ٰگاهی اوقات و به دلایل مختلف، ارتباط برقرار کردن با بعضی افراد سخت می شود. فرقی نمی کند این ارتباط کاری است یا دوستانه، اما یادگیری این ترفندها به شما کمک می کند که در چنین شرایطی اوضاع را بهتر و آرام تر پیش ببرید. در ادامه با دیجی رو همراه باشید تا شما را با این ترفندهای بسیار کاربردی آشنا کنیم.
۱. وقتی جوابی که می خواهید یا انتظار دارید را از کسی نمی گیرید در چشمانش نگاه کنید
بعضی وقت ها جوابی که به سوال مان داده می شود را دوست نداریم یا متوجه نمی شویم. بجای اینکه دوباره سوال را مطرح کنید یا یک سوال دیگر بپرسید، در چشمان آن شخص نگاه کنید. این کار باعث می شود آن شخص حس کند تحت فشار است و راه فراری ندارد و همین باعث می شود که جوابی که به شما داده است را بیشتر توضیح دهید و شما به جوابی که میخواهید برسید.
۲. وقتی کسی صدایش را برای شما بلند می کند آرام بمانید
تمام تلاش خود را بکار بگیرید تا آرام بمانید. وقتی کسی از سر عصبانیت صدایش را بلند میکند، رفتاری که ما ممکن است در برابر او انجام دهیم امکان دارد موجب تحریک بیشتر خشم او شود. آرام ماندن ما در این شرایط کمک می کند چراکه حس خشم اغلب سریع فروکش می کند و جایش را به حس گناه می دهد و اگر ما آرام باشیم این افراد خودشان اول به خاطر رفتارشان از ما عذرخواهی خواهند کرد.
۳. برای جلوگیری از پرخاش احتمالی افراد، نزدیک آنها بنشینید
اگر قرار است به جلسه ای بروید و یک شخص پرخاشگر در آن جلس حضور خواهد داشت و شما از قبل می دانید که شاید بحث بالا بگیرد و انتقادات منفی ای از افراد انجام بشود، بروید دقیقا کنار یا نزدیک آن شخص بنشینید. شاید راحت نباشید و احساس خوبی نداشته باشید، ولی این را بدانید که شما تنها کسی نخواهید بود که این حس بهش دست خواهد داد! نزدیکی باعث می شود افراد معذب شوند و موقع بالاگرفتن بحث خشونت کمتری از خودشان نشان بدهند و خودشان را کنترل کنند.
۴. اگر می خواهید محبوب باشید اسم همه را به خاطر داشته باشید
اگر می خواهید در بین همکاران و دوستان خود محبوب بایشد، یادتان باشد که وقتی با آنها صحبت می کنید آنها را با اسم کوچکشان صدا کنید. وقتی افراد را با اسم کوچک صدا می کنید آنها بلافاصله احساس خاص و ویژه ای بهشان دست می دهد.
۵. وقتی استرس دارید یا مضطرب هستید افکارتان را یادداشت کنید
همهی ما گاهی اوقات به میزانی احساس استرس و اضطراب می کنیم. افکار خود را در یک دفتر یادداشت کنید و بعد هم آن را ببندید. شاید باورتان نشود، اما بعد از این کار تمرکز بیشتری بر روی کارهایتان خواهید داشت، چراکه افکار و احساسات تان را با یک نفر درمیان گذاشته اید! وقتی این افکار و احساسات را می نویسید، حس می کنید که بار سنگینی از روی ذهن تان برداشته شده است.
۶. وقتی نمی توانید تصمیم گیری کنید انتخاب هایتان را محدود کنید
بعضی افراد فکر می کنند که بهتر است انتخاب ها و اطلاعات بیشتری داشته باشند؛ اما داشتن انتخاب های زیاد و متعدد باعث می شود نتوانیم درست تصمیم گیری کنیم. شواهدی وجود دارند که نشان می دهند۴ مورد انتخاب، ماکسیسم گزینه های انتخابی ای است که در آن واحد می توانیم درنظر بگیریم. برای اینکه بتوانیم موثرتر و کارامدتر تصمیم گیری کنید، باید در آن واحد فقط چند انتخاب و گزینه ی محدود را برای خودتان قائل شوید.این کار به شما کمک می کند که وقت کافی برای فکر کردن درمورد تمام گزینه ها را داشته باشید و همه ی جوانب را بررسی کنید.
۷. ژست گرفتن درست باعث افزایش اعتمادبنفس شما می شود
این ترفند روانشناسی، هم به درد کار می خورد و هم به درد موقعیت ها و شرایط دیگر. این ترفند باعث می شود که در قرارهایتان به طور چشمگیری بهتر باشید و در محیط کاری هم باعث می شود وجههی کاری تان بالاتر برود. بهترین راه برای بهبود اعتمادبنفس، کارکردن وتوجه به ژست ها وحالت هایی است که می گیریم. پس حواستان به طرز راه رفتن، نشستن، نگاه کردن، استفاده از دست ها و غیره باشد.
۸. راهی مطمئن برای پیروزی در بازی سنگ کاغذ قیچی
این ترفند بسیار جذاب است! هرموقع قرارشد با کسی این بازی را انجام دهید، هربار یک سوال تصادفی از حریفتان بپرسید. این کار باعث گیج شدن آنها می شود و حواسشان را پرت می کنند و احتمال قیچی آوردن شان را پایین میاورد.
۹. وقتی کمک لازم دارید بگذارید مردم حس کنند که به آنها نیاز دارید
وقتی به کمک کسی نیاز دارید حرف تان را با این جمله شروع کنید« من به کمکت در فلان چیز احتیاج دارم». مردم دوست دارند کسی نسبت به آنها احساس نیاز کند و از حس گناه بیزارند. اگر گفت و گوی تان را با این جمله شروع کنید، به احتمال زیاد به کمکی که احتیاج دارید می رسید.
۱۰. دست هایتان را قبل از دست دادن گرم کنید
می دانستید که دست های سرد با بی اعتمادی مرتبط هستند؟ وقتی قرار است با کسی دست بدهید از گرم بودن دست هایتان اطمینان حاصل کنید. دست های گرم باعث ایحاد یک جو دوستانه می شوند.
دیگر حقه ها و ترفندهای روانشناسی:
- ـ اگر حس می کنید کسی به شما اهمیت نمی دهد، از اودرخواست خودکار یا مداد کنید.
- ـ اگر نمی توانید آهنگی را از سرتان بیرون کنید، سعی کنید آخر آن را به یاد بیاورید.
- ـ اگر برای حمل کردن چیزی به کمک احتیاج دارید، درحالیکه سعی می کنید آن را بلند و جا به جا کنید از افراد کمک بخواهید.
- ـ وقتی دارید به کسی معرفی می شوید یا خودتان را به کسی معرفی می کنید، سعی کنید به رنگ چشم آن فرد دقت کنید. رنگ چشم او به هیچ درد شما نخواهد خورد ولی توجه کردن به آن مهم است چراکه این تکنیکی برای برقراری ارتباط چشمی مناسب است و مردم اغلب از این کار شما، دوستانه بودن و با اعتمادبنفس بودن شما را برداشت می کنند.
نظر شما در مورد این مطلب چیست؟
من قضیه داد زدن رو قبون دارن تو ایران متاسفانه!
شاید برای شما خانم ها خو.ب باشه ساکت بنشینید و. چیزی نگید اما اکثر مردم ایران نادان هستند و فکر میکنند داد بزنند و شما هم ساکت بنشینید برنده هستند و روی خودشون رو بیشتر از قبل میکنن.
وقتی کسی سر بنده داد میزنه بنده هم بلند تر از اون به جای داد نعره میکشم سرش میگم بلند تر داد بزن نعره بنده خیلی بلند تر از همه هست با این کار خودشون میشینن سر جاشون و میفهمن که قدی تر از اونا هم هست.باید با نعره های وحشتناک و بلند دعوتشون کنیم هی بلند تر داد بزنن و شما بلندتر رو داد بزنید من با این شیوه همه مدیرهای بد اخلاق رو نشوندم سر جاشون!