید کنید.

سخن آخر

طبق آمار منتشر شده توسط منابع معتبر بین‌المللی استفاده از نرم افزار CRM در شرکت‌ها می‌توانند منجر به 27% افزایش نرخ بازگشت مشتری، 42% افزایش دقت پیش‌بینی فروش و 245% افزایش میزان درآمد شود. نرم افزار جولیو با در اختیار قرار دادن طیف وسیعی از امکانات تمام نیاز کسب‌وکارها چه در ابعاد کوچک و چه بزرگ را پوشش می‌دهد. بنابراین مدیران نظارت دقیق‌تری از روند کسب‌و‌کار و فرایندهای طی شده خواهند داشت و از طریق گزارش‌گیری‌های مختلف با توجه به داده‌های آماری تصمیم‌گیری‌های دقیق‌تر و کاربردی‌تری را در سازمان اتخاذ می‌کنند.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love1
Happy1
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی معرفی لپ تاپ های برند ایسوس معرفی لپ تاپ های برند ایسوس
مقاله بعدی سفر به دنیای مجازی؛ دانلود بازی PC با داستان‌های جذاب سفر به دنیای مجازی: دانلود بازی PC با داستان‌های جذاب
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

نوبیا Z70S اولترا

قیمت و مشخصات نوبیا Z70S اولترا برای بازارهای جهانی اعلام شد

وان پلاس پد 2 پرو

وان پلاس پد 2 پرو معرفی شد؛ غول اندرویدی با قیمت باورنکردنی از راه رسید!

گوگل جمینای در ساعت‌های گلکسی سامسونگ

دستیار هوشمند گوگل جمینای در ساعت‌های گلکسی سامسونگ فعال می‌شود

مطالب مرتبط

مهاجرت کاری متخصصان IT به آلمان
رپورتاژ آگهی

فرصت‌های مهاجرت کاری متخصصان IT به آلمان؛ از ایران تا برلین

23 اردیبهشت 1404 ساعت 14:30
چرا فروشگاه اینترنتی شما به سرور ابری نیاز دارد؟
رپورتاژ آگهی

چرا فروشگاه اینترنتی شما به سرور ابری نیاز دارد؟

22 اردیبهشت 1404 ساعت 13:00
گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای
رپورتاژ آگهی

گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای

21 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران
رپورتاژ آگهی

شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران

21 اردیبهشت 1404 ساعت 14:30

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور