خرید خودرو کارکرده همیشه با ریسک های فراوانی همراه بوده است . در دو دهه اخیر برای رفع یا کاهش این ریسک تخصصی به نام کارشناسی خودرو به وجود آمد که متخصصان این رشته توانایی بررسی و ارزیابی نقاط مختلف خودرو از جمله کارشناسی رنگ و بدنه خودرو ، موتور و گیربکس ، شاسی و بدنه و… را دارند.
منظور از کارشناسی خودرو بررسی وضعیت کامل خودرو است که به منظور ارزیابی سلامت و تعیین ارزش واقعی خودرو انجام می گردد. بسیاری از خودروهای کارکرده موجود در بازار ممکن است دارای ظاهری بسیار جذاب و سالم باشد که هیچ ایرادی در آن قابل مشاهده نیست اما این خودرو به ظاهر سالم ممکن است دارای ایرادهای فنی بسیاری باشد یا به خاطر تصادف شدید بخش هایی از بدنه خودرو تعویضی باشد. خرید خودرو بدون آگاهی از میزان سلامت آن ممکن است در آینده میلیون ها تومان هزینه برای شما در بر داشته باشد.
هر خودرو از بخش های بسیار متفاوت مکانیکی ، برقی و الکترونیکی ایجاد شده است و هر کدام از این بخش ها نیاز به دانش و مهارت تخصصی مربوط به خود را دارد. در سالیان اخیر و با توجه به پیشرفت صنعت خودروسازی ، مهارت های مربوط به کارشناسی و تعمیرات خودرو به قدری تخصصی شده است که هر برند خودرو متخصصان ویژه خود را دارد. همچنین در صورتی که دقت کرده باشید می توانید مشاهده کنید که تعمیرگاهی که خدمات مکانیکی ارائه می دهد فقط به صورت تخصصی به بررسی و رفع عیوب مرتبط با بخش های مکانیکی خودرو می پردازد و برای تعمیرات بخش برقی خودرو باید به فرد متخصص دیگری مراجعه نمایید.
کارشناس خودرو فردی است که در بخش های مختلف آموزش های لازم را دریافت کرده و می تواند در هنگام بررسی خودرو متوجه عیوب خودرو شود.
یک کارشناس خودرو چه مهارت هایی باید داشته باشد؟
- شناخت کامل اجزای خودرو
- داشتن مهارت های فنی و علاقه به انجام کارهای فنی
- توانایی پیدا کردن عیوب خودرو
- داشتن مهارت برقراری ارتباط
- داشتن اطلاعات به روز در زمینه خودرو و آشنایی با انواع موتورها و سیستم های جدید خودرو
- آشنایی با اصول شناسایی اصالت بدنه و موتور خودرو
- آشنایی تخصصی با روش های شناسایی تعویض اتاق و رنگ کامل بدنه خودرو
- آشنایی تخصصی با نکات مهم در بررسی سرشاسی و ستون های اتاق خودرو
- آشنایی با نکات مهم در بررسی سطوح خارجی و داخلی اتاق خودرو
شرکت کارشناسی خودرو ماشین بانک با همکاری ده ها کارشناس خودرو با تجربه می تواند در زمینه کارشناسی خودرو به شما کمک نماید.
مزایای استفاده از کارشناسی خودرو ماشین بانک
- بیش از 200 نقطه از خودرو مورد بررسی قرار خواهد گرفت. این بررسی شامل بخش های فنی ، موتور، گیربکس و… می باشد
- مشاوره در قیمت گذاری خودرو در صورت درخواست متقاضی کارشناسی خودرو
- بررسی صحت اسناد و مدارک و وضعیت بیمه ای خودرو
- تنظیم قولنامه در صورت توافق طرفین
- ارائه گزارش مکتوب از خودروی کارشناسی شده
مراحل کارشناسی خودرو ماشین بانک
- بررسی کامل بدنه و سایر قطعات خودرو
- بررسی خودرو از لحاظ فنی ( موتور ، گیربکس، سیستم برقی، آپشن ها و…)
- به دست آوردن نقاط ضعف و قدرت خودرو
- برآورد قیمت واقعی خودرو
- گزارش بررسی های صورت گرفته به صورت مکتوب
بهتر است در ابتدا خودتان خودرو مورد نظر را از نزدیک بررسی کنید و در صورتی که خودرو مورد نظر مورد پسند شما واقع شد درخواست کارشناسی خودرو نمایید. پس از درخواست کارشناسی خودرو، کارشناسان ماشین بانک در کمترین زمان در محل مورد نظر شما حاضرخواهند شد.
برای کارشناسی قیمت خودرو مستلزم طی کردن مراحل مختلف کارشناسی خودرو هستید. از آنجایی که در معامله همیشه استرس ضرر کردن وجود دارد و همه افراد علاقه به خرید جنس مرغوب و سالم دارند، پس بهتر است قبل از خرید خودرو از کارشناسی آن غافل نشوید.
به هر میزان که مراحل کارشناسی خودرو تخصصیتر باشد احتمال ضرر کردن شما به صفر میرسد. زیرا از جزئیات خودرویی که خواهان خرید آن هستید به صورت کامل اطلاع پیدا میکنید. برای کارشناسی خودرو در خصوص برخی قسمتهای آن شاید بتوان بدون نظر افراد تخصصی هم اطلاعاتی به دست آورد. اما به نظر میرسد که این گونه کارشناسیها موجب اغنا خریدار نمیشود. به جای اینکه کارتان را با شک و شبهه پیش ببرید بهتر است که برای کارشناسی خودرو به افراد متخصص رجوع کنید.
هزینه کارشناسی خودرو چقدر است؟
هزینه کارشناسی خودرو ماشین بانک در محله های مختلف تهران یکسان است. هزینه کارشناسی خودرو به نوع خودرو بستگی دارد و این تفاوت قیمت به دلیل این است که خودروها از لحاظ گیربکس، آپشن ها و تجهیزات و… با هم اختلاف دارند. برای اطلاع دقیق از هزینه کارشناسی خودرو مورد نظر خود با شماره زیر تماس بگیرید.
وب سایت ماشین بانک برای افرادی که اولین بار از سرویس کارشناسی خودرو این شرکت استفاده نمایند 20 درصد تخفیف در نظر گرفته است.
ورود به صفحه کارشناسی خودرو ماشین بانک و ثبت درخواست
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه شده است.