دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: چالش‌های اجرای تبلیغات گوگل ادز در ایران
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > چالش‌های اجرای تبلیغات گوگل ادز در ایران
رپورتاژ آگهی

چالش‌های اجرای تبلیغات گوگل ادز در ایران

واحد تبلیغات 20 آذر 1402 ساعت 13:00
زمان مطالعه: 10 دقیقه
چالش‌های اجرای تبلیغات گوگل ادز در ایران
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

بدون شک گوگل ادز بزرگترین پلتفورم تبلیغاتی جهان است، حدود یک سوم هزینه تبلیغات آنلاین دنیا در این پلتفورم مصرف می‌شود. در خارج از ایران به سختی می‌‎توان کسب و کار آنلاینی را پیدا کرد که یکی از سایت های پر بازدید آن، پنل گوگل ادز خود نباشد. اما این ماجرا در ایران کمی متفاوت است. استفاده سرویس های تبلیغاتی گوگل برای ایرانیان کمی با چالش روبرو است که در این مقاله میخواهیم این چالش ها را مو شکافانه بررسی کنیم. در پایان نیز آینده رابطه گوگل و ایران را تخمین خواهیم زد.

لیست
تبلیغات گوگل ادز در کجاها نمایش داده می‌شود؟نتایج جستجوی گوگل Google Search Network:شبکه تبلیغاتی گوگل Google Display Network – GDN:تبلیغات در یوتیوب YouTube Ads:تبلیغات در اپلیکیشن‌ها Google Ads in Apps:تبلیغات در نقشه‌ها Google Ads on Maps:تبلیغات در خبرها Google Ads in News: یا تبلیغات Discoveryمشکلات اجرای تبلیغات پلتفورم های بزرگ تبلیغاتی دنیا در ایراناجرای تبلیغات متا در ایران:موانع موجود برای استفاده از تبلیغات گوگل ادز در ایران:موانع ایجاد شده برای اجرای گوگل ادز در ایران توسط دولت:مشکلات ایجاد شده برای اجرای گوگل ادز در ایران توسط کمپانی گوگل:1- محدودیت‌های مالی:2- عدم امکان استفاده از برخی امکانات پنل گوگل ادز در ایران:3- باز نشدن وبسایت سرویس گوگل ادز با آی پی ایران:4- عدم اجازه به برخی متخصصین که نیاز به مجوز لازم دارند5- رویکرد بی رحمانه در داوری مشکلات مالی:سخن پایانی

بهتر است اول به اهمیت گوگل و ابزار های آن اشاره کنیم، و بدانیم تبلیغاتی که در گوگل فعال میکنیم، ممکن است در چه مکان‌هایی مخاطب را هدف قرار دهد؟

تبلیغات گوگل ادز در کجاها نمایش داده می‌شود؟

تبلیغات Google Ads در انواع محیط‌ها و وسایل نمایش مختلف نمایش داده می‌شوند. در زیر تعدادی از محیط‌ها و وسایل نمایش مهم برای تبلیغات Google Ads آورده شده است:

نتایج جستجوی گوگل Google Search Network:

تبلیغات در بالای یا پایین نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می‌شوند، همچنین ممکن است در بخش‌های دیگر صفحه نتایج جستجو نیز ظاهر شوند.

شبکه تبلیغاتی گوگل Google Display Network – GDN:

تبلیغات در بیش از دو میلیون وب‌سایت، برنامه‌های اپلیکیشنی، ویدئوها و سایر مکان‌ها در اینترنت مانند اندروید باکس نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات در یوتیوب YouTube Ads:

تبلیغات ویدئویی در ویدئوهای YouTube نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات در اپلیکیشن‌ها Google Ads in Apps:

تبلیغات در برخی از اپلیکیشن‌ها نیز نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات در نقشه‌ها Google Ads on Maps:

تبلیغات در سرویس نقشه‌های گوگل نمایش داده می‌شوند.

تبلیغات در خبرها Google Ads in News: یا تبلیغات Discovery

تبلیغات ممکن است در برخی از سرویس‌های اخبار گوگل نیز نمایش داده شوند.

تبلیغات Google Ads با استفاده از ابزارهای هدف‌گذاری و تنظیمات مختلف، تبلیغ‌دهندگان را قادر به انتخاب محیط‌ها و نمایش تبلیغات به مخاطبان هدف خود می‌کند. این امکان به تبلیغ‌دهندگان این اجازه را می‌دهد تا تبلیغات خود را در محیط‌ها و وسایل نمایشی مناسب با هدف کسب و کار و جمعیت مخاطب مدنظرشان نمایش دهند.

مشکلات اجرای تبلیغات پلتفورم های بزرگ تبلیغاتی دنیا در ایران

چالش‌های اجرای تبلیغات گوگل ادز در ایران

بعد از گوگل ادز، پلتفورم تبلیغاتی یکپارچه دیگری که میتوان نام برد، پنل تبلیغاتی متا ادز است که شامل محیط هایی همچون تبلیغات در فیسبوک، واتس اپ و اینستاگرام است. پلتفورم تبلیغات آنلاین یکپارچه ی دیگر مانند گوگل و متا در دنیا وجود ندارد. اما هر دوی این پلتفورم ها دارای مشکلاتی برای اجرا در ایران هستند.

اجرای تبلیغات متا در ایران:

مواردی مانند سختی پرداخت‌ها، ساسپند یا مسدود کردن اکانت های تبلیغاتی که با آی دی ایران، هزینه بالای تبلیغات در فیسبوک یا اینستاگرام، باعث شده است عملا تبلیغات متا در ایران خواهان کمی داشته باشد. مگر مشتریانی که بازار هدف خارج از کشور داشته باشند و با آژنس های دیجیتال مارکتینگی مانند آوا ادز برای گسترش بازار خود در خارج از کشور از این ابزار ها استفاده کنند.

سخت گیری دو طرفه برای اجرای تبلیغات متا در ایران، عملا این پیام را به هر دو طرف میرساند که هیچ کدام، نه دولت ایران و نه شرکت متا تمایلی به همکاری هرچند غیر رسمی هم ندارند. شرکت متا با دیدن هر گونه ورود کاربر با آی پی های مشکوک به حساب تبلیغاتی متا، این اکانت را مسدود میکند، دولت ایران نیز همه پلتفورم های شرکت متا را فیلتر کرده است. در واقع هر دو طرف موانعی غیر قابل عبور برای استفاده از تبلیغات متا در ایران ایجاد کرده اند.

موانع موجود برای استفاده از تبلیغات گوگل ادز در ایران:

اما این رویکرد برای رابطه ایران و گوگل کمی ملایم تر است. در ادامه به موانع ایجاد شده از طرف دولت و ایران برای اجرای تبلیغفات گوگل میپردازیم

موانع ایجاد شده برای اجرای گوگل ادز در ایران توسط دولت:

19 مهر ماه 1401، گوگل ادز توسط ایران فیلتر و عملا این تبلیغات در ایران بلا استفاده شد، مدتی بعد با صلاحدید مراجع دولتی، کسب و کارها اجازه پیدا کردند که باز دراین پلتفورم تبلیغات خود را انجام دهند. می‌توان گفت که دستگاه‌های دولتی اکنون برای اجرای تبلیغات در گوگل ادز هیچ مانعی قرار نداده اند. جالب است که خود گوگل کار را برای مشتریان خود در ایران سخت کرده است. به جز اینکه برخی از محیط های نمایش این تبلیغات توسط ایران فیلتر شده است، مانند یوتیوب و گوگل پلی استور، اما بزرگترین محیط نمایش تبلیغات گوگل ادز یعنی نتایج سرچ گوگل، فیلتر نیست و بزرگترین موتور جست و جوی در حال استفاده در ایران است.

مشکلات ایجاد شده برای اجرای گوگل ادز در ایران توسط کمپانی گوگل:

1- محدودیت‌های مالی:

امکان پرداخت مستقیم با مبلغ ریال برای شارژ گوگل ادز امکان پذیر نیست. این اقدام باعث شده است که برای استفاده از گوگل ادز همیشه پای یک صرافی در میان باشد. کاربران ایرانی معمولا با ارزهایی مانند لیر ترکیه، درهم امارات یا بات تایلند پرداختی های خود را برای گوگل انجام میدهند

2- عدم امکان استفاده از برخی امکانات پنل گوگل ادز در ایران:

هر امکانی که در پنل گوگل ادز، مربوط به لوکیشن باشد، برای ایران غیر قابل استفاده است، امکاناتی مانند تحلیل بر اساس واحد پولی ریال، انتخاب و هدفگذاری برای مخاطبین ساکن ایران، افزونه تماس برای شماره های ایران، برای کاربران ایرانی غیر قابل استفاده است.

3- باز نشدن وبسایت سرویس گوگل ادز با آی پی ایران:

گوگل، دسترسی پنل گوگل ادز را برای کاربرانی که بخواهند با آی پی ایران وارد این سرویس شوند را محدود کرده است. سرعت پایین باز شدن پنل، عدم امکان استفاده از هر وسیله ای مانند تبلت، موبایل و … گاهی باعث سردرگمی کاربران گوگل ادز در ایران می‌شود.

4- عدم اجازه به برخی متخصصین که نیاز به مجوز لازم دارند

برخی از کسب و کار ها مانند وکالت، یا خدمات پزشکی و دارویی، نیازمند ارائه مجوز از سازمان مربوطه است، متاسفانه نام هیچ یک از سازمان‌های اعتبار دهنده ایرانی مانند وزارت بهداشت، در لیست سازمان های مورد تایید گوگل نیست. در نتیجه برخی کسب و کارها مانند پزشکان و دندان پزشکان، وکلا و مشاوران حقوقی، داروخانه‌ها، مهندسین عمران نیز در استفاده از گوگل ادز چالش دارند.

5- رویکرد بی رحمانه در داوری مشکلات مالی:

هر جایی که تبادلات مالی رخ دهد، امکان اشتباه وجود دارد، این مورد بی شک جدی ترین ریسک برای استفاده از گوگل ادز است، اگر بخواهیم شفاف تر بگوییم، گوگل در قوانین خود استفاده از گوگل ادز در برخی کشورها را منع کرده است. در واقع با به وجود آمدن مشکلات پرداختی، گوگل این بند از قوانین خود را برهان برای پیروزی بحث میداند و در برخی موارد مبلغی را عودت نداده است. برخی پارتنر های گوگل در ایران مانند آوا ادز، در این موارد بازگشت هزینه به مشتری را تضمین می‌کنند.

سخن پایانی

اشاره کردیم که آخرین جبهه گیری دولت در برابر گوگل ادز، مهرماه 1401 بود. اما همزمان با اعمال فیلترین، دلایلی را مانند عدم پذیرش قوانین محلی توسط گوگل، یا عدم قبول تبلیغات برای دامنه های آی آر را دلیل فیلترین دانستند. هرچند از آن تاریخ به بعد، خبری از فیلترینگ گوگل ادز نشد، اما هیچ یک از دلایل فیلترینگ این پلتفورم رفع نشد و همچنان ترس فیلترینگ مجدد توسط دولت وجود دارد.

گوگل نیز ده سالی است که رویکرد خود را به صورت کلی در ایران تغییر نداده است و به موانع همیشگی خود دست نزده است. بزرگترین تغییر مربوط به اوایل دهه نود است که استفاده از پلتفورم گوگل پلی استور را برای ایرانیان مسدود شده بود.

این مقاله به منظور منع کردن از استفاده از گوگلا ادز نیست، موضوع مقاله بررسی مشکلات گوگل ادز بود و به خوبی به این مورد پرداخته شد. بسیاری از کسب و کار های آنلاین و حتی سنتی هر روز مشتریان زیادی را از تبلیغات در گوگل جذب میکنند و قطعا گوگل ادز پر کاربرد ترین تبلیغات آنلاین ایران است. پیشنهاد ما برای دریافت خدمات گوگل ادز خود، از شرکتی است که حداقل ریسک را برای شما داشته باشد، آوا ادز، با بالاترین نرخ پایداری اکانت گوگل ادز در ایران، و تضمین بازگشت هزینه در صورت مسدودی پیمنت اکانت، میتواند گزینه مناسب باشد.

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی حذف شارژر از جعبه گوشی های سامسونگ بجز سود چه دلیلی داشت؟ حذف شارژر از جعبه گوشی های سامسونگ بجز سود چه دلیلی داشت؟
مقاله بعدی بررسی کوتاه گلکسی A05s بررسی کوتاه گلکسی A05s؛ یک گوشی ارزان با کیفیت ساخت بسیار بالا
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

میت‌پد پرو 12.2

تبلت هواوی «میت‌پد پرو 12.2» و هدفون «فری‌بادز 6» از راه رسیدند

اوپو پد SE

اوپو پد SE معرفی شد؛ تبلتی اقتصادی با طراحی جذاب و نمایشگر 90 هرتز

اوپو رنو 14 و رنو 14 پرو

اوپو رنو 14 و رنو 14 پرو با دوربین‌های 50 مگاپیکسلی و عملکرد خیره کننده معرفی شدند

مطالب مرتبط

مهاجرت کاری متخصصان IT به آلمان
رپورتاژ آگهی

فرصت‌های مهاجرت کاری متخصصان IT به آلمان؛ از ایران تا برلین

23 اردیبهشت 1404 ساعت 14:30
چرا فروشگاه اینترنتی شما به سرور ابری نیاز دارد؟
رپورتاژ آگهی

چرا فروشگاه اینترنتی شما به سرور ابری نیاز دارد؟

22 اردیبهشت 1404 ساعت 13:00
گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای
رپورتاژ آگهی

گوشی آنر انتخابی هوشمندانه برای عکاسی حرفه‌ای

21 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران
رپورتاژ آگهی

شروع موفق در دیجیتال مارکتینگ با آموزش صفر تا صد سئو در تهران

21 اردیبهشت 1404 ساعت 14:30

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور