بنرهای تبلیغاتی یکی از مهمترین بخش در تبلیغات به شمار میروند. بازدهی بالای یک کمپین تبلیغاتی به نکات زیادی بستگی دارد که مهمترین آن حرفهای بودن محتوای بنری تبلیغات میباشد. امروز در این مقاله با ما همراه باشید تا 5 ویژگی مهم بنر تبلیغاتی حرفهای را بررسی کنیم.
بنر تبلیغاتی حرفهای چیست؟
ابتدا باید به این سوال پاسخ دهیم که بنر تبلیغاتی حرفهای چیست؟ به چه محتوای تبلیغاتی محتوای پربازده میگوییم؟ بنر تبلیغاتی که در آن اصول طراحی گرافیک، فروش و بازاریابی و زیبایی بصری رعایت شده باشد، بنر تبلیغاتی حرفهای است!
در طراحی بنر ، میبایست اصول اولیه گرافیک مانند رنگبندیها، استفاده از فضاهای خالی، استفاده از فونتهای استاندارد و… رعایت شود. همچنین نکات و تکنیکهای فروش و بازاریابی در محتوای آن به کار رفته باشد تا بازدهی تبلیغات را بالا ببرد و در عین حال زیبایی بصری فوقالعادهای داشته باشد.
5 ویژگی بنر تبلیغاتی حرفهای
در ادامه مقاله به بررسی 5 ویژگی مهم بنرهای تبلیغاتی خواهیم پرداخت، خصوصیات بنر تبلیغاتی حرفهای به ترتیب اولویت عبارت اند از:
- رعایت نکات برندینگ در طراحی
- طراحی طبق سلیقه مخاطب هدف
- استفاده از محتوای جذاب و رعایت تیتر بندیها
- رعایت اصول طراحی گرافیک و زیبایی بصری
- استفاده از Call to action
1- رعایت نکات برندینگ در طراحی
در طراحی بنر تبلیغاتی یا هر نوع محتوای دیگر، حتما باید نکات ویژه برندینگ را رعایت کنید. استفاده از رنگبندی سازمانی، فونت سازمانی، لوگو، راههای ارتباطی، هویت بصری و… از جمله مهمترین نکات برندینگ در طراحی میباشند که حتما میبایست توسط طراح رعایت شود.
برای سفارش طراحی انواع محتوای تبلیغاتی میتوانید از سایت بنر ساز به آدرس سایت www.Bannersaaz.ir استفاده کنید که به صورت تخصصی در زمینه طراحی بنر گیف متحرک، بنر تبلیغاتی اینستاگرام، سازههای نمایشگاهی و… فعالیت میکنند.
2- طراحی طبق سلیقه مخاطب هدف
قبل از هر چیزی ابتدا شما باید مخاطب هدف خود را شناسایی کنید، برای مثال اگر در زمینه فروش لوازم آرایشی زنانه فعالیت میکنید مخاطب هدف شما بانوان در بازه سنی 18 الی 40 سال خواهد بود. حتما باید با سلایق مخاطب هدف خود آشنا باشید تا بتوانید محتوای تبلیغاتی را به نوعی طراحی کنید که بیشترین جذب کنندگی را برای مخاطب هدف داشته باشد.
3- استفاده از محتوای جذاب و رعایت تیتر بندیها
محتوای متنی جذاب و رعایت تیتر بندیها از مهمترین نکات آماده سازی یک بنر تبلیغاتی حرفهای میباشد. در طراحی محتوای تبلیغاتی حتما یک جمله اصلی داشته باشید و آن را با فونت بزرگ در طراحی استفاده کنید. به صورتی که مخاطب در اولین نگاه به بنر شما آن را بخواند و متوجه آن شود.
یکی از رایجترین اشتباهات طراحان گرافیک رعایت نکردن تیتربندی ها میباشد. فرض کنید یک بنر تبلیغاتی مشاهده میکنید که 5 جمله با فونت و طرح یکسان روی آن نوشته شده است! آیا در نگاه اول جذب آن بنر تبلیغاتی میشوید؟ خیر.
اما اگر یک شعار جذاب با فونت بزرگتر شعار اصلی بنر ما باشد و مخاطب با دیدن آن جذب بنر شود، حالا به راحتی میتوانیم چند تیتر و موضوع دیگر را که در طراحی بنر تبلیغاتی با فونتهای به نسبت کوچکتر نوشتهایم را به مخاطب ارائه کنیم.
پس همانطور که به صول کامل در بالا اشاره کردیم، استفاده از محتوای حرفهای و جذاب و رعایت تیتربندی ها و سلسله مراتب محتوا از مهمترین ویژگیهای یک بنر تبلیغاتی حرفهای میباشد.
4- رعایت اصول طراحی گرافیک و زیبایی بصری
یک بنر تبلیغاتی موفق، ابتدا باید زیبا باشد! رعایت اصول طراحی گرافیکی و زیبایی بصری از باید های محتوای تبلیغاتی حرفهای است. رعایت رنگبندی حرفهای، استفاده از فضای خالی در بنر، استفاده از فونتهای استاندارد، تکنیکهای خلاقانه و جذاب در طراحی و… از مهمترین نکات طراحی میباشد که طراح باید آن ها را به بهترین شکل ممکن رعایت کند.
طرح بنر باید نظم و همترازی داشته باشد و در عین حال ساده و جذاب باشد. برای ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب، باید از کنتراست رنگی استفاده کنید. همترازی یا به اصطلاح Align از مهمترین نکاتی است که باید در طراحی محتوای تبلیغاتی رعایت شود.
5- استفاده از Call to action
استفاده از کال تو اکشن یا به عبارتی فراخوان عمل در محتوای تبلیغاتی، آخرین و از مهمترین نکاتی است که در طراحی بنر تبلیغاتی حرفهای باید رعایت شود. برخی Call to action های رایج در طراحی عبارت اند از:
- کلیک کنید
- مشاوره رایگان
- سفارش آنلاین
- خرید
- و…
شما با استفاده از دکمههای کال تو اکشن در بنر تبلیغاتی خود، مخاطب را با دیدن بنر تشویق به انجام کار خاصی میکنید. برای مثال اگر خدمات طراحی ارائه میدهید، پس از معرفی خدمات خود در انتها یک دکمه ” سفارش آنلاین ” قرار دهید تا مخاطب ترغیب شود تا از خدمات شما استفاده کند.
استفاده از دکمههای کال تو اکشن بیش از 35% نرخ کلیک ( CTR ) بنر شما مخصوصا در بنر گیف تبلیغاتی بالا میبرد.
سفارش بنر حرفهای از سایت بنرساز
تیم طراحی بنرساز، فعالیت خود را از سال 1392 به صورت تخصصی در زمینه طراحی بنرهای متحرک Gif جهت استفاده در تبلیغات کلیکی آغاز نمود. سپس با گسترش حوزه فعالیت این تیم خدمات دیگر مانند طراحی سازههای نمایشگاهی، طراحی بروشور، طراحی کاتالوگ، طراحی لوگو، طراحی بنر تلگرام، بنر سایت و… نیز به خدمات تخصصی این سایت اضافه شد.
برای ثبت سفارش طراحی در سایت بنرساز میتوانید با شماره 09398899595 تماس حاصل فرمائید و از مشاوره تخصصی در زمینه تبلیغات و طراحی بهرهمند شوید.
چرا بنر ساز؟
بنرساز با بهرهگیری از طراحان حرفهای در هر زمینه از متخصصین آن حوزه در طراحی استفاده میکند. برای مثال طبیعتا طراح گرافیکی که در زمینه طراحی سازههای نمایشگاهی تخصص دارد نمیتواند بنر متحرک گیف حرفهای طراحی کند. همچنین طراح بنرهای سوشیال مدیا و دیجیتال مارکتینگ نمیتواند طراح کاتالوگ و لوگو حرفهای باشد.
تیم طراحی بنرساز برای هر بخش از خدمات طراحی خود، از متخصصین همان حوزه استفاده میکند. یکی دیگر از مزیتهای این شرکت طراحی تحویل سریع و به موقع سفارشات میباشد. یکی از دغدغههای اصلی کارفرماها در بحث طراحی گرافیک بد قولی طراحان میباشد که در صورت همکاری با تیم بنرساز، دیگر این مشکل را نخواهند داشت.
خدمات طراحی بنرساز
برخی خدمات تخصصی تیم طراحی بنر ساز به ترتیب عبارت اند از:
- طراحی بنر گیف
- طراحی بنرهای تبلیغاتی
- طراحی لوگو
- طراحی کاتالوگ
- طراحی بروشور
- طراحی ست اداری
- طراحی سازههای نمایشگاهی
- و…
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.