دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ (آمارهای جالب و جذاب از خرید اینترنتی مردم ایران)
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ (آمارهای جالب و جذاب از خرید اینترنتی مردم ایران)
رپورتاژ آگهی

چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ (آمارهای جالب و جذاب از خرید اینترنتی مردم ایران)

واحد تبلیغات 4 تیر 1399 ساعت 12:02
زمان مطالعه: 11 دقیقه
فروشگاه اینترنتی
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

در این مطلب قصد داریم به موضوعات مختلفی درباره فروشگاه اینترنتی بپردازیم، اما اول باید بدانیم فروشگاه اینترنتی چیست؟ در واقع فروشگاه اینترنتی، وب سایتی است که در آن اجناس مختلف و متنوعی به فروش می‌رسد. مشتریان پس از ورود به فروشگاه، کالاهای مورد نظر خود را سفارش می‌دهند، پس از ثبت سفارش و پرداخت هزینه کالا، طی چند روز آینده، سفارش توسط پیک یا پست، به دست خریدار می‌رسد.

لیست
فروشگاه آنلاین چه مزایایی برای فروشنده دارد؟ (8 مورد)فروشگاه های اینترنتی چگونه مدیریت می‌شوند؟از مزایای خرید اینترنتی برای مشتریان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: (6 مورد)هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟میانگین خرید اینترنتی مردم ایرانمراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟معرفی محبوب ترین و بهترین فروشگاه ساز:

فروشگاه آنلاین چه مزایایی برای فروشنده دارد؟ (8 مورد)

بازار جهانی را هدف می‌گیرید: هنگامی که یک فروشگاه فیزیکی و سنتی دارید، فقط می‌توانید تا منطقه‌ی محدودی خدماتتان را ارائه دهید، درحالی که خرید و ارسال سفارش از یک فروشگاه آنلاین به دورترین نقاط کشور حتی به تمام دنیا هم امکان‌پذیر است.

دسترسی 24 ساعته به فروشگاه: فروشگاه اینترنتی در هر دقیقه از شبانه روز، آماده خدمات دهی به مشتریان است. فروشگاه آنلاین شما در ۳۶۵ روز از سال و ۲۴ ساعت شبانه‌روز باز است، حتی زمانی که در خواب یا مسافرت هستید، کسب و کار شما فعال است و مشتریان امکان ثبت و تحویل سفارش دارند.

کاهش هزینه ها: کاهش هزینه های جانبی مانند: اجاره مکان، هزینه ویترین و انبار، پرداخت هزینه بابت فروشنده و…

تغییر چیدمان فروشگاه: به آسانی می‌توانید چیدمان ویترین فروشگاهتان را تغییر دهید.

ارائه‌ی خدمات بهتر به مشتریان: با ارائه‌ی اطلاعات کامل درباره هر کالا در سایت، مشتریان خود را آگاه و راضی نگه می‌دارید. در حالی که ارائه‌ کامل اطلاعات برای هر مشتری توسط فروشنده در یک فروشگاه سنتی کاری دشوار و غیر ممکن است.

اطلاعات کامل: میزان فروش، موجودی انبار، مشخصات خریداران، میزان استقبال از هر کالا، و کلی اطلاعات دیگر در فروشگاه آنلاین در هر لحظه قابل مشاهده و گزارش‌گیری است.

تبلیغات: در واقع سایت، یک کاتالوگ کامل و بروز از محصولات خود را در اختیار شما قرار می‌دهد، همچنین فروشگاه اینترنتی، ابزار تبلیغاتی مناسبی برای فروش محصولات مختلف است.

پاسخ دهی سریع تر به مشتری: فروشگاه آنلاین، به شما امکان پاسخ گویی سریع به سفارش‌های خرید، پیشنهادات و نیازهای مختلف مشتریان را می‌دهد. در واقع سایت، سفارش‌های مشتریان را ثبت و تأیید می‌کند. در فروشگاه‌های فیزیکی، ثبت سفارش‌ها معمولا از طریق تماس تلفنی انجام می‌شود و روند ثبت و پیگیری سفارش توسط کارکنان فروشگاه انجام می‌شود. با توجه به میزان کارهای روزانه‌ی کارکنان، رسیدگی به سفارش مشتریان ممکن است، چند روز طول بکشد. اما فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل داشتن اپلیکیشن مناسب به شما این قابلیت را می‌دهند که نه تنها سفارش‌‌ها، بلکه موجودی انبار، تعداد فروش روزانه و هر چیز دیگری را که لازم دارید، در اختیار شما قرار می‌دهند. پاسخ‌دهی سریع به نیازهای مشتریان، برای آنها رضایت فوق العاده‌ای به همراه داشته و آنها را تبدیل به مشتری وفادار می‌کند.

فروشگاه های اینترنتی چگونه مدیریت می‌شوند؟

مدیریت فروشگاه های اینترنتی توسط نرم‌افزارهای مخصوصی انجام می‌شود، که اضافه کردن کالا، ایجاد سبد خرید، اتصال به سیستم بانکی، اتصال به سیستم پست، پیگیری سفارش توسط خریدار، مشاهده و ارسال سفارش ‌ها توسط فروشنده، و تهیه‌ی گزارش ‌های مختلف از فروش، از قابلیت های این نرم‌افزار هوشمند است.

از مزایای خرید اینترنتی برای مشتریان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: (6 مورد)

صرفه جویی در وقت: مشتری می‌تواند با چند کلیک ساده، اجناس زیاد و متنوعی را سفارش دهد و کالاهای مورد نظر خود را در کوتاه ترین زمان ممکن تحویل بگیرد. در حالی که برای خرید از فروشگاه فیزیکی و سنتی باید ساعت ها وقت بگذارید تا خریدهای مورد نیازتان را انجام دهید.

صرفه جویی در هزینه: وقتی به صورت آنلاین خرید می‌کنید، هزینه رفت و آمد ندارید و در ترافیک و شلوغی وقتتان هدر نمی‌رود. معمولا کالاهایی که به صورت اینترنتی در اختیار مشتری قرار می‌گیرند، قیمت به صرفه تری داشته و در بیشتر مواقع با تخفیف فروخته می‌شوند.

امکان مقایسه: در فروشگاه های اینترنتی می‌توانید محصولات مشابه را با هم مقایسه کنید، در صورتی که در فروشگاه فیزیکی، برای مقایسه باید به چند فروشگاه و مغازه دیگر مراجعه کنید.

تنوع محصولات: یکی از دلایل محبوبیت خرید اینترنتی در بین مردم، تنوع محصولات است. معمولا در فروشگاه های دیجیتالی از هر محصول چند نوع در ابعاد و رنگ های مختلف وجود دارد و مشتری می‌تواند، انتخاب بهتری از خرید داشته باشد.

یافتن راحت محصولات: اکثر اوقات برایتان اتفاق افتاده که به دنبال کالای خاصی بوده‌اید، اما در مغازه و فروشگاه های شهر آن را پیدا نکرده‌اید و یا بعد از مدت زیادی جستجو آن را پیدا کردید، در حالی که در اینترنت به راحتی می‌توانید نام محصول خود را سرچ کنید و فروشگاهی را که کالا مورد نظر شما را عرضه می‌کند، پیدا کنید.

می‌توانید از نظرات مشتریان دیگر استفاده کنید: در فروشگاه معمولی، امکان اینکه بخواهید نظرات افرادی که از این کالا خرید کرده‌اند را بپرسید برای شما وجود ندارد، اما در فروشگاه های اینترنتی شما می‌توانید از نظرات کاربران دیگر درباره کیفیت کالا مطلع شوید.

هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

حالا که به مزیت های فروشگاه اینترنتی پرداختیم، بهتر است بدانیم هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی چقدر است؟

اولین هزینه راه اندازی سایت، هزینه هاست و هزینه نام دامنه است، در حقیقت شما باید برای نامی که انتخاب می‌کنید و فضای که در اینترنت برای سایتتان ایجاد می‌کنید به صورت ماهانه، ۶ ماهه یا سالانه هزینه‌ای پرداخت کنید.

معمولا در ابتدا که هنوز بازدیدکننده‌ای ندارید و سایتتان هم حجم زیادی ندارد، هزینه برایتان سنگین نمی‌شود، به طور مثال هزینه دامنه دات کام سالانه حدود ۱۷۰ هزار تومان و یک هاست خوب سالانه حدود 400 هزار تومان است.

اما به غیر از هزینه هاست و دامنه، باید به هزینه طراحی سایت هم توجه کنید، البته اگر خودتان سایتتان را با کمک وردپرس یا کدنویسی ایجاد کنید، هیچ هزینه‌ دیگری نخواهید داشت اما اگر طراحی سایت را به شخص یا مجموعه‌ای بسپارید، قطعا هزینه‌هایی را باید پرداخت کنید.

چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ (آمارهای جالب و جذاب از خرید اینترنتی مردم ایران)

میانگین خرید اینترنتی مردم ایران

کاربران اینترنت: بر اساس تحقیقات انجام شده، وضعیت تجارت الکترونیکی در سال 1398 نشان می‌دهد، نرخ کاربران اینترنت در سال ۹۶ حدود ۶۴% بوده که این رقم در سال ۹۷ به ۷۰% رسید. در حالی که، ۴۷ میلیون کاربر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و این عدد نشان دهنده نفوذ ۵۷ درصدی این شبکه‌ها در میان مردم شده است.

خرید اینترنتی هر ایرانی: به طور میانگین خرید اینترنتی هر ایرانی به طور متوسط 187 هزار تومان است.

میانگین خرید مردان و زنان: مردان ۶۷% و زنان ۳۳% درصد از فروشگاه ها و کسب و کارهای اینترنتی خرید می‌کنند. تهران به تنهایی ۷۸% از کل مبلغ تراکنش‌های خرید اینترنتی در سال ۹۷ را تشکیل می‌دهد و سهم سایر استان‌ها در مجموع به ۲۲ درصد می‌رسد.

حجم تجارت الکترونیکی در سال 96، 97 و 98: در واقع، حجم تجارت الکترونیکی ایران در سال ۹۶ حدود ۹۵/ ۳۷ میلیارد دلار بوده است. کل تراکنش ‌های تجارت الکترونیکی در سال 97 به ۱ میلیارد و ۱۱۲ میلیون و ۹۶۶ هزار و ۷۱۶ تراکنش رسیده است.حجم تجارت الکترونیکی در سال ۹۸ حداقل حدود ۲۹۱۰ هزار میلیارد ریال و حداکثر ۴.۹۱۴ هزار میلیارد ریال بوده که به ‌طور میانگین ۳۹۱۲ هزار میلیارد ریال پیش‎بینی می‌شود که اشاره به رشد ۸۸ درصدی خریدهای اینترنتی دارد.

مراحل راه اندازی فروشگاه اینترنتی چیست؟

  1. انتخاب و خرید دامنه
  2. خرید هاست
  3. نصب و راه اندازی وردپرس
  4. نصب و راه اندازی ووکامرس
  5. تمرکز بروی فروش

معرفی محبوب ترین و بهترین فروشگاه ساز:

ووکامرس، بزرگترین فروشگاه ساز رایگان و متن باز وردپرس است، که تمامی امکانات لازم را برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در اختیار شما قرار می‌دهد. ووکامرس یک فروشگاه ساز فوق العاده حرفه‌ای است؛ به همین دلیل بیش از 30 درصد از سایت ها در جهان از ووکامرس استفاده می‌کنند. با افزونه فروشگاه ساز ووکامرس می‌توانید هر نوع فروشگاهی که دوست دارید راه اندازی کنید. افزونه ووکامرس به شما امکان ایجاد فروشگاه اینترنتی با وردپرس را می‌دهد، با استفاده از ووکامرس می‌توانید قابلیت فروش هر نوع محصول فیزیکی و دانلودی را در سایتتان مهیا کنید.

چرا فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟ (آمارهای جالب و جذاب از خرید اینترنتی مردم ایران)

برخی از امکانات بی شمار فروشگاه ساز ووکامرس:

  • امکان اتصال به درگاه های پرداخت ایرانی و خارجی
  • سازگاری با بسیاری از افزونه های وردپرسی
  • کاملا واکنش گرا و ریسپانسیو
  • کاملا رایگان
  • امکان ذخیره سازی اطلاعات
  • بدون نیاز به دانش برنامه نویسی
  • دارای کد نویسی بهینه شده و استاندارد
  • نصب و استفاده آسان
  • قابلیت اتصال به گوگل آنالیتیکس
  • امکان شخصی سازی به صورت کامل
  • پشتیبانی از واحدهای پولی مختلف
  • و بسیاری از امکانات دیگر …

همچنین در صورتی که تمایل دارید می توانید با تهیه اشتراک ویژه و بصرفه از فارویت تمامی افزونه های پولی و غیر رایگان ووکامرس را نامحدود دانلود کنید. اگر نیاز به راه اندازی فروشگاه آنلاین و پشتیبانی سایت وردپرس داشتید با کمال افتخار در خدمت شما خواهیم بود.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
برچسب ها: فروشگاه اینترنتی
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی اتصال گوشی سامسونک به تلویزیون چگونه گوشی سامسونگ را به تلویزیون وصل کنیم
مقاله بعدی بررسی کوتاه گلکسی ای 31 بررسی کوتاه گلکسی ای 31؛ یک گوشی میان‌رده همه چیز تمام
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • خرید ساعت گارمین
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • شناسایی صرافی های جعلی
  • رمزارز وان اینچ چیست
  • اخبار بازار ارز دیجیتال
  • ربات های معاملاتی ارز دیجیتال
  • تون کوین در برابر نات کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید بیت کوین
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • چاپ لیبل
  • خرید لایک
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی
  • از اینجا فالوور ایرانی بخر

آخرین خبرها

گلکسی M36 فایو جی

معرفی کامل گلکسی M36 فایو جی؛ میان‌رده‌ای با مشخصات پرچمدار

از صورت سود و زیان تا سیگنال خرید

از صورت سود و زیان تا سیگنال خرید؛ مسیر موفقیت در بازار بورس با ابزارهای تحلیلی!

شیائومی واچ S4 و اسمارت بند 10

نسخه 41 میلی‌متری شیائومی واچ S4 و دستبند هوشمند اسمارت بند 10 معرفی شدند

مطالب مرتبط

از صورت سود و زیان تا سیگنال خرید
رپورتاژ آگهی

از صورت سود و زیان تا سیگنال خرید؛ مسیر موفقیت در بازار بورس با ابزارهای تحلیلی!

7 تیر 1404 ساعت 15:00
راهنمای خرید دوربین مداربسته در مشهد
رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید دوربین مداربسته در مشهد؛ چه مدلی برای کدام منطقه مناسب است؟

27 خرداد 1404 ساعت 14:28
 آشنایی با سرور مجازی ابری، کسب‌وکار و موبایل؛ راهکارهای هوشمند برای توسعه
رپورتاژ آگهی

 آشنایی با سرور مجازی ابری، کسب‌وکار و موبایل؛ راهکارهای هوشمند برای توسعه

20 خرداد 1404 ساعت 14:06
هزینه تعمیر زودپز دسینی در سال ۱۴۰۴
رپورتاژ آگهی

هزینه تعمیر زودپز دسینی در سال ۱۴۰۴ به همراه جدول قیمت و راهنمای کامل

19 خرداد 1404 ساعت 14:45

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور