همه اشخاصی که سایت فروشگاهی راه اندازی کرده اند یک هدف مشترک دارند وآن این است که در صفحه اول گوگل دیده بشوند مخصوصا لینک 1 گوگل. هدف بسیار ارزشمندی میباشد و ارزش سرمایه گذاری دارد و این افراد به هر اندازه که بودجه داشته باشند روی سئو وب سایت خود وقت میگذارند. ولی در این مقاله قصد داریم از حقیقت هایی که باید در انتخلب سئو کار و مهندس سئو از آن با خبر باشید پس با ما همراه باشید.
در ابتدا به این سوال میپردازیم که سئوکار کیست؟ کسی که به خدمات سئو وبسایت شما کمک خواهد کرد تا رشد کند و در جایگاه بالایی قرار بگیرد سئو کار نام دارد. جایی که مشتریهای نامتمایل و تشنه اطلاعات برای پاسخ به نیازشان به تیتر شما کلیک بزنند.
حال فرض کنیم که شما یه مقدار آموزش در زمینه سئو دیدید و موفقیتهای کوچکی هم بدست آوردید، اگر گام دوم سئو را انجام ندین، به هدف نهایی خودتان نخواهید رسید.
منظور از گام دوم در سئو چیست؟
شما باید تحلیل دقیقی از سایتتان با ابزار های سئو داشته باشید و همیشه در حال رصد کردن سایت خودتان باشید و همه مشتریهایی که وارد سایتتان میشوند را رصد کنید برای دانستن تعرفه سئو وبسایت کلیک کنید.
برای مشاوره سئو در تهران با تیم مهام همین حالا با شماره ی 09107766641 تماس بگیرید.
فرض کنید، شما روزی 844 تا وروردی از گوگل دارین، که بهش بازدید اورگانیک هم میگویند. حالا اگه نتوانید این بازدیدها را روز به روز افزایش بدهید، در حقیقت به معنای این است که بهینهسازی یا سئویی که شما انجام دادین نتیجهای برایتان نداشته است. سئوکار حرفهای معمولا با آنالیز آمار جمع آوری شده کارهای زیر رو برای شما انجام میدهد:
- پیجهای خوب رشد کرده را زیر نظر میگیرد
- پیجهای در یک قدمی موفقیت رو شناسایی میکند
- پیجهای رشد نکرده رو شناسایی میکند
- پتانسیلهای کسبوکار رو پیدا میکند
مهم ترین ابزارهای سئو چیه؟
سئوکارها هر کدام یک استراتژی در کارشان برای خودشان دارند و اغلب برای پیشبرد استراتژیشان از ابزارهای سئو نیز استفاده خواهند کرد. بیشتر سئوکارها فقط با یک ابزار و بعضی از آنها با همه ابزارها کار خواهند کرد و این بستگی به سلیقه کاری آنها دارد.
ابزارهای سئو اطلاعات خوبی در اختیار سئوکار ها میگذارد. درواقع در نظر بگیرید که شما سئو انجام میدهید. اگه ندانید رفتار جستجو کنندهها با پیج شما چگونه میباشد؛ یا ندانید که بازدیدکنندهها چگونه شما را پیدا میکنند؛ قطعا نمیتوانید آن پیج را بهینه کنید! پس باید از ابزارهای کلیدی مثل گوگل وب مستر، MOZ ،Ahrefs استفاده کنید و باید خوب یاد بگیرید که این ابزارهای رایگان و نیمه رایگان و پولی چگونه کار میکنند.
سئوکار خوب و با تجربه:
سئوکاران حرفهای برای بهبود تمام رویدادهای پیشین جستجوگرها، از تحلیل نتایج جستجو شروع خواهند کرد. یک سئوکار خوب بهترین کارها را برای سایت انجام میدهد؛ اما هیچ وقت با کارهای نادرست برای یک موفقیت کوچک و گذرا؛ اعتبار دامنه و اعتبار سایت رو نزد گوگل به خطر نمیاندازند.
سئوکار بد و کم تجربه:
یک سئوکار بد میتواند کارهای نادرستی روی وبسایت شما انجام بده که گوگل وبسایت شما را جریمه کند و از نمره اعتبار دامنه شما کم شود. یک سئوکار بد همیشه هم از روی بدکاری وبسایت شما رو به خطر نمی اندازد، بلکه با استراتژیهای نادرست امتیازهای شما رو پایین میاورد و جبران آن هزینه زیادی برای شما خواهد داشت.
بهترین روش گوگل پسند کردن سایت چگونه است؟
قسمتی از فعالیت های سئوکار برای گوگل پسند کردن وبسایت میباشد. کارهایی که نیاز به شناخت و تجربه خواهند داشت. من در زیر برخی از نکات ضروری برای گوگل پسند کردن را برای شما لیست می کنم:
- سرعت لود شدن وب سایت (کم کردن حجم قالب و رسانه هایی مثل عکس و فیلم.)
- حذف پلاگین های مضرر و نصب پلاگین های مفید (اگر CMS وردپرس باشد.)
- موبایل پسند بودن وب سایت ( افزودن منوی هامبورگری و ایجاد امکان ریسایزشدن در رسانه ها و کدها)
- SSL و امنیت دامنه
- بررسی لینک های سایت و صفحات خطادار
- AMP (بستری جدید برای نمایش سایت به کاربران موبایلی)
توصیه برای افراد کم تجربه در زمینه سئو
سئو فرایندی طولانی میباشد. ابتدا باید دیتا و اطلاعاتی از جانب وبسایت شما منتشر خواهد شد. سپس این اطلاعات در Google کراول میشود. بعد از آن مسئول سئو گام دوم (که در ابتدا توضیح دادیم) را شروع خواهد کرد.
در حقیقت یک سئوکار به 4-12 ماه زمان نیاز خواهد داشت تا بتواند فید بکی را به شما بدهد، که اول کارهایی بهینه سازی وبسایت شما انجام دهد بعد نتایج حاصل شده را ارزیابی و پیشنهادات خود را جهت کسب نتیجه اعلام خواهد کرد.
هشدار مهم : واژههای بالایی برای کلیدواژههای متاتگ اضافه نکنید و یا لینکها را خریداری نکنید.
گوگل برای نشان دادن بیهوده بودن خریداری لینکها و افزودن کلیدواژههای زیاد، نوشتهها و فیلمهای زیادی تولید کرده است. در حقیقت گوگل عمل خرید لینک را پیشنهاد نمیکند.
منبع تصویر باید مناسب باشد
همیشه به خاطر داشته باشید: در بیشتر موارد انجام کارهایی که برای سئو خوب است برای مشتریهای آنلاین شما نیز مفید است. یعنی داشتن یک سایت موبایل پسند، یک هدایت خوب، وساختن یک برند عالی!
و همچنین اگر شما یک برند مشهور با یک سیستم پیچیده قدیمی هستید، برای یک کار خوب جستجوپسند، به احتمال زیاد برای بخش فنی وبسایت خود باید خرج کنید. بعبارتی بروزرسانی زیربنای وبسایت خود برای ساختن یک محیط سریع و هوشمند، در طولانی مدت دست شما را برای انجام سایر جنبههای فناوری اطلاعات، باز میگذارد. اگر صاحب یک کسب وکار محلی باشید به احتمال زیاد میتوانید کارهای اصلی را خودتان انجام دهید- فقط با تماشای این ویدیوی آشناگر به چرایی آن پی میبرید.
با سئوکار احتمالی خود دو نوع مصاحبه انجام بدهید
از سئوکاری که در نظر گرفتهاید اطمینان حاصل کنید به شما و کسب وکارتان علاقه داشته باشد. در زیر به چند مورد اشاره میشود. یک سئوکار خوب منحصراً به رنکینگ موتورهای جستجو تمرکز نمیکند، بلکه در نظر دارد برای کسب وکار شما کمک کند. آنها باید چنین سوالاتی از شما بپرسند.
چه چیزی کسب وکار، محتوای شما و یا خدمات شما را برای مشتریها خاص و ارزشمند میکند؟
چه کسانی مشتریهای همیشگی شما هستند؟ و چطور وبسایت شما را پیدا کردهاند؟
کسب وکار شما چگونه پول در میآورد؟ و جستجو چه کمکی میتواند داشته باشد؟
از چه کانالهای دیگری استفاده میکنید؟ تبلیغات غیر مجازی؟ شبکههای اجتماعی؟
رقبای شما چه کسانی هستند؟ نقات قوت آنها در فضای مجازی (واحتمالا در فضاهای غیر مجازی) چیست؟
اگر دیدید سئوکار شما با دیدگاه همه جانبه به کسب وکار شما اهمیت نمیدهد. ازجای دیگری انتخاب کنید.
سئوکاری بدون اطلاع از اهداف کسب و کار، مشتریهای آنها، و سایر کارهای بازاریابی شما، عملاً خیلی سخت است. سئو باید مکمل کار فعلی شما باشد.
منابع سئوکارها را چک کنید
اگر سئوکار احتمالی شما منابع آماده کرده آنها را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که سئوکار قادر به ارائه راهنماییهای مفید هست. و بطور موثری با توسعه دهندهها، طراحها، جستجوگران ویا بازراریابان کار میکند.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.