در مطالب قبلی گفته بودیم که رنو قرار است از در موناکو از مدل جدید مگان RS رونمایی کند. همان طور که انتظار می رفت، این خودرو با ترکیبی از رنگهای سیاه و زرد معرفی شد. قبلا اشاره کرده بودیم که تغییراتی قرار است در سیستم پیشرانه ی این خودرو و دیگر بخشهای آن به وجود بیاید. اما چیزی که به تازگی معلوم شده است و در واقع توسط مدیران رنو گفته شده است، این است که رنو مگان RS با دنده دو کلاچه هم قابل سفارش خواهد بود.
همان طور که از قبل تعیین شده بود، نیکو هاکنبرگ، راننده تیم فرمول ۱ رنو، کسی بود که در پیست موناکو پشت فرمان مگان RS نشست. او پیست موناکو را چند بار با این خودرو پیمود. ظاهرا نیکو هاکنبرگ پیش از این هم پشت فرمان این خودرو نشسته است، او گفت:
من این شانس را داشتم که در زمان توسعه و ساخت مگان RS پشت فرمان این خودرو بنشینم. چیزی که در همان دفعه اول توجه مرا جلب کرد، عالی بودن شاسی و اسکلت این خودرو بود. رنو اسپرت از نظر عملکرد خودرو، کار بزرگی را انجام داده است و این برای من باعث خوشحالی بود که امروز توانستم این خودرو را در موناکو برانم.
این مدل جدید رنو، به مناسبت ۴۰ سالگی حضور این کمپانی فرانسوی در مسابقات فرمول ۱ معرفی شده است. پاتریک رتی، مدیر بخش خودروهای اسپرت رنو درباره زمان عرضه این خودرو گفته است:
من فکر نمیکنم که می توانستیم زمانی بهتر و تاثیرگذارتر از چهلمین سالگرد حضور رنو در مسابقات فرمول ۱ را برای معرفی یک مدل جدید انتخاب کنیم.
رنو اطلاعاتی درباره مشخصات فنی این خودرو اعلام نکرده است و تنها چیزی که درباره این خودرو تایید شده است امکان سفارش خودرو با جعبه دنده دو کلاچه است. اما به نظر میرسد شایعات حقیقت داشته باشند و رنو از یک موتور ۴ سیلندر ۲.۰ لیتری که توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت را خواهد داشت در مگان RS استفاده کرده باشد.
همچنین رنو اعلام کرده است که در این خودرو از تکنولوژیهای مربوط به فرمول ۱ هم استفاده شده است که این گفته باعث میشود انتظار عملکرد بهتری را از این خودرو داشته باشیم.
این مدل جدید رنو قرار است در ماه سپتامبر (شهریور) و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت رونمایی شود. عرضهی خودرو به بازار هم در یک چهارم اول سال ۲۰۱۸ خواهد بود.