این روزها کسب و کارهای زیادی شکل گرفته است و افراد به دنبال رسیدن به بالاترین درآمد ممکن هستند. اگر تنها نگاهی به سال های گذشته داشته باشیم، متوجه می شویم که این برندها با مقادیر بالایی صورت گرفته اند و افراد حاضر در آن به سختی در حال ادامه دادن هستند. به هر شکل، برندسازی آن قدرها هم ساده نیست و سختی ها و چالش های خاص خود را دارد.
بسیاری از افراد تمایل دارند تا برند خودشان را داشته باشند. آن ها در این زمینه ممکن است استراتژی های متفاوتی را هم امتحان کنند تا سریع و اصولی به هدف ببرسند. البته برخی از این کسب و کارها هرگز به موفقیت نمی رسند. دلیل آن هم این است که صاحبان آن ها ترفندهای اشتباهی را پیاده می کنند.
چرا کتاب برندسازی بخوانیم؟
واضح است کتاب های مربوط به برندسازی برای این ساخته شده اند تا بتوانید برترین ترفندها را برای رسیدن به بیشتری بازدهی و سود بالا در نظر بگیرید و رفته رفته آن ها را عملی کنید. در بسیاری از این کتاب ها، مطالب دیگری هم در حوزه دیجیتال مارکتینگ و ویدیو مارکتینگ آورده شده است که می توانید مروری بر آن ها نیز داشته باشید.
معرفی بهترین کتاب های برندسازی
کتاب تبلیغات تجاری؛ اصول و شیوه های عمل
نخستین کتابی که در این مقاله به آن می پردازیم، تبلیغات تجاری؛ اصول و شیوه های عمل است. این کتاب این روزها بسیار مطرح شده است و افراد زیادی برای خرید آن تلاش دارند. آموزش های فراوانی در این کتاب به چشم می خورد که فوق العاده هستند.
با وجود این که سال های زیادی از انتشار این کتاب می گذرد، اما هنوز هم می توان مطالب مفیدی را در آن پیدا کرد. امروزه بسیاری از افراد موفق عقیده دارند که موفقیت خود را مدیون چنین کتاب هایی هستند. گفتنی است که ویلیام ولز وظیفه نوشتن این کتاب را به عهده دارد.
مدیریت استراتژیک برند
مدیریت استراتژیک برند نام کتاب بعدی لیست ما است که آن را هم باید از نظر محبوبیت در ردیف های نخست به شمار آورد. کوین لین کلر که نویسنده این کتاب است، تا به حال راه های زیادی را برای مدیریت برند خود امتحان کرده است. وی با شکست هایی هم مواجه شد، اما در نهایت موفقیت های فراوانی را بر سر راه خود مشاهده کرد.
در نهایت او تصمیم گرفت تا تجربیات خود را در اختیار افراد تازه کار هم قرار دهد. این کتاب در حدود 500 صفحه است و مطالب فراوانی را می توان در آن مشاهده کرد. در ابتدا از اهداف اصلی برندسازی و مفاهیم مربوط به آن صحبت می شود و باید ببینید که اصلا هدفتان برای ایجاد یک کسب و کار چیست.
کتاب جایگاه سازی
اگر از افراد فعال در حوزه برندسازی و حتی آموزش تولید محتوا باشید، احتمالا نام آل ریس را شنیده اید؛ نویسنده ای که کاملا در حوزه کاری خود موفق است و اکنون برندهای زیادی را مدیریت می کند. وی کتابی تحت عنوان جایگاه سازی را نوشته است که به شما آموزش می دهد تا به چه صورت، جایگاه خود را در برندسازی پیدا کنید.
در واقع از دید نویسنده، یافتن این جایگاه به معنای همه چیز است و به وسیله آن می توان هر کاری را متناسب با حوزه فعالیتتان انجام دهید. البته در نظر داشته باشید که اگر از افراد تازه کار در زمینه برندسازی هستید، بهتر است به سراغ دیگر کتاب ها بروید. دلیل آن هم این است که با کتابی حجیم و سنگین سر و کار داریم که مطالب و مفاهیمی دشوار دارد. این کتاب مناسب کسانی است که حداقل چند سالی را در این حوزه گذرانده اند.
برندینگ دیجیتال
برندینگ دیجیتال نام آخرین کتاب فهرست ما بوده که آلن پی ادمسون نویسنده آن است. اگر به دنبال بازاریابی از نوع دیجیتال هستید و می خواهید به بهترین فرد کسب و کار خود تبدیل شوید، حتما این کتاب را مطالعه کنید. در این کتاب مثال های زیادی هم آورده شده است و برندهای موفق و یا شکست خورده مورد نقد و بررسی قرار گرفته اند. مزیت این کتاب را باید بیان مطالب به صورت داستانی عنوان کرد. این باعث می شود که اطلاعات آن از حوصله خوانندگان به دور نباشد.
سخن پایانی
هدف از نوشتن این مطلب، آشنایی با کتاب هایی در حوزه برندسازی بود. ایجاد چنین کسب و کارهایی در ابتدا دشوار است، اما در ادامه می تواند به امری شیرین تبدیل شود. امیدوار هستیم که از کتاب های فوق استفاده کرده و نهایت بازدهی را در برند خود مشاهده نمایید. برای مشاوره در زمینه انواع کمپین های تبلیغاتی، سئو سایت خبری، برندینگ و برندسازی آژانس بازاریابی دیجیتال پروکلیک در خدمت شماست.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.
خیلی وقته من دنبال کتاب های آموزشی برندینگ میگشتم
ممنون
بدون برندینگ اصلا شروع تبلیغات نکنید
من تجربه بدی داشتم در این مورد