بازاریابی کسب و کارهای کوچک یکی از انواع بازاریابی بسیار خاص و حرفه ای محسوب می شود. بهتر است بدانید همه کسب و کارها به خصوص آنها که تازه قدم به عرصه میدان گذاشته اند، احتیاج دارند تا از پیشرفته ترین شیوه های بازاریابی در کسب و کارهایشان استفاده نمایند. دکتر میثم شکری ساز معتقد است که اگر به هیچ عنوان استفاده ای از شیوه های نوین نداشته باشند به زودی رقبای سر سخت از آنها جلو می زنند و آنها نیز کنار گذاشته می شوند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی بازاریابی کسب و کارهای کوچک بپردازیم، پس با ما همراه باشید.
انواع روش های بازاریابی کسب و کارهای کوچک
هنگامی بازاریابی کسب و کارهای کوچک پر اهمیت می شود که طبق تحقیقات متنوع و گسترده انجام شود. کسب و کارهایی که ایده ای پشت شان نباشد به زودی از بازار حذف می شوند. در حقیقت اگر سعی کنید تا در کسب و کار خود با ارزش ترین سرمایه تان را به فروش برسانید، تا وقتی از استراتژی درستی استفاده نکنید زحماتتان به هدر خواهد رفت. دکتر میثم شکری ساز اعتقاد دارد که دنیای پیشرفته و مدرن از رفتارها و الگوهای جدید حمایت می کند. ما در ادامه به چند راه حل درباره انواع روش های بازاریابی کسب و کارهای کوچک می پردازیم:
آغاز کردن تبلیغات با کارت پستال
برای حرفه ای شدن در بخش بازاریابی کسب و کارهای کوچک باید خدمات پستی بخش های مختلف را در نظر بگیرید و باید به کارت پستال و قیمت ها توجه لازم را داشته باشید. از ظنر دکتر میثم شکری ساز کارت پستال می تواند حس خوشایندی به مشتریان منتقل کند. امکان دارد یک مشتری نامه را نخواند، ولی احتمال دارد به پشت کارت پستال توجه لازم را داشته باشد. تنها سه ثانیه زمان دارید تا پیام خود را به مشتری منتقل کنید. به بیان دیگر میانگین تایمی که مشتریان به تبلیغات نگاه می کنند 3 ثانیه میباشد. به یاد داشته باشید تنها با یک کارت پستال پیام به مشتریان منتقل می شود.
شناختن مشتریان
در انواع روش های بازاریابی کسب و کارهای کوچک ذکر شده است که برای حرفه ای تر شدن باید تمام جوانب را در نظر داشته باشید. پس از آن می بایست فردی که احتمالش را می دهید محصولتان را خریداری کرده به طور دقیق توصیف نمایید. او چرا میخواهد محصولتان را خریداری کند؟ زمانی که به انگیزه های مشتریان خود پی می برید، می توانید به درستی آنها را هدایت نمایید. توجه داشته باشید زمانی می توانید محصول مورد نظر خود را به فروش برسانید که آن محصول موقعیت یابی و تعریف شده باشد.
یک نکته مهم درباره انواع روش های بازاریابی کسب و کارهای کوچک که باید بدانید این است: یک شرکت بزرگ داروسازی یک داروی سرماخوردگی را به طور کامل حذف کرد، زیرا این دارو نمی توانست حالت خواب آلودگی را به طور دقیق برطرف نماید. یک فرد پیدا شد و نام آن دارو را تغییر داد و آن را به عنوان داروی سرماخوردگی پیش از خواب به فروش رساند. این دارو به یک دارو پر فروش در کل دنیا تبدیل شد. پس به یاد داشته باشید به خاطر اینکه محصول خوب است، دلیلی نمی شود که فروش آن نیز خوب باشد. موقعیت یابی محصول باید به طور دقیق انجام شود. بازاریابی این کار را به درستی انجام می دهد.
فرستان پیام تبریک تولد به مشتریان
یک راه حل خوب برای حرفه ای شدن در بخش بازاریابی کسب و کارهای کوچک فرستادن کارت تبریک به مشتریان می باشد برای آگاه شدن از تاریخ تولد بهتر است به نظرسنجی رجوع کنید. برای مشتریان خود یک پیشنهاد ویژه نیز می توانید در نظر داشته باشید. درباره محصولات خود نیز می توانید به آنها توضیح دهید. آنها می توانند محصول شما را به خودشان هدیه دهند.
همکاری با سایر شرکت ها
دکتر میثم شکری ساز اعتقاد دارد باید به انواع روش های بازاریابی کسب و کارهای کوچک توجه کنید تا موفق شوید و پیشرفت کنید. پس از آن می توانید هزینه های تبلیغات را با یک شرکت دیگر سهیم شوید. اگر هزینه تبلیغات را تقسیم نمایید خیلی سریع می توانید پیشرفت چشمگیری داشته باشید. پس از آن محصول خود را درون محصول دیگری بگذارید.
استفاده از رویکرد دو مرحله ای
به مشتریان خود اطلاعات توصیفی مربوط به رویکرد دو مرحله ای ارائه دهید.
در مرحله نخست به مشتریان خود گزاره برگ تحویل دهید. این گزاره باید نشان دهنده تخصص شما باشد.
مشتریان خود را به لیست ایمیل تان بیفزایید و گاهی به آنها ایمیل دهید.
راه اندازی یک نظرسنجی
از دیدگاه دکتر میثم شکری ساز برای حرفه ای شدن در قسمت بازاریابی به راه اندازی یک نظرسنجی نیز می توانید فکر کنید.در نظرسنجی، متوجه خواهید شد که چه چیزهایی موجب افزایش انگیزه در مشتریان می شوند. به یاد داشته باشید باید به جزئی ترین نکات توجه لازم را داشته باشید. به عنوان مثال آنها در چه مکانی مشغول به کار هستند؟ چه کتاب هایی مطالعه می کنند؟ گروه سنی آنها چیست؟ تمام این اطلاعات شما را به اهدافتان می رساند. توجه داشته باشید پس از اینکه نظرسنجی تکمیل شد میتوانید برای مشتریان خود تخفیف یا پاداش در نظر بگیرید.
استفاده از تلفن
به منظور حرفه ای شد در بخش بازاریابی کسب و کارهای کوچک باید قبل از اینکه از آگهی پر زرق و برق استفاده کنید از تلفن کمک بگیرید. زمانی که به 100 تماس تلفنی پاسخ می دهید مثل این است که 1000 ایمیل دریافت کرده اید. توجه داشته باشید می توانید در این راه خیلی سریع به نتیجه دلخواهتان نیز برسید. این راه علاوه بر این که کم خرج است زحمت کمی نیز دارد. علاوه بر این آمارهای جالب نیز به دست خواهید آورد و خیلی سریع در کار خود رشد می کنید.
افزایش قیمت محصولات
اگر در بخش بازاریابی فعالیت می کنید افزایش قیمت محصولات می تواند شما را به هدفتان نزدیک تر کند. باید به چند نکته توجه لازم را داشته باشند. آیا رقیب حرفه ای تان قیمت محصولات خود را بالاتر برده است؟ بهتر است این روند را پیش بگیرید و کمی قیمت ها را افزایش دهید. قیمت های بالا موجب جدا شدن شما از بقیه رقبا می شوند و این نکته را به دیگران القا می کنند که کیفیت محصولتان بهتر می باشد. پس محصول مورد نظر شایسته این است که قیمت بیشتری داشته باشید. باید به چند نکته حرفه ای نیز دقت نمایید.
برای مشاهده مطلب اصلی اینجا کلیک کنید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.