هدایای تبلیغاتی یکی از روش های بسیار موثر در کمپین های تبلیغاتی به شمار میروند و نسبت به سایر روش ها برتری های به خصوصی دارند. در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که چرا از روش هدایای تبلیغاتی برای بازاریابی خود استفاده کنید، با ما همراه باشید.
ما همیشه محصولی را به همراه لوگو دریافت کرده و از آن استفاده نمودهایم، اما آیا مطمئن هستید که روش و نوعی که تبلیغ می کنید مفید است و بازخورد دارد؟ چگونه پیش میروید که فکر می کنید برند شما در صدر ذهن مشتری قرار دارد و چگونه از رقابت خارج می شوید؟ در اینجا ما به شما 10 دلیل خوب می دهیم که چرا به استراتژی های بازاریابی اعتقاد داریم، به خصوص هدایای تبلیغاتی که می توان آن را بخشی از کمپین اصلی بازاریابی شما باشد.
1: ایجاد آگاهی پایدار
تحقیقات انجامشده در انجمن Promotional Products» PPAI» در ایالاتمتحده نشان میدهد که ۶۲ ٪ از مردم نام و جزییات شرکتی را که به آنها محصول تبلیغاتی میدهد را به خاطر دارند. یک هدیه تبلیغاتی خوب هر روز که از آن استفاده می شود، یادآور برند شما خواهد بود. وفاداری مشتری و حتی بهبود روابط مشتری میتواند ناشی از استفاده هوشمندانه از یک هدیه تبلیغاتی باشد. درج اطلاعات تماس شما روی هدایای تبلیغاتیتان باعث می شود تا مشتریان جدید بتوانند راحت تر با شما ارتباط برقرار کنند و می توان محصول تبلیغاتی شما را به یک کارت ویزیت با عمر بالا تشبیه کرد.
2:دسترسی به فضای تبلیغاتی ارزشمند
اکثر مردم ۸ ساعت در روز مشغول کار هستند و بسیاری از آنها در یک مکان، پشت میز خود در طی این دوره زمانی، نشستهاند. اگر مشتری فعلی یا آینده شما از هدایای تبلیغاتی شما در اداره استفاده می کند، شما به ارزشمندترین فضای تبلیغاتی در دنیا دست یافته اید؛ درست روی میز کار آن ها. یک محصول تبلیغاتی خوب انتخابشده میتواند به یک بیلبورد دائمی از برند شما و پیام شما در محل کار مشتریان تبدیل شود.
3: اضافه کردن ارزش شخصی به پیغام بازاریابی عمومی تان
اگر شما قشر مشتریانتان را می شناسید و میدانید که چی چیزی آن ها را جذب می کند، آنگاه می توانید از ابعاد شخصی برای پیام بازاریابی عمومی خود اضافه کنید. یک هدایای تبلیغاتی نفیس می تواند به شما در ایجاد و سفارشی کردن پیام تبلیغاتی خود کمک کند. با استفاده هوشمندانه از یک هدیه تبلیغاتی خاص و افزودن یک لوگوی جذاب و یا طراحی جذاب، میتوانید ارزش درک شده و مطلوبیت آیتم را به یک مخاطب خاص افزایش دهید. به عنوان مثال اگر مورد تبلیغاتی تان برای مشتریان جالب باشد، نه تنها آن را نگه می دارند و استفاده می کنند بلکه اگر تنوع محصول در هدایای تبلیغاتی داشته باشید سعی می کنند همه راه جمع آوری کنند. برند های بزرگی مانند کوکاکولا و مک دونالد در ایجاد این نوع هدایای تبلیغاتی خاص متخصص بودند. دریافت یک هدیه جالب و داغ میتواند راهی خوب برای ایجاد آگاهی از برند و اضافه کردن درخواست شخصی برای بخش بازار شما باشد. به عنوان مثال، اگر شما در دنیای سلامت و تناسب اندام کار کنید، ممکن است متوجه شوید فردی که با گام شمار که لوگو شما روی آن قرار گرفته کار می کند، خیلی زود از آن به عنوان ابزار جدید مورد علاقه خود استفاده میکند. هر روز از آن استفاده می کند و همه جا با خود حمل می کند. آن ها علاقه خاصی به آن پیدا می کنند و ارتباط قوی با برند شما و نام تجاری شما می گیرند. این می تواند به شناسایی برند شما نه تنها برای خود شخص بلکه برای افرادی که در اطرافشان نیز هستند هم باشد به خصوص اگر شخصی از برند شما برای دیگران سخن بگوید.
4: ارزش خرید یک هدیه را درک کنید
فرد به طور متوسط هیچ ایدهای از هزینه تولید اقلام تبلیغاتی ندارد. آنها به احتمال زیاد هزینه ای را که برآورد میکنند تنها برای یک مورد است نه تعداد زیاد. به عنوان یک بازاریاب شما می توانید با خرید عمده محصولات خود با قیمت پایین تر استفاده کنید. اما ارزش تک محصول دریافتی مشتری بسیار بالاتر خواهد بود. زمانی که شما هدایای تبلیغاتی نفیس فراهم کنید ، مشتری به عنوان فردی که این هدیه نفیس را دریافت می کند بسیار خوشحال می شود و آن را نگه میدارد و از آن استفاده خواهد کرد.
5: با جامعه محلی و گروههای خیریه آشنا شوید
حمایت از رویدادها و درگیر شدن با جامعه محلی شما و یک راه فوق العاده برای افزایش شناسایی نام تجاری شما و یک روش اثبات شده برای افزایش درک مشتری های مثبت و سهم بازار است. مثلا می توانید برای کودکان محلی لباس فوتبال که لوگو شما روی آن تعبیه شده است هدیه دهید و از آن ها حمایت کنید. این یک حرکت نسبتا ساده برای حمایت از یک گروه محلی و اضافه کردن لوگو و یا اهدا کالاهای برچسب خورده، نه تنها میتواند به شما کمک کند بلکه آگاهی برند شما بیشتر می شود. این یک معامله 2 سر برد است.
6: مشوق کارمندان
محصولات تبلیغاتی را می توان نه تنها به مشتریان، بلکه همچنین به کارکنان داده شود تا آنها را برای عملکرد خوبشان تشویق کرد و یا انگیزه آنها را برای دریافت پاداش در ازای کار مفید و موثر بیشتر کند و در نتیجه بازخورد بالاتر می رود. در نظر داشته باشید که هدایای شما باید در خور کارمندان و مناسب فرهنگ کار و اهداف شرکت شما باشد. انواع مختلفی از محصولات هستند که ارزش بالایی برای کارکنان شما دارند اما هزینه نسبتا کمی برای شما دارد. این میتواند به افزایش مثبت نگری و انرژی در محیط کار کمک کند، به خصوص در یک محیط فروش که در آن انگیزههای محرکهای زیادی وجود دارد.
7: راه دیگری برای تخفیف و ترویج محصولات خرده فروشی شما
سعی کنید به جای تخفیف محصول خود ، از هدیه رایگان استفاده کنید. این اقلام باید کمتر از روش تخفیف محصول برای شما هزینه داشته باشد ولی باید کالایی باید که برای مشتری ارزشمند باشد و از آن خوشش بیاید. این به شما این امکان را میدهد که حاشیههای سود ناخالص بالاتر را حفظ کنید و همچنین ارزش برند خود را در ذهن مصرفکننده افزایش دهید. هیجان هدیه رایگان به مشتریان اجازه می دهد از طریق خرید خود احساس خاصی داشته باشند، و آنها معتقدند که یک معامله خوب انجام می شود. این امر در آینده زمانی که مشتریان دوباره به برند شما فکر می کنند به احساس مثبت آن ها کمک می کند.
8: مشتریان شما سفیران شما هستند
هر وقت کسی را دیدید که پوشاکی از برندی را پوشیده است ، آن شخص به بیلبورد شخصی آن برند تبدیل می شود. برخی از مارک ها این کار را به طرز فوق العاده خوبی انجام می دهند، از طریق استفاده از طرح های جالب و جذاب که برای مردم عجیب و غریب است . اگر مشتریان شما بخشی از زندگی روزمره خود از محصولات تبلیغاتی تان استفاده کرده و یا از آن استفاده میکنند، موفق شدهاید که این فرد را به عنوان سفیر عمومی برای برندتان تبدیل کنید.
9: محصولات تبلیغاتی هدفمند موثر مقرون به صرفه است
تحقیقات نشان می دهد که 62 درصد از افراد اطلاعات مربوط به شرکتی که از آن هدیه تبلیغاتی دریافت کرده اند را ، به یاد می آورند. کلید بدست آوردن این آمار با دانستن بازار هدف شما آغاز میشود. برای ایجاد این کمپین بازاریابی مقرون به صرفه و سودآور سودمند در درازمدت، باید مطمئن شوید که هزینه تولید هدایای تبلیغاتی مناسب به سطوح فراخوانی که به مراتب بیشتر از تبلیغات کلی رسانه ای است، به دست می آید. این نوع از بازاریابی میتواند به شما در کنترل بودجه و محاسبات دقیق و حتی محاسبات کمک کند.
10: تبلیغات محصول
در دنیای دیجیتال امروز، بسیاری از هدایا به شکل یک کد تخفیف غیرمنطقی یا یک لینک در ایمیل ارسال می شود. با این حال، با وجود این تکنولوژی، انسانها هنوز هم مانند سابق هستند و مردم هنوز هم چیزی را دوست دارند که میتوانند لمس و احساس کنند. دریافت یک جسم ملموس برای اغلب مردم هیجانانگیز است و معمولا بسیار جالبتر از هر نوع تبلیغات دیجیتال است. ایجاد موردی که قابللمس، شخصی و معنادار است، آگاهی از برند را افزایش میدهد. احیای نوارهای وینیل در عصر موسیقی دیجیتال، نمونه ای از نیاز مردم به داشتن و نگه داشتن چیزی فیزیکی است. مردم چیز هایی که “برای آن ها یا درباره آن ها ” است را دوست دارند و احساس می کنند. دفعه بعد که به یک مورد تبلیغاتی فکر میکنید، در نظر بگیرید که یک محصول ملموس میتواند معنای بسیار بیشتری نسبت به چیزی در دنیای دیجیتال داشته باشد
هدایای رایگان که متفکر، خلاق و مفید هستند، باعث خوشحالی مردم می شوند و آنها را با تصورات خوب از محصول و نام تجاری که در آن تبلیغ می شود را درمی آمیزد. با استفاده بسیاری از آیتم های ممکن برای نشان دادن خود، تبلیغات نو می تواند به شما برای پیدا کردن راه های جدید و نوآورانه برای یادآوری مشتریان خود در مورد ارزش شما ارائه و تکرار کسب و کار و ارجاعات کمک کند. هر برنامه بازاریابی باید شامل محصولات تبلیغاتی باشد. زمانی که یک محصول با یک استراتژی بازاریابی موثر گره خورده، میتواند به هر کمپین ارزش افزوده و یک تجربه به یاد ماندنی ایجاد کند. بازاریابی آنلاین قطعا راهی برای آینده است، با این حال ، استراتژیهای بازاریابی غیر مرسوم نباید نادیده گرفته شوند. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از این استراتژی است.
هدایای تبلیغاتی راسا، مجری و مشاور تبلیغاتی شما در بازاریابی با هدایای تبلیغاتی متنوع (هدایای تبلیغاتی خاص، فلش مموری تبلیغاتی، ساعت تبلیغاتی و …)، بهروز و با کیفیت و با قیمت مناسب و بیش از یک دهه فعالیت در تولید هدایای تبلیغاتی
سلام خیلی ممنون.مطالب خیلی مفید بود.کاش بیشتر توضیح می دادین.تو سایتی هم که معرفی کردین مطالب زیادی نتونستم پیدا کنم.ممنون میشم که مطالب مرتبط رو معرفی کنید.خسته نباشید.
من سایت هدایای تبلیغاتی کاواترسیم به دوستان پیشنهاد میکنم،میتونید قیمت هاشون با جای های دیگه مقایسه کنید و بعد ثبت سفارش انجام بدید اینجوری خیالتون بابت سفارشی که میدید راحته