بنابر اعلام رسمی وبسایت دیجیپی، از این پس فروشگاههای اینترنتی کوچک و بزرگ میتوانند با استفاده از خدمت پرداختیاری دیجیپی و بدون نیاز به اخذ نماد اعتماد الکترونیکی، مسیرهای پرداخت مطمئنی را بهراحتی در اختیار مشتریان خود قرار دهند.
تجربه پرداخت موفق، هم برای صاحب فروشگاه اینترنتی و هم مشتری آن از اهمیت زیادی برخوردار است. چنین تجربهای، با درگاه پرداختی میسر میشود که امن و سریع بوده و عملکرد موفقی داشته باشد. برای راهاندازی درگاه پرداخت مستقیم، باید نماد اعتماد الکترونیکی داشته باشید، اما اخذ نماد، به زمان و انرژی زیادی احتیاج دارد.
اگرچه بعضی کسبوکارها پس از دریافت نماد اعتماد الکترونیکی برای وبسایت خود، از شرکتهای عرضهکننده خدمات پرداخت (PSP)، درگاه پرداخت مستقیم گرفته و تراکنشها را مدیریت میکنند، اما بسیاری از وبسایتها هم بهخاطر فرایند پیچیده و زمانبر اخذ نماد، منصرف میشوند. راهحل برای این وبسایتها چیست؟
دیجیپی و خدمت پرداختیاری
شرکتهایی هستند که با عرضه درگاه پرداخت واسط موسوم به پرداختیاری به کسبوکارهای اینترنتی عرضهکننده کالا و خدمات، آنها را به شبکه الکترونیکی پرداخت متصل میکنند. فروشگاههای اینترنتی و کسبوکارهای آنلاین میتوانند با استفاده از خدمات این شرکتها، درگاه پرداخت را بهراحتی دریافت کنند.
البته شرکتهای پرداختیاری معتبر برای فعالیت در شبکه الکترونیکی پرداخت و عرضه خدمات به مشتریان، ملزم به رعایت قوانین، مقررات و دستورالعملهای بانک مرکزی جمهوری اسلامی و سامانه شبکه الکترونیکی پرداخت کارتی یا همان شاپرک هستند.
شرکت نوآوران پرداخت مجازی ایرانیان، با نام تجاری دیجیپی هم یکی از شرکتهای عرضهکننده خدمت پرداختیاری با مجوز بانک مرکزی است. شرکت دیجیپی با فروشگاههای اینترنتی و پذیرندگان معتبر در کشور همکاری کرده و درگاه پرداخت معتبر دیجیپی را در اختیارشان قرار میدهد.
البته شرکتهای زیادی هستند که خدمت پرداختیاری عرضه میکنند، اما اگر درگاه پرداخت بهدرستی راهاندازی نشده یا عملکرد مناسبی نداشته باشد، ممکن است خیلی از خریدها نیمهکاره رها شده و مشتری از ادامه خرید منصرف شود! در این میان دیجیپی تمهیدی اندیشیده که تراکنشها با بالاترین کیفیت و سریعتر زمان انجام شوند.
پرداختیاری با درگاه هوشمند دیجیپی
در حالی که شرکتهای پرداختیاری از امکان درگاه پرداخت عادی برخوردارند، دیجیپی درگاه پرداخت هوشمند (Smart IPG) خود را در اختیار فروشگاهها قرار میدهد. استفاده از خدمت پرداختیاری دیجیپی، علاوه بر صرفهجویی در وقت و هزینه، به کسبوکارهای کوچک اعتبار هم داده و نرخ موفقیت آنها را افزایش میدهد.
استفاده از درگاه پرداخت کاربرپسندی که از روشهای مختلف پرداخت مانند کارتهای عضو شتاب، کارتهای اعتباری و کیف پول الکترونیکی پشتیبانی کند، میتواند رمز اعتبار و موفقیت بلندمدت فروشگاههای اینترنتی و کسبوکارهای مبتنی بر تجارت الکترونیکی باشد.
افراد حقیقی و حقوقی که دارای فروشگاه اینترنتی و پلتفرمهای عرضه کالا و خدمات قانونی هستند، میتوانند با استفاده از پرداختیاری دیجیپی، بدون نیاز به نماد اعتماد الکترونیکی و بدون نیاز به هزینه راهاندازی و نگهداری، از درگاه پرداخت هوشمند دیجیپی بهرهمند شده و تراکنشهای وبسایت خود را بهراحتی مدیریت کنند.
استفاده از پرداختیاری دیجیپی
برای پیادهسازی درگاه پرداخت دیجیپی در قالب خدمت پرداختیاری، ابتدا باید به وبسایت این شرکت مراجعه کرده و فرم مربوط به پرداخت یاری را پر کنید. مدارک موردنیاز را هم که از قبل آماده کردهاید، همراه سایر اطلاعات برای این شرکت ارسال کنید.
کارشناسان دیجیپی درخواست شما را بررسی کرده و در صورت تطابق مدارک با شرایط اعلامشده، درخواست صدور ترمینال فروشگاه شما را ثبت میکنند. در نهایت پس از تأیید شرکت شاپرک، درگاه فعال شده و شما میتوانید آن را روی وبسایت خود پیادهسازی کنید.
صاحبان با تجربه فروشگاههای اینترنتی به اهمیت رابط کاربری جذاب و کاربرپسند بهعنوان اصل مهمی در فرایند خرید اینترنتی آگاه هستند. اگر تجربه پرداخت برای مشتری راضیکننده نباشد، اعتماد او سلب شده و بهمرور نرخ فروش کاهش مییابد و فروشگاه دچار ضررهای هنگفتی میشود.
درگاه پرداخت مطمئن دیجیپی نقش مهمی در شکلگیری تجربه خرید مشتری دارد. این درگاه با توزیع هوشمند تراکنش و بدون نیاز به انتخاب درگاه از سوی کاربر نهایی، تجربه لذتبخشی از یک پرداخت سریع، روان و موفقیتآمیز برای مشتری به ارمغان آورده و در نتیجه باعث بالا رفتن نرخ تراکنشهای موفقیتآمیز و رشد کسبوکار در فضای آنلاین میشود.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.