در حالی که سامسونگ با گلکسی نوت 9 رقابت تبلیغاتی خود در برابر اپل را آغاز کرد، دیگر شرکتهای اندرویدی نیز دست به کار شدند تا طعنههایی را به این شرکت کرهای مطرح تولیدکننده تلفن هوشمند وارد کنند. بسیاری از شرکتها با این حرکت سعی دارند توجه طرفداران را به سمت گوشیهای هوشمند خود جلب کنند و از تعداد مشتریان رقبا خود بکاهند. کاری که به تازگی هوآوی در برابر سامسونگ انجام داده است.
شرکت هوآوی در جدیدترین روش تبلیغاتی تخریبی رقیب خود، به ارتقا محدود گلکسی نوت 9 اشاره کرده و آن را ارتقایی کوچک در مقایسه با نسل پیشین دانسته است. با توجه به نظر هوآوی مشتریان به دنبال ارتقا واقعی و بزرگ هستند تا پیشرفتی را شاهد باشند.
هوآوی در اظهار نظر خود میگوید:
ما هنگامی که پی 20 پرو را معرفی کردیم، همه چیز را تغییر دادیم تا ارتقا واقعی صورت گیرد. تغییری مانند دوربین سه گانه 40، 20 و 8 مگاپیکسلی و بسیاری از موارد دیگر.
این گفتههای هوآوی دقیقا متفاوت از آن چیزیست که ما در گلکسی نوت 9 شاهد بودیم و سامسونگ تغییرات کوچکی را در این محصول کرهای حاصل کرد و با ناراضیتی طرفداران همراه بوده است!