کسب رتبه اول گوگل، آرزوی هر کسبوکاری است و بیزینسهای سراسر جهان، برای رسیدن به این نقطه، هزینههای بسیاری در جهت تولید محتوا و تبلیغات انجام میدهند. در واقع بودن در رتبه اول یعنی کسب مشتریان بیشتر و بهدست آوردن درآمد بالاتر. همانطور که میدانید، این روزها رسیدن به رتبه یک گوگل، سخت و سختتر از هر زمان دیگری شده است. به همین دلیل بیزینسهای نوپا به سرویسهایی مانند گوگل ادز و موارد مشابه روی آوردهاند که مسیر پیشرفت آنها را هموارتر کرده است. در این مطلب قصد داریم درباره تبلیغ در گوگل ادز و همچنین دوره رایگان گوگل ادز صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه شوید.
گوگل ادز چیست و چرا به آن نیاز داریم؟
گوگل ادز (Google Ads) در واقع سرویس تبلیغات گوگل است که در آن، آگهیدهنده، لیستی از کلمات مرتبط خود را به این سیستم ارائه میکند تا در هنگام جستجو شدن آنها توسط کاربران، این تبلیغات به آنها نمایش داده شود. مرسومترین شکل تبلیغ در گوگل ادوردز، نمایش وبسایتهای تبلیغکننده در گزینه اول است. گوگل به ازای هر کلیک روی وبسایتهای تبلیغ شده، از آنها هزینهای دریافت میکند؛ اما این سرویس به جز حالت مذکور، تبلیغات شما را در سایر پلتفرمهای گوگل مثل یوتیوب نیز منتشر میکند. حالا سوال مهمی که پیش میآید این است که چرا به گوگل ادز نیاز داریم؟
در پاسخ باید گفت که برای رسیدن به رتبه یک گوگل، تعداد رقبای شما بسیار بسیار بیشتر از آن چیزی هستند که تصور کنید و وبسایت شما راه سخت و پیچیدهای در پیش دارد. در واقع میتوان گفت که کسب رتبه اول در گوگل، برای بیزینسهای نوپا، اگر غیرممکن نباشد، در بهترین حالت بسیار سخت و پیچیده است؛ بنابراین با وجود گوگل ادز میتوانید سایت خود را در برخی از کلمات کلیدی مهم، خیلی راحتتر از حالت عادی به رتبه اول گوگل برسانید.
برای رسیدن به رتبه اول گوگل، شما یا باید روی موضوع سئو و بهینهسازی سایت خود تمرکز کنید یا روی گوگل ادز. سئو و بهینهسازی سایت، فرآیندی نسبتا طولانی و زمانگیر است و برای کسبوکارهایی که قصد دارند زودتر در گوگل رشد کنند، انتخاب پر اولویتی توصیه نمیشود. البته باید این را بگوییم که سئو کاملا برای وبسایت شما ضروری و لازم است؛ اما برای پیشرفت و دیدهشدن هرچه سریعتر در گوگل در کلمات کلیدی خاص، بهتر است به Google Ads تکیه کنید. جالب است بدانید که در گوگل ادز، این شرکت بهازای هر کلیک کاربران روی سایت شما، هزینه ثبت میکند و اگر کاربری روی سایت شما کلیک نکند، هزینهای پرداخت نخواهید کرد.
مزایای Google Ads چیست؟
تا به اینجا، با گوگل ادز و دلایل استفاده از آن و چرایی تبلیغ در گوگل ادوردز آشنا شدیم. این سرویس تبلیغاتی، راهکار بسیار خوب و مفید گوگل برای کمک به وبسایتهایی است که حتی با وجود انجام هزینههای سنگین سئو و بهینهسازی سایت و ارائه محتوای باکیفیت، باز هم به دلایلی کماهمیت، نمیتوانند به رتبه اول گوگل برسند. در ادامه به چندین مورد از مزایای این سرویس تبلیغاتی میپردازیم.
کسب رتبه اول و افزایش ترافیک سایت
بر خلاف فرآیند سئو و بهینهسازی سایت، گوگل ادز شما را در کوتاهترین زمان ممکن و با کمترین هزینه مورد نیاز، به رتبه اول میرساند و باعث میشود در کمترین زمان ممکن، مخاطبین خود را پیدا کرده و فروش اینترنتی خود را آغاز کنید. این موضوع باتوجهبه وجود هزاران سایت مشابه که در کلمات کلیدی یا نوع خدمات و سرویسهای خود تفاوت دارند، یک برگ بنده مهم محسوب میشود.
امکان زمانبندی تبلیغات
در پلتفرم گوگل ادز، شما میتوانید پس از تجزیه و تحلیلهای مرتبط با نوع کسبوکارتان، ساعات مشخصی را برای نمایش تبلیغات خود انتخاب کنید و بدین ترتیب، به شکلی بهینه از مزیتهای این سرویس بهرهمند شوید. باتوجه به اینکه مردم جهان در ساعات مشخصی ممکن است، موارد خاصی را جستجو کنند، امکان زمانبندی تبلیغات در گوگل ادز دست شما را برای چیدن یک استراتژی تبلیغاتی موثرتر، باز خواهد گذاشت.
خالص بودن ترافیک ورودی کاربران
یکی از مزیتهای مهم گوگل ادز این است که بر اساس کلمات کلیدی پیشنهادی شما کار میکند. این یعنی سایت شما فقط زمانی به کاربران نمایش داده میشود که عبارت یا کلمه کلیدی خاصی را جستجو کنند. بدین ترتیب شما میتوانید از داشتن ترافیک خالص و یکپارچهای که فروش شما را به شدت افزایش میدهد، مطمئن باشید. در واقع باید گفت که داشتن ۱۰۰ مشتری مرتبط و مطمئن، بهتر از ۱۰۰۰ مخاطب معمولی است.
محاسبه هزینه بر اساس کلیک کاربران
یکی از موارد فوقالعاده جذاب درباره گوگل ادز، این است که سایتهای آگهیدهنده فقط به ازای تعداد کلیک کاربران، هزینه پرداخت خواهند کرد و اگر احیانا، هیچ کاربری روی سایت شما کلیک نکند، شما مجبور به پرداخت هیچ هزینهای نیستید و این یعنی مطمئن خواهید بود که ریسک اتلاف بودجه را نخواهید داشت.
امکان نظارت و بررسی لحظه به لحظه
یکی از قابلیتهای مهم گوگل ادز این است که به کاربران خود امکان نظارت و بررسی وضعیت تبلیغات سفارششده را خواهد داد. این موضوع میتواند در ایجاد یک استراتژی بهتر یا تغییر وضعیت به شرایط مناسبتر، کاملا پاسخگو و نتیجهبخش باشد. بدین ترتیب نیاز نیست ابتدا منتظر بمانید تا نتیجه فعالیت خود را ببینید و سپس اقدامات بهتری انجام دهید. بلکه کافیست در صورت وجود مشکلات، آنها را برطرف کنید و نتیجهدهی آن را عملی کنید.
وی دیجیتال مارکتینگ؛ مرجع تخصصی گوگل ادز در ایران
مجموعه وی دیجیتال مارکتینگ، پارتنر و همکار رسمی گوگل، همچنین تخصصیترین و معتبرترین مرجع گوگل ادز در ایران است و در زمینه تبلیغات در اینستاگرام و لینکدین نیز فعالیت حرفهای دارد. این مجموعه فعالیت رسمی خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرده و در طی این مدت ۶ ساله توانسته است علاوهبر جلب کاربران و بیزینسهای مختلف ایران برای تبلیغات در گوگل، همچنین عنوان پر افتخار پارتنر رسمی شرکت آمریکایی گوگل در ایران را نیز کسب کند. در ادامه به بررسی چندین مورد از خدمات و سرویسهای ارائه شده توسط مجموعه وی دیجیتال مارکتینگ خواهیم پرداخت.
تبلیغات در پلتفرمهای مختلف
یکی از اصلیترین و مهمترین خدمات مجموعه وی دیجیتال مارکتینگ که سنگ بنای اصلی این تیم نیز محسوب میشود، انجام تبلیغات تخصصی در پلتفرمهای مختلفی مانند گوگل، اینستاگرام، فیسبوک و لینکدین است. این پلتفرمها، محبوبترین و پراستفادهترین سایتهای جهان بین کاربران هستند و بیشک موفقیت استراتژی تبلیغاتی شما در آنها ملموس خواهد بود.
سئو و بهینهسازی سایت
سئو (Search Engine Optimization) به مجموعهای از اقدامات و فعالیتهایی گفته میشود که هدف آن بالا بردن هرچه بیشتر کیفیت و ظاهر سایت و محتوای شماست. این اقدامات رویهمرفته میتوانند باعث بهبود رتبه شما در موتور جستجوی گوگل شوند و هنگام گشت و گذار کاربران در اینترنت، وبسایت شما رتبه اول نتایج باشد.
طراحی سایت
یکی از مهمترین و تخصصیترین خدمات مجموعه وی دیجیتال مارکتینگ، طراحی وبسایتهایی زیبا و باکیفیت است که میتوانند آغازگر موفقیت بیزینس شما در دنیای دیجیتال باشد. داشتن یک وبسایت مناسب و بهینه، یک انتخاب نیست، بلکه یک نیاز است و چنین وبسایتی میتواند مانند هویت کسبوکار شما عمل کند.
آموزشهای رایگان؛ دوره رایگان گوگل ادز
یکی از مهمترین دستاوردهای مجموعه وی دیجیتال مارکتینگ، ارائه تعداد قابلتوجهی از مقالات و آموزشهای تخصصی و حرفهای است که تمامی آنها با بالاترین کیفیت ممکن و کاملا بهصورت رایگان منتشر شدهاند. این موضوع توانسته است اعتماد و رضایت کاربران زیادی را جلب کند و آنها را به سمت این مجموعه جذب کند. دوره رایگان گوگل ادز یکی از مهمترین و بهترین راهها برای آشنایی با نحوه تبلیغ در گوگل ادوردز است و شما میتوانید همین حالا آن را مشاهده کنید.
سوالات متداول
1. بین سئو و گوگل ادز کدام یک بهتر است؟
طبیعی است که هم سئو و هم گوگل ادز برای رشد و پیشرفت یک کسبوکار آنلاین، لازم و ضروری هستند؛ اما باید توجه کرد که سئو یک استراتژی مناسب برای بلندمدت است و گوگل ادز نیز یک استراتژی برای نتیجهگیری در کوتاهمدت؛ بنابراین اگر نیاز دارید که در مدت زمان کوتاهی رشد کنید، گوگل ادز اولویت بیشتری دارد.
2. دوره رایگان گوگل ادز چه کاربردی دارد؟
این دوره که برخلاف اکثر دورههای مشابه دیگر رایگان است، شما را با گوگل ادز و نحوه کارکرد آن آشنا میکند. در ادامه همچنین با بخشهای مختلف این سرویس و نحوه کار با آن نیز آشنا خواهید شد.
سخن نهایی
تبلیغات در گوگل به وسیله سرویس گوگل ادز، یک راه مطمئن و قابل اعتماد برای رسیدن کسب رتبه اول در نتایج گوگل است. به بیان بهتر باید گفت که استفاده از گوگل ادز یک سرمایهگذاری نتیجهبخش و سودآور است؛ اما این تمام نیاز شما نیست و در کنار گوگل ادز باید از یک تیم متخصص، حرفهای و توانمند که بهصورت دائمی روی این موضوع تمرکز دارند، کمک بگیرید.
مجموعه وی دیجیتال مارکتینگ متشکل از تیمی متخصص و باتجربه است که برای رسیدن وبسایت شما به رتبه اول گوگل، تمام تلاش خود را بهکار خواهند گرفت. خدمات و تخصص این مجموعه کمک خواهد کرد تا بهجای آزمون و خطا، مستقیما مسیر موفقیت را طی کنید. به باور وی دیجیتال مارکتینگ، راه رسیدن به موفقیت همیشه هموار و در دسترس خواهد بود، به شرطی که راه درست را انتخاب کنید….!
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.