کارشناسان پشتیبان شبکه، با انجام خدمات عیب یابی به موقع، هر گونه اختلال در سیستم را در سریع ترین زمان ممکن برطرف می کنند. با ارائه این خدمات از بروز خسارات جبران ناپذیر برای کسب و کارهای امروزی به شدت پیشگیری می شود. شما می توانید برای ارزیابی وضعیت تک تک عناصر شبکه از خدمات پشتیبانی شبکه کمک بگیرید و کیفیت عملکرد بخش های مختلف را ارزیابی کنید. در این فرایند از یک سیستم سازمان یافته استفاده می شود که به کنترل همه اجزا می پردازد. در خصوص ارائه این خدمات، انجام مستندسازی های دقیق برای ارائه خدمات بهتر در آینده اهمیت دارد.
چرا عیب یابی شبکه اهمیت دارد؟
استفاده از خدمات پشتیبانی شبکه در راستای عیب یابی و رفع اختلالات احتمالی مزایای بی شماری دارد. با استفاده از این خدمات می توانید به امکانات زیر دسترسی داشته باشید:
- شما می توانید با استفاده از خدمات پشتیبانی به موقع و رفع اختلالات از قطع دسترسی به شبکه پیشگیری کنید.
- این خدمات هزینه های تعمیرات شبکه را در بخش های مختلف به حداقل می رسانند.
- با استفاده از این خدمات ریسک از بین رفتن اطلاعات یا قطع دسترسی به آن ها شبکه را تهدید نمی کند.
نقش استفاده از این خدمات در سال های اخیر پررنگ تر از همیشه شده و برای پیشگیری از خسارات احتمالی در کسب و کارها مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید برای عیب یابی و درخواست خدمات پشتیبانی شبکه به این لینک https://www.imennet.net/network-support/ زیر مراجعه نمایید. پشتیبانی شبکه خدمات بسیار حساسی است و اگر توسط متخصص انجام نشود میتواند زیان و هزینههای جبران ناپذیری را به شما تحمیل کند.
پشتیبان شبکه چگونه اختلالات را حل می کند؟
روش عملکرد تیم پشتیبانی شبکه برای حل اختلالات و عیب یابی سیستم موجود کاملا متفاوت است. روش های عیب یابی با در نظر گرفتن نوع شبکه موجود و نیازهای مربوط به آن مشخص شده و کارشناسان به صورت دوره ای خدمات پشتیبانی و بازبینی فنی مربوطه را ارائه می دهند. مراحل عیب یابی و رفع مشکلات احتمالی در سیستم شبکه های امروزی از قرار زیر هستند:
تشخیص مشکل
تشخیص و شناسایی مشکلات ایجاد شده یکی از مهمترین خدمات تیم پشتیبانی شبکه محسوب می شود که در راستای آن تلاش می کنند. در این بخش چند مرحله اساسی پشت سر گذاشته می شوند:
- جمع آوری اطلاعات مورد نیاز برای دسترسی به موقعیت کنونی شبکه
- شبیه سازی مشکل توسط ادمین که با استفاده از نرم افزارهای تخصصی انجام می گیرد.
- پرس و جو از پرسنل در رابطه با نوع مشکلاتی که در سیستم شبکه به وجود آمده اند.
- بررسی علائم قطع شدن شبکه با ارزیابی وضعیت موجود
- بررسی آخرین تغییرات اعمال شده در بخش های سخت افزاری و نرم افزاری
- بررسی مجزای مشکلات به صورت همه جانبه
تحلیل علت ایجاد مشکلات
در بخش بعدی پس از تکمیل اطلاعات از بروز مشکلات شبکه به تحلیل علت ایجاد آن در سیستم می پردازیم. با پیدا کردن دلیل ایجاد اختلالات، برطرف شدن و حل آن ها ساده تر خواهد شد. توصیه می کنیم در این زمینه از مسائل غافل نشوید و به کلیه دلایل ایجاد مشکلات رسیدگی کنید. در برخی موارد مشکلات موجود دلایل ساده ای مانند قطع شدن یک کابل دارند؛ اما در برخی پروژه ها حملات سایبری خطرناک و سایر مشکلات پیچیده، اختلالاتی در سیستم به وجود می آورند.
در این بخش باید فرضیه احتمالی خود را با استفاده از ابزارهای عیب یابی تست کنید تا به نتیجه دلخواه برسید. برای حصول اطمینان، تجهیزات و قطعات آسیب دیده را جایگزین کنید و سپس عملکرد شبکه را بسنجید. با این روش به دلیل اصلی خرابی و اختلالات موجود پی خواهید برد.
اجرای برنامه عملی
تیم پشتیبانی شبکه پس از ارزیابی وضعیت موجود و کسب اطمینان از دلایل اختلالات شبکه، عملیات تعمیر و جایگزینی را در سیستم اعمال میکند. در این بخش با در نظر گرفتن نوع مشکل ایجاد شده، اقداماتی صورت می گیرد. شما می توانید با تعویض برخی سخت افزارها یا تغییرات نرم افزاری برخی از مشکلات موجود در سیستم را برطرف کنید. در خصوص اجرای برخی از راهکارها و برنامه های عملی به همکاری پرسنل شبکه نیز نیاز خواهید داشت.
ارزیابی صحت عملکرد
در بخش بعدی باید تایید صحت عملکرد را در بخش های مختلف شبکه به دست آورید. باید دید آیا اعمال برخی تغییرات و استفاده از برنامههای عملی، سبب رفع و از بین رفتن اختلالات شده است؟ برای این منظور از برخی ابزارها برای تست سیستم شبکه استفاده می کنند. تیم پشتیبانی شبکه انواع ابزارهای ارزیابی به منظور رسیدن به بهترین نتیجه به کار می برند.
مرحله مستند سازی
در بخش بعدی به منظور پیشگیری از بروز مشکلات آتی، مستندسازی از مراحل عیب یابی تا حل مشکلات مربوطه انجام می گیرد. در این مستند سازی به دلایل ایجاد مشکلات نیز اشاره می شود که زیر نظر بازرسان فنی پروژه مشخص خواهند شد.
انواع ابزارهای عیب یابی شبکه
تیم پشتیبانی شبکه به منظور از بین بردن اختلالات موجود در سیستم شبکه از انواع ابزارهای نرم افزاری در خصوص عیب یابی و رفع مشکلات مربوطه استفاده می کنند. این نرم افزارها دسته بندی های گوناگونی دارند:
- ابزارهای خط فرمان ویندوز که فرامین مختلفی را در سیستم ویندوز در اختیار افراد قرار می دهند.
- انواع نرم افزارهای عیب یابی که شامل برنامه هایی مانند bandwidth speed tester، Advanced port scanner ، وای فای آنالیزر و… میشوند.
- سخت افزارهای عیب یابی شبکه که شامل تسترهای شبکه، tone generator، Multimeter و… می شوند و هر یک کاربردهای خاص خود را در این حوزه دارند.
مشکلات موجود در سیستم شبکه تنها محدود به یک بخش سخت افزاری یا نرم افزاری نمی شوند. در برخی پروژه ها این مشکلات به هر دو قسمت در شبکه مرتبط هستند و باید با استفاده از ابزارهای معرفی شده به این موارد رسیدگی کنید.
جمع بندی
خدمات پشتیبانی شبکه برای از بین بردن هر گونه اختلال نرم افزاری و سخت افزاری ارائه می شوند. در صورت بی توجهی به سیستم پشتیبانی برای عیب یابی و رفع خطاهای موجود، شبکه شما مورد حمله هکرها و عوامل سایبری قرار می گیرد و ریسک آسیب دیدگی اطلاعات و داده های موجود همواره وجود خواهد داشت. شبکه های امروزی برای سهولت در برقراری ارتباط بین کاربران ایجاد شده اند؛ هر گونه مشکل در مسیر شبکهها هدف استفاده از این سیستم های کامپیوتری را تحت تاثیر قرار می دهد.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.