ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی روشی قدرتمند است که بیسروصدا کسبوکارها را با مهمترین داراییشان یعنی مشتریان مرتبط میکند. با وجود گسترش رسانههای اجتماعی متنوع، ایمیل مارکتینگ همچنان دارای مزیتهایی فوقالعاده برای کسبوکارهای مختلف است.
اما چرا در دنیایی که از نوتیفیکیشنها، تبلیغات و محتواهای زودگذر اشباع شده، بازاریابی ایمیلی همچنان گزینهای مناسب است؟ پاسخ این سؤال در مجموعه مزیتهای منحصربهفرد ایمیل مارکتینگ نهفته است.
وقتی بهصورت استراتژیک و حرفهای از آن استفاده شود، ایمیل مارکتینگ میتواند بازاریابی را متحول کند و تجارت شما را به جلو سوق دهد. در این مقاله یاد میگیرید که ایمیل مارکتینگ چیست و چه مزایایی دارد .
آشنایی با 5 مزیت فوق العاده ایمیل مارکتینگ برای کسب و کارها
بازاریابی ایمیلی یک روش بازاریابی قدرتمند، مستقیم و دیجیتال است که از ایمیل برای تبلیغ محصولات یا خدمات کسبوکار استفاده میکند. ایمیل مارکتینگ به آگاهی مشتریان شما از آخرین محصولات یا پیشنهادهای شما کمک خواهد کرد.
بازاریابی ایمیلی سنگ بنای هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است. ایمیل مارکتینگ مسیری مستقیم به مخاطبان هدف ارائه میدهد، وفاداری به برند را تقویت میکند، نتایج قابلاندازهگیری را ارائه میدهد و راهی اقتصادی برای دستیابی به مشتریان شما است. بیایید مزیتهایی را که نام بردیم، بهتر بررسی کنیم.
1. مسیری مستقیم و خلوت به سمت مخاطبان هدف
در بازار شلوغ رسانههای اجتماعی، صدای برند شما میتواند بهراحتی در هجوم محتواهای دیگر گم شود و دامنه توجه افراد هم زودگذر است.
بازاریابی ایمیلی از این هیاهو و سروصدای رسانههای اجتماعی فاصله دارد و یک مسیر ارتباطی مستقیم را به سمت مخاطبان هدف شما ایجاد میکند. مشترکان ایمیل شما قبلاً به برند شما ابراز علاقه کردهاند و اینباکس آنها اکنون به صحنه شخصی برند شما تبدیل شده است.
در واقع ایمیلها مانند یک دعوتنامه VIP هستند و برخلاف پستهای رسانههای اجتماعی، در یک فضای اختصاصی قرار میگیرند. شما میتوانید پیامهای شخصیسازیشده ایجاد کنید که عمیقاً با نیازها و علایق مخاطبانتان همخوانی دارد.
2. ایجاد روابط درست با طرفداران وفادار
بازاریابی ایمیلی فراتر از پخش پیامهای تبلیغاتی عمل میکند. هدف ایمیل مارکتینگ پرورش روابط و تبدیل مشترکان معمولی به طرفداران وفادار برند است. لیست ایمیل خود را جامعهای در نظر بگیرید که میتوانید در سطح شخصی با آنها ارتباط برقرار کنید.
بیایید یک برند لباس را در نظر بگیریم. بهجای بمباران مشترکین با تبلیغات فروش مداوم، میتوانید مجموعهای از ایمیلهای حاوی نکات مهم استایل را برای مناسبتهای مختلف تهیه و آن را برای مخاطبان خود ارسال کنید.
برند با ارائه این محتوای ارزشمند و شخصیسازیشده، ارتباط عمیقتری با مخاطبان خود ایجاد و آنها را به طرفدارانی وفادار تبدیل میکند که نهتنها لباسهایشان را از این برند میخرند، بلکه فعالانه از برند حمایت میکنند.
3. جمع آوری داده و تجزیه تحلیل دقیق در ایمیل مارکتینگ
برخلاف برخی از تاکتیکهای بازاریابی که میزان اثربخشی آنها همچنان نامشخص است، بازاریابی ایمیلی گنجینهای از دادهها محسوب میشود. هر ایمیل ارسالشده، اطلاعات ارزشمندی را درباره رفتار مخاطبان شما ارائه میدهد.
نرخ ایمیلهای خواندهشده، میزان کلیک و نرخ لغو اشتراک، تصویر واضحی از اثربخشی محتوا و تبلیغات شما در اختیارتان قرار میدهد. این دادهها سلاح مخفی شما و سوخت تبلیغات هستند!
با تجزیهوتحلیل این دادهها، میتوانید کمپینهای ایمیلی خود را طوری تنظیم کنید که نوع محتوایی را که مخاطبان شما میخواهند به آنها ارائه دهید و تعامل و تبدیلها را به حداکثر برسانید.
4. مقرونبهصرفه بودن ایمیل مارکتینگ
بودجه بازاریابی معمولاً زیاد نیست و زیبایی و قدرت ایمیل مارکتینگ در مقرونبهصرفه بودن آن نهفته است. در مقایسه با سایر کانالهای بازاریابی، ایمیل مارکتینگ بازگشت سرمایه قابلتوجهی دارد. ساخت یک لیست ایمیل، نیازمند حداقل سرمایهگذاری بوده و هزینه ارسال هر ایمیل بسیار ناچیز است.
علاوه بر این، بازاریابی ایمیلی دارای نرخ تبدیل قابلتوجهی است. مطالعات نشان میدهد که بازاریابی ایمیلی در مقایسه با هر کانال بازاریابی دیگری بازدهی برگشت بیشتری ایجاد میکند.
طبق گزارش انجمن بازاریابی مستقیم (DMA) بهازای هر 1 دلاری که برای بازاریابی ایمیلی خرج می شود، کسبوکارها میانگین بازدهی 42 دلاری دارند. این ویژگی باعث میشود، بازاریابی ایمیلی به یک ابزار ایدئال، بهخصوص برای کسبوکارهای کوچک تبدیل شود.
پس به ایمیل مارکتینگ بهمانند کاشتن بذر نگاه کنید. ایجاد یک لیست ایمیل به زمان و تلاش نیاز دارد، اما پس از ایجاد آن، راهی پایدار و اقتصادی برای دستیابی به مخاطبان هدف شما خواهد بود.
هزینه کم بهازای هر پیام به شما اجازه میدهد بهراحتی آزمایش انجام دهید، استراتژی خود را اصلاح کنید، روابط خود را در طول زمان تقویت کرده و در نهایت بازدهی قابلتوجهی از سرمایهتان به دست آورید.
5. ایمیل مارکتینگ روشی برای کار هوشمندانه
تصور کنید ایمیلهای خوشآمدگویی خودکار را برای مشترکان جدید تنظیم و ارسال میکنید و حتی ایمیلهای هدفمند و دنبالهدار را بر اساس رفتار کاربران ایجاد کرده و اطمینان حاصل میکنید که پیام مناسب در زمان مناسب، به شخص مناسب میرسد! انجام این کار از ویژگیهای سرویسهای ایمیل مارکتینگ است.
اتوماسیون ایمیل مارکتینگ وقت شما را آزاد میکند تا بتوانید روی دیگر جنبههای حیاتی کسبوکارتان تمرکز کنید، درحالیکه کمپینهای بازاریابی ایمیلی شما بهطور روان در پسزمینه اجرا میشوند. پس با ایمیل مارکتینگ میتوانید هوشمندانه، در زمانی اندک و به طور خودکار، تبلیغات خود را برای مشتریان هدف ارسال کنید.
سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا، دستیار شخصی شما
ایجاد و ارسال ایمیلهای فردی ممکن است سخت به نظر برسد؛ اما خوشبختانه، پلتفرمهای بازاریابی ایمیلی ویژگیهای اتوماسیون قدرتمندی را ارائه میدهند که میتواند در زمان شما صرفهجویی کرده و سختی کار شما را کاهش دهد.
سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا بهترین دستیار شخصی شما است و با استفاده از آن میتوانید با ارسال ایمیلهای حرفهای در بهترین زمان ممکن به کسبوکار خود رونق دهید و افزایش فروش و بازگشت مشتریان خود را تضمین کنید.
نجوا بهخوبی میتواند به کسبوکار شما برای نگهداشتن کاربران و ساختن شبکه مشتریان همیشگی و وفادار کمک کند. ابزار ایمیل مارکتینگ نجوا مستقیما شما را به کاربرانتان متصل میکند تا پیام خود را به گوش آنها برسانید.
با ایمیل مارکتینگ نجوا امکان دستهبندی مخاطبان، ارسال زماندار و گزارشگیری از کمپینهای خود را دارید. همین طور میتوانید با تست A/B کمپینهای خود را بهینه کنید.
پس قدرت ایمیل مارکتینگ، این رشته نامرئی را دستکم نگیرید. از همین امروز بازاریابی ایمیلی را شروع کنید و شاهد شکوفایی کسبوکار خود و موفقیت طولانیمدت باشید.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.