ابزارهای تحلیل و مدیریت پیج اینستاگرام در واقع اصلیترین بخش شبکه اجتماعی هستند که هر فرد برای فعالیت در این شبکه باید بتواند از آنها استفاده کند. برای برخی گذاشتن پست و استوری در اینستاگرام کاری دشوار است و ممکن است مراحل کار را به طور مرتب فراموش کنند.
در این زمان ابزارهای مختلف مدیریت پیج اینستاگرام به کمک آنها آمده و به کاربران این امکان را میدهد که با درک هرچه بهتر این مراحل، فعالیت خود را بر اساس استراتژی مدیریت کنند. در ادامه مقاله جهت بررسی این 10 ابزار مهم مدیریت پیج اینستاگرام با ما همراه باشید.
مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام
برای فعالیت مفید و همچنین مدیریت پیج اینستاگرام، تنها به اشتراک گذاشتن محتواهای مد نظر به صورت پست و استوری کافی نیست و این تازه شروع کار در این شبکه گسترده است. برای اینکه مداوم طرفداران خود را بیشتر کرده و تعاملات پیج را بالا ببرید، باید مرتب پیج را زیر نظر داشته و به تجزیه و تحلیل آن بپردازید.
لازم به ذکر است موفقیت در اینستاگرام به دو عامل اصلی وابسته است که عامل اول تولید محتوای جذاب و مفید و عامل دوم تعامل با مخاطبین است. بعد از آشنایی با استراتژیهای بازاریابی، باید به تولید محتواهای جذاب بر اساس تقویم محتوایی بپردازید. یک نکته مهم جهت رسیدن به موفقیت، دنبال کردن پیجهای مشابه پیج شماست.
در ادامه جهت معرفی 10 ابزار مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام با ما همراه باشید.
ابزار Canva
یکی از پلتفرمهای فوقالعاده جهت مدیریت پیج اینستاگرام ابزار Canva است که بسیار مفید بوده و نیاز به مهارت خاصی ندارد. کاربران میتوانند با استفاده از این ابزار و کلیه تصاویر و الگوهای حرفهای موجود در آن، محتواهای باکیفیت تولید کرده و ایدههای خود را جهت ارتقاء پیج اجرایی کنند.
ابزار Hootsuite
هوت سوییت یکی دیگر از قدرتمندترین ابزار های مدیریت پیج اینستاگرام است که مجموعهای از شبکههای اجتماعی را از طریق یک داشبورد اختصاصی مدیریت میکند. کار با این ابزار نیز بسیار راحت و آسان است. ادمین اینستاگرام توسط ابزار هوت سوییت، اقدامات بسیاری مانند برنامهریزی برای انتشار محتوا، رصد مرتب کامنتها، پاسخ به نیاز مشتریان، مشاهده آنالیز محتوای منتشر شده و تهیه لیستی از سؤالات متداول را انجام میدهد که هدف از این کارها بهبود عملکرد و ارتقاء پیج کاربران است.
ابزار Sendible
این ابزار، یکی دیگر از ابزار های مدیریت پیج اینستاگرام بوده و در واقع کار ابزار سندیبل، شنود و گزارشگیری از پیج اینستاگرام است. سندیبل با کنترل پیج، به مدیریت محتوای پستها، ارزیابی زمان پاسخ، میزان تعامل مخاطبین و منشنها پرداخته، به طوری که با این ابزار به راحتی میتوان پروفایل چند رسانه اجتماعی را به صورت همزمان مدیریت کرد.
ابزار Later
این نرمافزار با مدیریت دقیق خود، محتواهای تولید شده را برای مجموعهای از شبکههای اجتماعی شما برنامهریزی کرده و علاوه بر زمانبندی، برای برنامهریزی انعطافپذیر و تحلیل و آنالیز پیج کاربرد دارد. لیتر برای کلیه کاربران از مبتدی تا پیشرفته کاربرد دارد و با استفاده از این ابزار، کاربر به راحتی میتواند محتوای ترند مربوط به کسبوکار خود را در تمام صفحات مجازی خود منتشر کند.
ابزار Zoho Social
این ابزار، یک ابزار قدرتمند جهت مدیریت و تحلیل رسانههای اجتماعی و کسبوکار افراد است. به دلیل دارا بودن ویژگیهای تیمی و مدیریت متفاوتی که نسبت به سایر ابزار دارد، بیشتر جهت مدیریت حرفهای فضای مجازی مورد استفاده قرار میگیرد.
با استفاده از ابزار Zoho Social کاربر یک داشبورد اختصاصی دارد که با استفاده از آن میتواند به چندین ماجرا گوش داده و به آنها پاسخ دهد.
ابزار Tailwind
این ابزار نیز با شناسایی بهترین و کاربردیترین هشتگها، صرفهجویی در زمان و آپلود تصاویر با حجم بالا، مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام را انجام میدهد. از قابلیتهای مهم این ابزار میتوان به برنامهریزی و زمانبندی دقیق جهت به اشتراکگذاری پستها، برنامهریزی تقویم محتوایی، مدیریت مخاطبان و بررسی هشتگها اشاره کرد که همگی سبب افزایش فالوور اینستاگرام خواهند شد.
ابزار Buffer
بافر یکی دیگر از ابزارهای کاربردی تحلیل و مدیریت پیج اینستاگرام است. لازم به ذکر است که این ابزار اولین بار به طور اختصاصی برای اینستاگرام طراحی شد و عملکرد آن به گونهای بود که با ردیابی و شناسایی پستهای برتر، بهبود عملکرد مخاطبان در این شبکه اجتماعی را ممکن میساخت. مهمترین و اصلیترین هدف این ابزار، زمانبندی پستهاست.
ابزار HypeAuditor
تحلیل و مدیریت رایگان پیج و بررسی رفتار دقیق کاربران به عهده این ابزار است. از دیگر قابلیتهای ابزار HypeAuditor میتوان به زمان حضور، میزان علاقه مخاطبین به پستها و میزان سیو و به اشتراکگذاری پستها اشاره کرد که این اطلاعات را به صورت نمودار آماری به نمایش میگذارد. همچنین این ابزار کاربردی تحلیل و مدیریت پیج اینستاگرام، نمودارهای عملکردی را به صورت ماهانه با هم مقایسه کرده و ارائه میدهد.
ابزار Loomly
لوملی یکی دیگر از ابزارهای پرقدرت است که با استفاده از آن کاربران میتوانند به تقویم خود رفته و برای آینده پیج اینستاگرام برنامهریزی کنند. در واقع جهت کار طبق تقویم محتوایی نیاز به کمک گرفتن از ابزار لوملی دارید. از ویژگیهای مهم این نرمافزار میتوان به محیط کار گروهی آن اشاره کرد.
به این صورت که ابتدا نمونههای اولیه پست را برای اعضای تیم به اشتراک میگذارد تا همه نظر بدهند. استفاده از این ابزار پروسه تصمیم برای تولید محتوا را سادهتر میکند.
ابزار Sproutsocial
اسپروت سوشال یک ابزار مدیریتی و نظارتی است که با استفاده از آن جهت مدیریت و تحلیل پیج خود، به راحتی میتوانید موضوعات، کلمات کلیدی و هشتگهای کاربردی را یافته و مورد استفاده قرار دهید. این ابزار کلیه فعالیت کاربران را به صورت گزارشهای تصویری ارائه داده و همچنین تحلیل عملکرد پیج در تولید محتوا، عملکرد مخاطبین و نرخ پاسخها را در اختیار کاربران قرار میدهد.
با مراجعه به آژانس دیجیتال مارکتینگ به آسانی میتوانید از خدمات آن، یعنی به کارگیری بهترین و برترین روشهای بازاریابی و همچنین کار با ابزارهای مختلف بهرهمند شوید.
مزایای استفاده از ابزارهای مدیریت و تحلیل پیج اینستاگرام
ابزارهای تحلیل و مدیریت پیج اینستاگرام از مهمترین خدمات این شبکه هستند که کاربران را در رسیدن به هدف اصلی خود یاری میرسانند. در واقع جهت عملکرد بهتر در این پلتفرم باید نسبت به این ابزار و شیوه کار با آنها تلاش کنید. برخی از مزایای بینظیر این ابزار عبارتاند از:
-
ایجاد برنامهریزی برای تولید و انتشار محتوا
-
مدیریت و پاسخگویی بهتر و سریعتر به کامنتها و دایرکتها به صورت اتوماتیک
-
زمانبندی دقیق و منظم برای به اشتراک گذاشتن پست و استوری از روزها و حتی ماهها قبل به صورت یک تقویم محتوایی
-
استفاده دقیق و بهجا از هشتگها در کپشن
-
کمک به تولید محتوای جذاب و ترغیبکننده
-
دریافت دادهها و تحلیل آنها
-
امکان مدیریت چندین پیج به صورت همزمان
-
تحلیل میزان بازدید استوری در زمانهای متفاوت و یافتن ساعات پربازدید
کار با ابزارهای شبکههای اجتماعی
هدف تمامی کسبوکارها و حتی پیجهای شخصی، پیشرفت روزانه و ایجاد تفاوت و تمایز جهت بهتر دیده شدن است. اینستاگرام به عنوان شناختهشدهترین بستر این روزها جهت فعالیت کسبههای مختلف، با ارائه ابزارهای مدیریت پیج و تحلیل، این راه را برای علاقمندان هموار ساخته است. با استفاده از این ابزار میتوان محتواهای مفید و حرفهای تولید کرد و با اصول خاصی آنها را به اشتراک گذاشت.
در این مقاله بهترین نکات مربوط به ابزارهای مهم را بررسی و ارائه کردیم؛ زیرا هنگام کار با آنها باید به کلیه موارد ذکر شده توجه خاص شود. این ابزار با توجه به تنوع بالا، برای هرگونه نیازی طراحی شده و در دسترس هستند.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.