یکی از مهمترین موارد در سئوی سایت و بازاریابی آنلاین محتواست. محتوایی که درست نوشته یا تولید شده باشد می تواند تأثیر زیادی بر فروش سایت داشته و نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری را بالاتر خواهد برد.
در بازاریابی محتوایی مفهومی به نام قیف فروش وجود دارد که مسیر حرکت بازدیدکنندگان سایت را از لندینگ پیج به قسمت فروش و پرداخت و خرید نهایی قیف فروش هدایت می کند. نقش محتوا در حرکت کاربران در قیف فروش بسیار با اهمیت است.
برخلاف ویژگی های خوب محتوای با کیفیت، محتوای با کیفیت پایین باعث آسیب دیدن سئوی سایت شده و بانس ریت را بالا می برد. این امر در طولانی مدت باعث ضربه به فروش سایت یا بازدید از سایت خواهد شد.
روش نوشتن محتوای باکیفیت
در ادامه روش ها و ترفندهایی که می توان با استفاده از آنها محتوای با کیفیت نوشت یا تولید کرد را بیان می کنیم.
- برای ایجاد محتوای کاربرپسند سعی کنید سوالات احتمالی کاربران را در حیطه مورد نظر محتوا تعیین کرده و به این سوال ها پاسخ دهید. افراد عموما وقتی برایشان سوالی پیش می اید به سرچ می پردازند. سوالاتی که افراد مختلف و کاربران متفاوت ذکر و مطرح می کنند ایده های خوبی برای نوشتن محتوای با کیفیت است.
- صریح و شفاف بنویسید. یکی دیگر از مواردی که در نوشتن محتوای با کیفیت مهم است شفاف بودن آن است. باید به خوبی مخاطب را بشناسیم و بر اساس دانش کاربر مورد نظر محتوا را به صورتی بنویسیم که برای کاربر مفید باشد و براحتی بتواند بفهمد که در محتوا چه موضوعی بیان شده است.
یک نکته مهم در این بین استفاده صحیح از یک هاست پرسرعت است. این کار باعث افزایش بارگذاری صفحات شده و مخاطب را با یک سایت سریع مواجه می کند. بنابراین زیرساخت نیز می تواند در نتیجه نهایی موفقیت یک محتوا تأثیرگذار باشد. البته می توانید از سرور مجازی پرسرعت و یا یک سرور اختصاصی قوی نیز کمک بگیرید. صباهاست تمام این سرویس ها را با بهترین سرعت و کیفیت و با پشتیبانی قوی ارائه می دهد.
- از لیست ها و بولت ها و بخش بندی مختلف استفاده می کنیم. اصطلاحاً اوت لاین مقاله را باید طوری بچینیم که مقاله در انتها جذاب و خواندنی به نظر برسد.
- سعی کنید صرفا به مسائل به صورت سطحی نپردازید هر چه در موضوع مورد نظر عمیق تر شده و ارزش بیشتری ایجاد کنید مقاله خواننده بیشتری پیدا خواهد کرد. باید هر چه می توانیم با توجه به حجم در نظر گرفته شده برای محتوا درموضوع عمیق شویم تا مطلب به طور واضح برای کاربر روشن شود.
- بهتر است در مقاله مشکل را مطرح راه حل آن را ارائه دهیم و در انتها کاربر را ترغیب به تهیه سرویس و محصولی کنیم که قصد فروش آن را داریم. درست تر آن است که در انتهای مقاله جهت خرید یا دریافت اطلاعات برای کاربر گزینه ای یا لینکی قرار می دهیم تا در قیف فروش به مرحله بعد هدایت شود.
- تا جایی که می توانیم باید محتوای تولید شده را مطابق با جستجو و منظوری که کاربر از سرچ مورد نظر داشته است بهینه کنیم. یعنی مطالبی کاملاً مرتبط با موضوعی که در عنوان مطرح شده بیان کنیم. مطالب غیر مرتبط علاقه کاربر به ادامه استفاده از محتوا را غیر ممکن کرده و وقتی کاربر متوجه شود که مطالبی که می خواند یا می بیند مرتبط با موضوع مد نظرش نیست بلافاصله از صفحه مورد نظر خارج خواهد شد.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.