این روزها حضور در فضا آنلاین برای تمام کسب و کارها حیاتی است. حتی فروشگاههای آجر و ملات هم که تجارت الکترونیکی انجام نمیدهند، برای پیشرفت در حوزه ی خود نیاز دارند که در این فضا فعالیت کنند. ایجاد یک وب سایت شرکتی به خصوص با وجود ابزارهای مختلف طراحی سایت که وجود دارند مشکل نیست، اما برای طراحی سایت شرکتی مناسب باید یک سری اصول را در نظر داشته باشید. با ما همراه باشید تا 12 اصل مهم در طراحی سایت شرکتی را توضیح دهیم:
1. سایت خود را برای موبایل ریسپانسیو کنید
طراحی ریسپانسیو برای موفق بودن هر وب سایت حیاتی است. امروزه اکثر کاربران برای انجام جستجو در اینترنت از گوشیهای هوشمند استفاده میکنند. اکثر آنها با استفاده از موبایل خریدهای آنلاین خود را انجام میدهد. بنابراین طراحی سایت شرکتی شما باید به صورتی باشد که تجربه کاربری مثبت را برای کاربران گوشیهای هوشمند ایجاد کند.
اگر مشتریان بالقوه وارد سایت شما شوند، اما پیمایش یا خواندن محتوا در تلفن همراه برایشان مشکل باشد، به احتمال زیاد از سایت شما خارج می شوند و به سایت رقیبتان می روند. علاوه بر این، تجربه منفی کاربران گوشیهای هوشمند بر رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو تاثیر میگذارد. این موضوع باعث سقوط رتبه سایت در گوگل میشود.
2. استفاده از URL مرتبط با کسب و کار
شما نیاز به نام دامنه دارید که یا با نام شرکت شما مطابقت داشته باشد یا به نوعی کسب و کارتان را توصیف کند. حتی میتوانید چندین دامنه داشته باشید که به وب سایت شما مرتبط باشد. این به معنای ترکیب بهترین شیوههای فنی سئو، تحقیق کلمات کلیدی و بازاریابی محتوا برای هدایت ترافیک به وب سایت شما است.
3. اطلاعات تماس خود را در بالای هدر سایت قرار دهید
اگر کسب و کار شما به صورتی می باشد که نیاز است مشتریان با شما تماس بگیرند، اطلاعات تماس را در جایی قرار دهید که کاربران بتوانند به راحتی پیدا کنند.
اطلاعات تماس باید ترجیحا در بالای صفحه اصلی باشد که کاربران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. در این حالت اگر کاربران بخواهند با شما تماس بگیرند، مجبور نیستند کل صفحه را برای پیدا کردن شماره تلفنتان چک کنند.
اگر از رسانههای اجتماعی برای ارتباط با مشتریان استفاده میکنید، لینک شبکههای اجتماعی خود را در هدر یا فوتر وب سایت قرار دهید، جایی که کاربران به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.
4. ناوبری آسان
منوی پیمایش افقی و اصلی شما بهتر است پنج مورد باشد که کاملا مشخص شده باشند و سپس بخشهای مرتبط را زیر منوهای مربوطه، سازماندهی کنید. شما همچنین باید راهی مشخص برای بازگشت به صفحه اصلی بدون توجه به جایی که کاربر در آن قرار دارد، در نظر بگیرید.
اغلب اوقات، گوگل کاربر را به صفحهای به غیر از صفحهای اصلی وب سایت میبرد و کاربر باید بتواند از هر صفحه ای که در آن است به صفحه اصلی سایت برود.
افراد صفحات وب را از بالا به پایین و از چپ به راست بررسی میکنند. بنابراین منوی پیمایش سایت را در بالای صفحه قرار دهید، جایی که اکثر مردم انتظار دارند آن را پیدا کنند. از منوهای کشویی زیر هر دسته سطح بالا برای ناوبری بهتر و سازماندهی بخشهای مختلف سایت خود استفاده کنید.
5. صفحات را شلوغ نکنید
اگر یک سایت اطلاعات بیش از حد داشته باشد، ذهن کاربر را بیش از حد مغشوش میکند و باعث میشود که او نتواند اطلاعات جدید را حفظ کند. مطمئن شوید که تعادل خوبی بین متن و گرافیک صفحهتان وجود دارد.
یکی از راههای ساده نگه داشتن صفحات سایت حذف نوارهای کناری است که برای لینک دهی به شبکههای اجتماعی استفاده میشود.
6. استفاده از دادههای دقیق
استفاده از اطلاعات نادرست باعث از بین رفتن اعتماد کاربران میشود. برای مثال این اطلاعات غلط میتواند مربوط به یک محصول قدیمی یا اشتباهات دستوری ساده باشد. شما نه تنها باید محتوا هر صفحه را قبل از انتشار بخوانید و اشکالات آن را برطرف کنید، بلکه باید به طور دورهای محتوا هر صفحه را بررسی کنید و در صورت نیاز اطلاعات آن را به روزرسانی کنید.
زمانی که اطلاعات اصلی کسب و کار خود را در وب سایتها به روز میکنید، مطمئن شوید که صفحات شبکههای اجتماعی و سایر سایتهایی که ممکن است اطلاعات شما در آنها نیز وجود داشته باشد را نیز به روز کردهاید.
7. سرعت بارگیری سایت
طبق تحقیقاتی که انجام شده است، 88.5 درصد از کاربران اگر سرعت بارگیری وب سایتی کُند باشد، آن را ترک میکنند. علاوه بر این، مدت زمان بارگیری صفحات وب 70 درصد بر میزان تصمیم به خرید توسط مشتریان آنلاین تاثیر میگذارد.
به روز نگه داشتن نرمافزار، بهینه سازی فیلمها و تصاویر برای دانلود سریعتر و استفاده از هاستی که میتواند نیازهای پهنای باند شما را برطرف کند، باعث افزایش سرعت بارگیری سایتتان میشود.
8. دکمه اقدام به عمل یا call to action
هر صفحه در وب سایت شما باید کاربر را به انجام کاری ترغیب کند. به عبارت دیگر، شما باید کاربران را دعوت به انجام عمل کنید. صفحات فرود باید کاربران را تشویق به انجام یک اقدام خاص مانند تماس با شرکت، ایجاد حساب کاربری، خرید محصول، دانلود فایل یا … کند.
اقدام به عمل میتواند یک دکمه یا لینک باشد. دکمهها یا لینکهای اقدام به عمل را در بالای صفحه قرار دهید تا کاربران مجبور به پیمایش صفحه نشوند.
9. طراحی ساده
از فونتها، رنگها و فایلهای GIF که باعث حواس پرتی کاربر میشوند، استفاده نکنید. پارگرافهای کوتاه باشند و از نقطه و ویرگول استفاده کنید تا خواندن مطالب برای کاربران راحتتر باشد. حداکثر تعداد خطهای یک پارگراف شش تا است.
طراحی ساده، خواندن مطالب را برای کاربران گوشیهای هوشمند راحتتر میکند و باعث ایجاد تجربه کاربری مثبت میشود.
10. طراحی سایت اختصاصی
برای ایجاد اعتبار در فضای آنلاین، طراحی سایت شرکتی شما باید اختصاصی باشد. این موضوع باعث میشود کاربران بیشتر به کسب و کار شما اعتماد کنند. در واقع طراحی سایت شما، تصویری از برندتان است.
برای اینکه کاربران بیشتر به سایت شما اعتماد کنند، در صفحه درباره ما عکس از تیمی کاری شرکت خود قرار دهید.
11. نوشتن مقالات کاربر پسند
مشتریان بالقوه برای به دست آوردن اطلاعات مفید به وب سایت شما مراجعه میکنند. گاهی اوقات آنها برای محتوای آموزشی به سایتتان میآیند و گاهی اوقات نیز برای تحقیق در مورد محصولات و خدماتی که میفروشید. در هر صورت، باید اطلاعات مرتبطی را ارائه دهید که مشتریان بالقوه شما را درگیر کند، چیزی ارزشمند به آنها بدهد و اعتمادشان را جلب کند.
زمانی که در حال برنامه ریزی برای محتوای وب سایت هستید، سعی کنید از دیدگاه مشتری به آن فکر کنید. اگر شما یک مشتری بالقوه بودید، چه اطلاعاتی برایتان جالب و مفید بود؟ با تمرکز بر محتوای خود از دیدگاه مشتری، میتوانید کاربران را برای مدت طولانیتری در سایت نگه دارید و به احتمال زیاد این رابطه طولانی منجر به فروش می شود. البته افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت باعث بهبود رتبه بندی در موتورهای جستجو هم میشود.
12. سئو سایت
شما ممکن است بهترین طراحی سایت شرکتی را در صنعت خود داشته باشید، اما اگر مردم نتوانند سایتتان را پیدا کنند، برایتان این موضوع هیچ سودی نخواهد داشت. دو راه برای نشان دادن وب سایتتان به کاربران وجود دارد. اولین راه تبلیغات کلیکی و پولی برای جذب مشتری و کاربر است، اما راه دوم که در دراز مدت موثرتر می باشد، کسب ترافیک ارگانیک از طریق بهینه سازی سایت است.
زمانی که مردم به دنبال اطلاعات در فضای آنلاین هستند، به موتورهای جستجو به ویژه گوگل مراجعه میکنند. معمولا آنها آنچه را که به دنبالش هستند را در صفحه اول نتایج جستجو پیدا میکنند. بنابراین این جایگاهی است که شما میخواهید شرکتتان در آن ظاهر شود.
موتورهای جستجو از سه راه خزیدن، فهرست بندی و رتبه بندی برای تعیین محل نمایش سایتها استفاده میکنند. خزیدن به این معنی است که آنها سایت شما را از طریق لینکهای که در سایتهای دیگر است پیدا می کنند. بنابراین مطمئن شوید که لینکهای سایت شما در چند سایت دیگر نیز وجود دارند.
پس از اینکه سایت شما توسط رباتهای خزنده پیدا شد، ایندکس می شود. ایندکس یعنی محتوا از نظر کلمه کلیدی، جدید بودن، ارتباط، لینکها و عناصر چندرسانهای تجزیه و تحلیل میشود. اطمینان حاصل کنید که سایت شما دارای محتوای جدید و مرتبط با کلمات کلیدی است که میخواهید برای آنها رتبه بندی کنید.
پس از طی این روند، موتورهای جستجو بهترین نتایج را برای یک جستجو معین تعیین میکنند. رتبه بندی براساس ارتباط و اعتبار (authority) انجام میشود. ارتباط یعنی محتوای شما به خوبی بتواند موضوع مقاله را توضیح دهد و با عنوان مقاله مرتبط باشد. اعتبار نیز با توجه به اندازه سایت شما، ترافیک آن و لینکهای که دیگر سایتهای معتبر به سایت شما میدهند، ایجاد میشود.
اگر به دنبال طراحی یک سایت شرکتی حرفه ای با رعایت تمام نکاتی که در این مقاله گفته شد هستید، به شما پیشنهاد می کنیم از خدمات طراحی سایت و سئو شرکت آنیز وب https://anizweb.com استفاده کنید. این مجموعه با تکیه بر دانش و تخصص خود در این زمینه، آماده همکاری با تمامی کسب و کارهای بزرگ و کوچکی است که میخواهند در دنیای فروش آنلاین قوی تر و بهتر ظاهر شوند.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.