یکی از المان های دکوراسیون داخلی که این روزها بیش از پیش برای صاحبان کسب و کار و محیطهای اداری اهمیت یافته، کفپوش مناسب است. موکت اداری از جمله مواردی است که به جهت ویژگیهای متعدد، محبوبیت بالایی برای فضای اداری دارد.
شاید پیش از این به اهمیت خرید موکت اداری مناسب توجه نداشتهاید. اما لازم است بدانید که انتخاب موکت مناسب برای فضای کار، میتوانید تاثیر قابل توجهی در بهبود راندمان داشته باشد.
چرا موکت، کفپوش مناسبی برای فضای اداری است؟
موکت های اداری تنوع گستردهای دارند و همچنین طیف طرحی و رنگی متنوعی را نیز شامل میشوند. شما تنها با کمی خلاقیت در انتخاب آنها میتوانید ترکیبی منحصر به فرد در محیط کاری خود ایجاد کنید که حتی به جلب اعتماد بیشتر مشتریانتان هم منجر شود. چون در حقیقت داشتن دکوراسیون داخلی مختص به شرایط کاری شما و همچنین انتخاب موکتی متناسب با آن، میتواند این حس را به مشتری شما منتقل کند که اهمیت زیادی برای محل کار و مشتریان خود قائل میشوید.
از طرفی موکتهای اداری با رنگهای ملایم باعث میشوند آرامش خاصی بر فضای محل کار شما حاکم شود و زیبایی آن را نیز چند برابر خواهند کرد.
نتیجه دقت به تمام این نکات جذب مشتریان بیشتر و رونق کسبوکارتان است. در ادامه چند نکته را راجع به انتخاب موکت اداری مناسب با توضیح انواع آن، ذکر میکنیم. پس اگر قصد دارید به دکور محل کار خود سر و سامان دهید، یا دیدگاه مشتریان نسبت به محیط کارتان را عوض کنید، این موارد را در نظر بگیرید.
انواع موکت های اداری
همانطور که بالاتر گفتیم، موکتهای اداری از انواع مختلفی برخوردار هستند که میتوان آنها را به دو دسته کلی تایل و رولی تقسیم کرد.
موکت اداری تایل
اولین دسته از موک های اداری، تایل است. از آنجایی که بافت این محصول به روش لوپ انجام شده است، بیشتر در زیر چرخ و صندلیهای دفتر کار و مکانهایی که رفت و آمد زیادی وجود دارد، مورد استفاده قرار میگیرد.
نکته مهمی که در مورد موکت تایل وجود دارد انتخاب طرح دلخواه شماست. با سفارش این نوع موکت اداری و با طرح دلخواه خود، میتوانید فضای خاص خود و البته منطبق با سلایقتان را در اداره و محل کارتان به وجود بیاورید.
انواع موکت تایل معمولا در ابعاد 50 در 50 سانتی متر از پیش بریده شده و آماده هستند که میتوانید آنها را تهیه و بصورت ترکیبی استفاده کنید.
موکت اداری رول
موک رولی دسته دوم انواع موکت اداری است. زمان انتخاب این موکت بر خلاف نوع قبل، خبری از تنوع طرح نیست. اما در عوض آن را میتوانید به راحتی آنها را روی سطوح دارای پستی و بلندی اجرا و نصب کنید.
این موکت به دلیل همین ویژگی میتواند به عنوان موکت هتلی یا موکت سینماها مورد استفاده قرار گیرد. از ترکیبات به کار رفته در این موکت نیز میتوان به پلی آمید، پلی استر و پلی پروپیلن اشاره کرد.
ویژگی مثبت دیگر این موکتها ضد چرک بودن است. تنوع رنگی بالا برای جلب توجه و رضایت مشتریان را هم میتوان دیگر ویژگی این موکت ها در نظر گرفت.
نکات مهم در انتخاب موکت اداری
بدون تردید میزان تردد در اداره و محل کار، نسبت به خانه بیشتر است. به همین علت زمان خرید موکت اداری باید به یک سری نکاتی دقت کنید تا افراد حاضر در محیط کار، اذیت نشوند. به چند نمونه از این دلایل در ادامه اشاره خواهیم کرد.
1. اندازه پرزهای موکت
اولین نکتهای که در خرید یک موکت اداری باید به آن توجه داشته باشید، اندازه پرزهای موکت است. موکتی که برای اداره و محل کار خود انتخاب میکنید به هیچ عنوان نباید پرزهای بلندی داشته باشد.
چنین پرزهایی نه تنها تردد را سخت میکنند، بلکه جابهجایی صندلیهای اداری هم روی آنها راحت نخواهد بود. از طرفی برای شستشوی موکت اداری با پرزهای بلند باید انرژی و وقت بیشتری هدر دهید.
نکته دیگری که در استفاده از موکت با پرزهای بلند وجود دارد، نفوذ راحت گرد و غبار درون پرزهای این موکت ها است که در طولانی مدت باعث بیماریهای تنفسی خواهد شد.
2. مقاومت در برابر الکتریسیته
از جمله سایر نکاتی که لازم است زمان خرید موکت اداری توجه کنید، مقاومت آن در برابر الکتریسیته ساکن است.
امروزه در اکثر محیطهای اداری تجهزات الکترونیکی زیادی استفاده میشود. باید توجه کنید موکتی را که میخرید در برابر الکتریسیتههای ساکن مقاومت لازم را داشته باشد. در غیر این صورت ممکن است حوادث ناگواری برای شما، کارکنانتان و محل کارتان رخ دهد.
اما چرا لازم است تا در هنگام خرید موکت اداری به یک عرضه کننده معتبر مراجعه کنیم؟
دلایل زیادی وجود دارند که شما را برای خرید از عرضه کنندههای معتبر قانع میکنند. چند نمونه از مهم ترین آنها به شرح زیر هستند:
1. داشتن ضمانت
بهطور کلی گارانتی یا ضمانت این اطمینان را به شما میدهد که محصول مورد نظر از جنسی مرغوب ساخته شده است و خیال خریدار را از این بابت راحت میکند. ارائه ضمانت یکی از ویژگیهای مثبت عرضه کنندههای معتبر است. که حتی در صورت آسیب دیدن محصول فروخته شده هم، شما فرصت جبران خسارت های وارده را داشته باشید.
2. کیفیت و تنوع بالا
یکی دیگر از دلایلی که اهمیت خریداری از عرضه کنندههای معتبر را بالا میبرد، کیفیت بالا و مرغوب محصول است. مورد دیگر ارائه طیفی گسترده از انواع برندهای موکت خارجی و ایرانی است که انتخاب را برای شما راحت کند.
خدماتی که یک فروشنده موکت اداری باید در اختیارتان قرار دهد؛
هنگام خرید موکت اداری، لازم است فروشنده خدماتی را در رابطه با محصول در اختیارتان قرار دهد. از جمله آنها میتوانیم به موارد زیر اشاره کنیم.
1. مشاوره تخصصی
اولین خدماتی که لازم است یک فروشنده به شما ارائه دهد، مشاوره تخصصی مربوط به محصول است. هنگام خرید، بدون شک آگاهی کامل از ویژگیها و مشخصات آن محصول را نخواهید داشت. پس در چنین شرایطی مشاوره تخصصی به کمک شما خواهد آمد. همچنین این مشاوره کمک میکند تا موکت مورد نظر شما انطباق بیشتری با کاربری فضای کاری شما و دکوراسیون داشته باشد.
2. خدمات طراحی
این مورد از جمله خدماتی است که کمتر تولید کننده یا عرضه کننده ای در ایران به سراغ آن میرود. در توضیح این مورد باید گفت که شما میتوانید طرح یا مفهوم مد نظر خود برای موکت اداری را به متخصصان طراحی معرفی کنید، تا آنها با یهره گیری از دانش تخصصی خود، طرح و رنگ منحصر به فرد مورد نیاز شما را طراحی و اجرا کنند.
3. خدمات اجرا و نصب
یکی دیگر از خدماتی که هر فروشندهای باید آن را ارائه دهد، نصب و اجرا است. چون این کار در واقع قسمتی از یک فرآیند است که اگر به درستی اجرا نشود، قسمتی از حلقه را ناکامل باقی میگذارد. به همین جهت است که این خدمت در اکثر مواقع جزو تعهدات فروشندگان موکت به حساب میآید.
سخن نهایی
در این مطلب سعی کردیم تا ابعاد گوناگون خرید موکت اداری را برایتان روشن کنیم. تا از این طریق بتوانید انتخابی بهتر داشته باشید. نکتهای که سفارش موکت اداری را برای شما تسهیل میکند، انتخاب فروشگاه و یا وارد کننده معتبر موکت است.
زت کارپت سالهاست در حوزه طراحی و اجرای انواع موکت اداری و هتلی فعالیت میکند. زت تلاش میکند با در نظر گرفتن دغدغه های موجود برای خرید موکت ، شما را در این راستا همراهی کند. زت کارپت با ارائه مجموعهای از برترین برندهای آمریکایی و اروپایی موکت اداری، و همچنین دانش تخصصی خود در حوزه طراحی موکت، تلاش کرده تا پاسخگوی نیاز طیف وسیعی از سلایق باشد.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.