دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: وایرفریم چیست؟ طراحی جزء به جزء رفتار کاربران
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > وایرفریم چیست؟ طراحی جزء به جزء رفتار کاربران
رپورتاژ آگهی

وایرفریم چیست؟ طراحی جزء به جزء رفتار کاربران

واحد تبلیغات 1 اسفند 1401 ساعت 15:15
زمان مطالعه: 7 دقیقه
وایرفریم چیست؟ طراحی جزء به جزء رفتار کاربران
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

آیا تا به حال رفتار خود در صفحات یک سایت دقت کرده‌اید؟ به کدام بخش‌ها علاقه‌مند هستید؟ روی کدام دکمه‌ها کلیک می‌کنید و در یک کلام چطور با یک سایت تعامل دارید؟

لیست
وایرفریم سایت؛ اصلی‌ترین اقدام قبل از بارگذاری محتوا در سایتمزایای ساخت وایرفریم قبل از ایجاد صفحهبررسی ارتباط wireframe با کپی‌رایتینگچرا استفاده از وایرفریم برای کسب‌وکار ضروری است؟ابزارهای مناسب برای طراحی وایرفریم چیست؟طراحی وایرفریم؛ اولین گام برای ساخت صفحات وب‌سایت

شناخت رفتار مخاطبان و طراحی صفحات یک سایت متناسب با رفتار آن‌ها می‌تواند زمان حضور کاربران در سایت را افزایش داده و اهداف تجاری کسب‌وکار را محقق کند. وایرفریم مسیر حرکت کاربران در یک وب‌سایت یا اپلیکیشن را مشخص می‌کند.

طراحی صفحه و محتوا دو بخش جدایی‌ناپذیر یک وب‌سایت هستند. در این مقاله به بررسی وایرفریم سایت می‌پردازیم و اهمیت آن را برای موفقیت کسب‌وکار بیان می‌کنیم. به شما اطمینان می‌دهیم که آشنایی با طراحی وایرفریم و استفاده از این ابزار جذاب در طراحی سایت می‌تواند کسب‌وکار شما را در مدت کوتاهی به موفقیت‌های چشم‌گیر برساند.

وایرفریم سایت؛ اصلی‌ترین اقدام قبل از بارگذاری محتوا در سایت

وایرفریم سایت یک شماتیک یا طرح کلی از صفحات سایت است و به‌عنوان چارچوب اصلی آن شناخته می‌شود. وایرفریم‌ها با هدف چیدمان عناصر برای رسیدن به بهترین هدف ایجاد می‌شوند. وایرفریم‌ها معمولا سبک تایپوگرافی، رنگ یا گرافیک ندارند؛ زیرا تمرکز اصلی روی عملکرد، رفتار و اولویت‌های محتوا است.

وایرفریم سایت ارتباط قابل‌توجهی با تجربه کاربری (UX) دارد. تجربه کاربری همان فرایند افزایش رضایت کاربر از یک محصول با هدف بهبود قابلیت استفاده و دسترسی مطلوب به صفحات سایت است. اطلاعات تکمیلی درباره تجربه کاربری را می‌توانید در مقاله ux چیست وبسیما مطالعه کنید.

مزایای ساخت وایرفریم قبل از ایجاد صفحه

با استفاده از وایرفریم می‌توانید نسخه نهایی را به‌گونه‌ای بهبود بخشید که بیشترین تاثیر را روی مخاطب داشته باشد. از نظر عملی، با کمک وایرفریم‌ها مطمئن خواهید شد که محتوای صفحه و عملکرد آن به‌درستی با نیازهای کاربر و کسب‌وکار منطبق است.

همچنین با ساخت وایرفریم می‌توانید به‌راحتی منظور خود را به کارفرما برسانید و تایید او را بگیرید. از مهم‌ترین مزایای ساخت وایرفریم می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مدل کار: طراح صفحه سایت با استفاده از وایرفریم مشخص می‌کند که چه عناصری را باید در کدام قسمت از صفحه قرار دهید.
  • شناسایی ضعف‌ها: با ساخت وایرفریم به‌راحتی می‌توانید نقاط ضعف صفحه را شناسایی کرده و قبل از طراحی نهایی، آن‌ها را برطرف کنید.
  • صرفه‌جویی در زمان: ساخت وایرفریم و ویرایش آن بسیار آسان است. ازهمین‌رو در انرژی و زمان صرفه‌جویی می‌شود.
  • بهبود نمایش محتوا: محتوا مهم‌ترین عنصر یک وب‌سایت است و وایرفریم‌ها به نمایش بهتر محتوا در سایت کمک می‌کنند.

وایرفریم‌ها در نهایت باعث ایجاد یک سایت کارآمد می‌شوند و تجربه کاربری را بهبود می‌بخشند. از طرفی طراحی یک وایرفریم مناسب روی سئوی سایت نیز تاثیر چشمگیری دارد. برای آشنایی بیشتر با تاثیر وایرفریم در سئو، خواندن مقاله جامع seo چیست را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

وایرفریم چیست؟ طراحی جزء به جزء رفتار کاربران

بررسی ارتباط wireframe با کپی‌رایتینگ

حالا که دانستیم وایرفریم چیست و چه مزایایی دارد، بهتر است به بررسی ارتباط وایرفریم و محتوا نویسی بپردازیم. در حال حاضر کپی‌رایترها در حال کشف مزایای استفاده از وایرفریم برای کپی‌رایتینگ هستند.

بهترین کپی‌رایترها می توانند از دانش خود در زمینه طراحی وایرفریم، برای تنظیم بهتر محتوای صفحه به‌منظور بهبود نرخ تبدیل استفاده کنند. به‌هرحال، هدف نهایی همه افراد فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ به حداکثر رساندن نرخ تبدیل است و کپی‌رایترها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

وایرفریم‌ها این امکان را برای کپی‌رایترها، استراتژیست‌های سئو و هم‌چنین نویسندگان محتوا فراهم می‌کند تا به‌طورخاص نحوه چیدمان جملات را به بهترین شکل ممکن برای وب‌سایت تنظیم کنند.

به یاد داشته باشیم که کپی‌رایتینگ‌های مناسب و استفاده از کلماتی که کاربران به دنبال محصولات یا خدمات سایت ما هستند می‌توانند به یک کسب‌وکار کنند تا فرصت بیش‌تری برای درخشش در سئو داشته باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای آشنایی بیش‌تر با کسب‌وکارهای فروشگاهی که با استفاده از یک استراتژی دقیق، وایرفریم‌های جذاب و محتوای مخاطب‌پسند موفق شده‌اند سری به صفحه سئو سایت فروشگاهی بزنید. این صفحه می‌تواند الهام‌بخش شما برای موفقیت‌ باشد.

چرا استفاده از وایرفریم برای کسب‌وکار ضروری است؟

ممکن است گاهی اوقات به‌دلیل کمبود وقت، استفاده از وایرفریم‌ها را نادیده بگیرید. بااین‌حال دلایل متعددی داریم که استفاده از وایرفریم را برای کپی‌رایترها و متخصصان سئو ضروری می‌کند. هدف هر کپی‌رایتر نوشتن عبارات به واضح‌ترین شکل ممکن است. بدون وایرفریم، تشخیص چیدمان اصولی و نوشتن عبارات مناسب کار دشواری است.

نویسنده محتوا و کپی‌رایتر باید عنوان‌ها و زیرعنوان‌ها را به‌دقت انتخاب کند تا اثربخشی متن به حداکثر برسد. بااین‌حال، گاهی اوقات طراحان باید ساختار را به‌کلی تغییر دهند و این موضوع به‌شدت نحوه انتقال پیام را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. با طراحی وایرفریم این مشکل کاملا حل شده و در وقت و انرژی تیم صرفه‌جویی می‌شود.

وایرفریم چیست؟ طراحی جزء به جزء رفتار کاربران

ابزارهای مناسب برای طراحی وایرفریم چیست؟

اولین و ساده‌ترین ابزار برای ساخت وایرفریم، کاغذ و مداد است. با کشیدن چند مستطیل و مشخص کردن محل قرارگیری عناصر یک صفحه می‌توانید یک طرح ساده ایجاد کنید. بااین‌حال اگر قصد استفاده از ابزارهای طراحی و حرفه‌ای را دارید، ابزارهای زیر را می‌توانیم به شما معرفی کنیم:

  • نرم‌افزار Adobe XD
  • نرم‌افزار Sketchs
  • نرم‌افزار Principle
  • نرم‌افزار Figma

ابزارهای بالا به شما کمک می‌کنند که طرح و ایده خود را به بهترین شکل ممکن به تصویر بکشید و آن را در اختیار کارفرما یا تیم فنی قرار دهید.

طراحی وایرفریم؛ اولین گام برای ساخت صفحات وب‌سایت

در این مقاله به سوال وایرفریم چیست پاسخ دادیم و مزایا و کاربردهای آن را در طراحی سایت بررسی کردیم. وایرفریم یک نمای کلی از صفحه جدید سایت است که محل قرارگیری المان‌های موردنیاز صفحه درون آن نمایش داده می‌شود. طراحی دقیق وایرفریم نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در زمان و پیش‌برد دقیق کار می‌شود، بلکه در متقاعدسازی مشتری نیز اهمیت چشم‌گیری دارد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی اینترنت سازمانی پیشگامان؛ راهکاری مناسب برای تمامی شرکت ها اینترنت سازمانی پیشگامان؛ راهکاری مناسب برای تمامی شرکت ها
مقاله بعدی معرفی پرورش دهنده قانونی سگ در ایران معرفی پرورش دهنده قانونی سگ در ایران
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟

چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟

اندروید باکس ایرانی بهتره یا خارجی

اندروید باکس ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

تعمیرات آیفون

مرکز تعمیرات موبایل را چطور انتخاب کنیم؟

مطالب مرتبط

چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟
رپورتاژ آگهی

چطور چربی پوست را با روتین ساده و کمترین هزینه کم کنیم؟

20 اردیبهشت 1404 ساعت 16:06
اندروید باکس ایرانی بهتره یا خارجی
رپورتاژ آگهی

اندروید باکس ایرانی یا خارجی؟ کدام بهتر است؟

20 اردیبهشت 1404 ساعت 15:45
تعمیرات آیفون
رپورتاژ آگهی

مرکز تعمیرات موبایل را چطور انتخاب کنیم؟

20 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
خرید از ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ترکیه
رپورتاژ آگهی

چطور با کنسول ارزان بازی کنیم؟

17 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور