موفق بودن در اینستاگرام به این راحتیها که بنظر میرسد نیست؛ شما باید بسیار تمرین کنید و فرایندهای کاریتان را تحت نظر قراردهید تا متوجه شوید چه کاری برایتان جواب میدهد و چه کاری نه. در ادامه با بایدها و نبایدهای بازاریابی اینستاگرام با دیجیرو همراه باشید.
بایدها
حرفهای باشید: پستهایتان را با ابزارها و برنامههای جانبی زمانبندی کنید. سعی کنید پستهای با کیفیت پست کنید. برای جذب و افزایش فالوور، نام کاربری و بیوی مناسب انتخاب کنید.
ثبات داشته باشید: با مخاطبانتان تعامل داشته تا مشارکت بیشتری از خود نشان دهند. همچنین سعی کنید منظم پست گذاری کنید( حداقل یک پست در روز) و لینکهای مرتبط را برای انتقال ترافیک به وبسایتتان فراموش نکنید.
خودتان باشید: سعی کنید از زندگی شخصیتان هم عکس بگذارید. سعی نکنید شبیه دیگری بوده و یا روباتوار به مخاطبانتان متصل شوید. کپشنتان را خودتان نوشته و استایل مخصوصی خودتان را داشته باشید.
از ویژگیهای جدید اینستاگرام استفاده کنید: از استوریها استفاده کرده، ویدیو پست کنید و لایو بگیرید. اینستاگرام تی وی برای ویدیوهای بالای ۱ دقیقه خیلی کارامد خواهد بود. برای افزایش مشارکت نیز میتوانید در استوریها از استیکر و نظرسنجی استفاده کنید.
با مخاطبتان ارتباط برقرار کنید: با مخاطبین خود و همچنین با دیگر حسابهای اینستاگرامی تعامل برقرار کرده، جامعه تشکیل دهید، پستهایشان را به اشتراک گذاشته و به کامنت فالورها پاسخ دهید و کاری کنید که حس مهم بودن بهشان دست بدهد.
نبایدها
بیش از حد بازاریابی نکنید: سعی کنید پستهای مرتبط با کسب و کارتان ارسال کرده، اما خیلی هم تبلیغات نکنید. قانون ۸۰-۲۰ را به یاد داشته باشید.
محو نشوید: اگر کم پست بگذارید فالورهای اینستاگرامیتان یا علاقهشان را از دست داده یا فراموشتان میکنند. منظم پست بگذارید تا در خاطرشان بمانید.
زیادهروی نکنید: با مدام پست گذاشتن و استفادهی بیرویه از هستگها فالورهایتان را اذیت نکنید.
پروفایل خالی نداشته باشید: مخاطبانتان باید بدانند شما که هستید و چه کار میکنید، پس اطلاعات تماستان را در بیو بگذارید.
در کپشن لینک نگذارید: تنها جایی که میتوانید لینک کلیک شدنی قرار بدهید در بیویتان است. میتوانید از این قسمت برای انتقال فالورها به وبسایتتان استفاده کنید.
فالورهایتان را نادیده نگیرید: اگر با فالورها تعامل نداشته باشید، آنها علاقهشان را از دست داده و آنفالویتان خواهند کرد؛ پس وقتی را برای پاسخ به کامنتهای مثبت و منفی آنها بگذارید.