دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: کم عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > کم عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
رپورتاژ آگهی

کم عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟

واحد تبلیغات 13 تیر 1402 ساعت 16:04
زمان مطالعه: 9 دقیقه
کم عمق‌ها اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

اینترنت چه بر سر ما می‌آورد؟… نیکلاس کار در کتاب کم عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ با بررسی ساختار مغز و انجام آزمایش‌های متعدد این ادعا را مطرح می‌کند که اینترنت کارکردهای ذهنی انسان را نسبت به گذشته تغییر داده و از ما موجوداتی سطحی‌تر ساخته است. این کتاب پرفروش نامزد جایزه‌ی پولیتزر در سال 2011 بوده است.

لیست
درباره‌ی کتاب کم‌ عمق‌هاجوایز و افتخارات کتاب کم‌ عمق‌هانکوداشت‌های کتاب کم‌ عمق‌هاکتاب کم‌ عمق‌ها برای چه کسانی مناسب است؟با نیکلاس کار بیشتر آشنا شویم

درباره‌ی کتاب کم‌ عمق‌ها

پیشرفت تکنولوژی و ظهور رسانه‌های مختلف در قرن بیستم، باعث شد بحث‌های مختلفی در باب تأثیر رسانه‌ها در بگیرد. ابداع تلویزیون، رادیو و گسترش تلفن و نشریات به‌شدت بر رفتار عمومی اثر گذاشته بود و تغییراتی را در زندگی و شخصیت افراد به وجود آورده بود. خیلی از منتقدین به محتوای رسانه‌ها حمله می‌کردند و معتقد بودند محتوای سبک و سطحی آن‌هاست که منجر به این تغییرات شده است. اما منتقدین دیگری هم بودند که نه به محتوا، که به خود رسانه انتقاد داشتند. «مارشال مک‌لوهان» معروف‌ترین منتقد این دسته بود که تصور می‌کرد تأثیر خودِ مدیوم یا فناوری به‌مراتب از محتوا بیشتر است. به گفته‌ی او هر زمان که فناوری رسانه‌ای جدید ظهور می‌کند (مثل تلویزیون در قرن گذشته و اینترنت در عصر فعلی)، مردم خود را در محتوای آن غرق می‌کنند و فناوری را نمی‌بینند، درحالی‌که به‌ مرور زمان، خود آن فناوری از محتوایی که درونش پخش می‌شود تأثیر بیشتری بر ذهن و شخصیت افراد می‌گذارد. جمله‌ی مشهور و هشداردهنده‌ی مک‌لوهان که می‌گفت «رسانه خود پیام است» دال بر همین نظریه بود. سال‌ها بعد از او و با گسترش اینترنت، نیکلاس کار (Nicholas Carr) سعی کرد تأثیر فناوری جدید اینترنت را بر انسان بررسی کند. او در کتاب کم‌ عمق‌ها (The Shallows) نظریه و ایده‌ی مک‌لوهان را مدنظر قرار می‌دهد و سعی دارد فارغ از محتوای اینترنت، خود این مدیوم و فناوری را بررسی کند و تأثیرات ذهنی، فردی و اجتماعی آن را بیابد.

شما می‌توانید برای دسترسی سریع و دانلود کتاب کم عمق‌ها: اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟ به سایت و یا اپلیکیشن کتابراه، مراجعه کنید. پلتفرم جامع کتابراه امکان دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی را برای شما فراهم می‌کند.

کم عمق‌ها اینترنت با مغز ما چه می‌کند؟

در دهه‌ی 1950، یکی از غول‌های رسانه‌ای آمریکا که مالک چندین شبکه‌ی تلویزیونی بود بابت رسانه‌هایش مورد نقد قرار گرفت. او اتهامات را رد کرد و گفت رسانه ذاتاً خنثی است، این شیوه‌ی به‌کارگیری آن است که اهمیت دارد. مارشال مک‌لوهان ادعای این فرد را رد کرد و مدعی شد رسانه نه‌تنها خنثی نیست، بلکه دقیقاً همان چیزی است که ما را تغییر می‌دهد. رسانه یا تکنولوژی وسیله و راه رسیدن به هدف است. هدف می‌تواند مثبت یا منفی باشد و اساساً کمترین اهمیت را دارد. این خود تکنولوژی است که اهمیت دارد؛ چون به مرور شیوه‌ی زندگی، نگرش و شخصیت ما را شکل می‌دهد. نیکلاس کار در کتاب کم‌ عمق‌ها همین دیدگاه را نسبت به رسانه‌ی جدید اینترنت دارد. او می‌گوید محتوای درون اینترنت اهمیت زیادی ندارد، بلکه خود این تکنولوژی است که دارد ما را عوض می‌کند و مهم‌ترین تغییر آن، تغییر فعالیت‌های مغزی و به دنبال آن، رفتار و سبک زندگی ماست.

نیکلاس کار با بررسی ساختار مغز انسان ازیک‌سو و خصوصیات اینترنت و شیوه‌ی کارکرد پیچیده‌اش از سوی دیگر، به این نتیجه رسیده که این فناوری باعث شده ما نسبت به زمان کتاب‌های چاپی، کم‌حوصله‌تر شویم و توان خواندن مطالب طولانی را از دست بدهیم. حضور طولانی در اینترنت و وابستگی به آن منجر به این شده که سطح گیرایی پایین‌تری پیدا کنیم و تبدیل به موجوداتی سطحی، عجول، بی‌دقت و کم‌حافظه شویم. اما نیکلاس کار سعی ندارد این تکنولوژی را نفی کند و نمی‌خواهد ما را به عصر پیشااینترنت بازگرداند. بلکه بیشتر بر این تأکید دارد که از قید محتوا رها شویم، خود این فناوری را بشناسیم و در مورد تأثیرات عمیقش آگاه باشیم.

کتاب کم‌ عمق‌ها با تحسین و نقدهای مثبت زیادی مواجه شد و فروش خوبی به دست آورد. این اثر را انتشارات مازیار با ترجمه‌ی امیر سپهرام منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب کم‌ عمق‌ها

  • نامزد نهایی جایزه‌ی پولیتزر سال 2011 در بخش غیرداستانی
  • در لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز

نکوداشت‌های کتاب کم‌ عمق‌ها

  • جذاب و آزاردهنده. (وال‌استریت ژورنال)
  • کتابی متقاعدکننده و ضروری که ارزش خواندن را دارد. (Kirkus Reviews)
  • نیکلاس کار نویسنده‌ای عالی است. کتابی که هر پشت‌میزنشینی که نگران تأثیر مخرب اینترنت بر ذهن است، باید آن را بخواند. درجه‌یک. (نیوزویک)
  • سنجیده، اما هشداردهنده. نیکلاس کار به شکلی هوشمندانه از مطالعات و آزمایش‌های زیادی استفاده می‌کند تا از ادعای بهت‌آور و حیرت‌انگیزش دفاع کند. (کریستین ساینس مانیتور)

کتاب کم‌ عمق‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به موضوع تکنولوژی علاقه دارید و منتقد فناوری‌های جدید هستید، کتاب کم‌ عمق‌ها را حتماً مطالعه کنید. همچنین می‌توانید با نصب اپلیکیشن‌های اندروید و آی او اس کتابراه به راحتی در هر زمانی به مجموعه‌ای از کتاب‌های علمی دسترسی پیدا کنید و نسبت به دانلود و خرید کتاب الکترونیک و صوتی همراه با تخفیفات ویژه اقدام کنید.

با نیکلاس کار بیشتر آشنا شویم

نیکلاس کار (متولد 1959) نویسنده‌ی آمریکایی است که در حوزه‌هایی چون تکنولوژی، تجارت و فرهنگ مطلب می‌نویسد. او در رشته‌ی زبان و ادبیات آمریکایی و انگلیسی از دانشگاه هاروارد فارغ‌التحصیل شد و مدتی سردبیر اجرایی نشریه‌ی هاروارد بیزنس ریویو بود. نیکلاس کار سال‌هاست که برای نشریات مختلفی مثل هاروارد بیزنس ریویو و آتلانتیک مقالاتی در مورد فناوری می‌نویسد. بعضی از کتاب‌های او از دل همین مقالات بیرون آمده‌اند و او ایده‌ی آن‌ها را بسط داده است. «آیا آی‌تی مهم است؟»، «تغییر بزرگ» و «قفس شیشه‌ای» ازجمله معروف‌ترین کتاب‌های نیکلاس کار هستند که همه‌ی آن‌ها موردتوجه منتقدین قرار گرفته‌اند و مدت‌ها محل بحث بوده‌اند.

در بخشی از کتاب کم عمق‌ها می‌خوانیم

جان سووِلر، روان‌شناس آموزشی استرالیایی، سه دهه از عمر خود را صرف مطالعه در این زمینه کرده است که ذهن ما اطلاعات را به چه روشی پردازش می‌کند و، به طور خاص، ما چگونه یاد می‌گیریم. تحقیقات او روشن می‌کند که اینترنت و دیگر رسانه‌ها چگونه بر سبک و عمق تفکر ما اثر می‌گذارند. وی شرح می‌دهد که مغز ما دو نوع متفاوت از حافظه را به کار می‌گیرد: کوتاه‌مدت و بلندمدت. تاثرات، احساسات و افکار بی‌درنگ، که تنها چند ثانیه دوام می‌آورند، در حافظه کوتاه‌مدت نگه‌داری می‌شوند و تمام چیزهایی که در باره جهان اطراف‌مان می‌آموزیم، چه آگاهانه و چه ناخودآگاه، برای چند روز، چند سال یا تمام عمر، در حافظه بلندمدت ذخیره می‌شوند. اما نوع سومی از حافظه، به نام حافظه کارگر، در انتقال اطلاعات به حافظه بلندمدت و در نتیجه، ایجاد انباره دانش شخصی‌مان، نقشی سودمند ایفا می‌کند. حافظه کارگر، در معنای واقعی کلمه، در هر لحظه از زمان، محتوای خودآگاه ما را شکل می‌دهد. به گفته سوولر «ما به هر آن‌چه که در حافظه کارگر است آگاه و از هر چیزی که بیرون از آن است ناآگاهیم.»

اگر حافظه کارگر را دفترچه یادداشت ذهن بدانیم، حافظه بلندمدت نقش بایگانی را ایفا می‌کند. محتوای حافظه بلندمدت، عمدتا بیرون از دسترسی آگاهانه ما است. برای این که بتوانیم از چیزی که پیشتر یاد گرفته یا تجربه کرده‌ایم استفاده کنیم، ذهن باید آن را از حافظه بلندمدت به حافظه کارگر برگرداند. سوولر می‌گوید: «ما تنها زمانی از ذخیره شدن چیزی در حافظه بلندمدت‌مان آگاه می‌شویم که به حافظه کارگر آورده می‌شود.»

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی پلی استیشن 5 چگونه مانع از گرم شدن بیش از حد پلی استیشن 5 شویم؟
مقاله بعدی چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را در سال 2023 پیش بینی کنیم؟ چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را در سال 2023 پیش بینی کنیم؟
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • تاثیر سیاست های ترامپ بر کریپتو
  • ارز دیجیتال ایاس ( EOS)
  • قدرت دادن چین لینک به Web3
  • راز نوسانات بیت کوین
  • دوج کوین یا شیبا
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • خرید بیت کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید اکانت اسپاتیفای
  • لوستر مدرن
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر

سیستم عامل هارمونی او اس برای کامپیوتر؛ گام بلند هواوی به سوی استقلال و نوآوری

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال

مقایسه ویوو X200 اولترا و گوگل پیکسل 9 پرو ایکس ال؛ قدرت بهتر است یا هوش؟!

آپدیت جدید گلکسی واچ

آپدیت جدید گلکسی واچ ویژگی Now Bar را به ساعت‌های سامسونگ می‌آورد

مطالب مرتبط

خرید از ایکس‌باکس و پلی‌استیشن ترکیه
رپورتاژ آگهی

چطور با کنسول ارزان بازی کنیم؟

17 اردیبهشت 1404 ساعت 15:00
5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید
رپورتاژ آگهی

5 نکته مهم هنگام خرید شارژر و پاوربانک که باید بدانید

17 اردیبهشت 1404 ساعت 11:22
۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!
رپورتاژ آگهی

۱۰ استراتژی حرفه‌ای برای خرج کردن یوسی در پابجی موبایل که گیمرهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند!

16 اردیبهشت 1404 ساعت 10:19
معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر
رپورتاژ آگهی

معرفی لیست فیلم‌ها و سریال‌های شبکه خانگی در سال‌های اخیر؛ از شاهکارهای کلاسیک تا «تاسیان»

15 اردیبهشت 1404 ساعت 15:06

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور