Night Sight یکی از قابلیتهای گوشیهای پیکسل گوگل است که با فعال کردن آن میتوان در شرایط نور کم و شب هنگام، بدون فلاش زدن، عکسهای باکیفیتی گرفت که هم سوژه و هم پس زمینه در آنها قابل مشاهده باشد. به تازگی رئیس بخش بازریابی محصولات گوگل، آقای ماروین چو، در اکانت توییتر خود پستی ارسال کرده که نشان میدهد این شرکت برنامههایی برای ایجاد یک کمپین تبلیغاتی جدید با محوریت Night Sight داشته و قصد دارد به این طریق به نبرد گوشیهای آیقون اپل برود.
توییتی که چو ارسال کرده، شامل یک تصویر دو قسمتی است که در سمت چپ آن عکس گرفته شده توسط آیفون 10 اس نمایش داده شده و در سمت راست نیز عکسی از همین صحنه را میبینیم که توسط گوشی پیکسل 3 ایکس ال و با استفاده Night Sight ثبت شده است. در حالی که تصویر گرفته شده با گوشی اپل (به شکلی عجیب، عنوان آیفون 10 برای آن درج شده) تاریک است و جزئیات سوژه عکاسی در آن اصلاً مشخص نیست، تصویر مشابه که با گوشی گوگل گرفته شده، با اتکا به قابلیت Night Sight توانسته سوژه و پس زمینه را با وضوحی قابل توجه به نمایش بگذارد. در واقع تفاوت این دو عکس بسیار زیاد است و عکس گرفته شده با آیفون 10 به هیچ وجه قابل استفاده نیست.
از آنجا که Night Sight به صورت پیش فرض در گوشیهای پیکسل 3 قرار نداشت و بعداً توسط گوگل در دسترس قرار گرفت، این شرکت ترجیح داد تبلیغات مربوط به آن را تا قبل از ماه نوامبر آغاز نکند (ویدیوی تبلیغاتی این قابلیت را میتوانید در انتهای همین مطلب مشاهده کنید). البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که تولید کنندگان دیگر نیز تکنولوژیهای مشابهی را برای گوشیهایشان ارائه کردهاند؛ از جمله Nightscape، که در وان پلاس 6 و وان پلاس 6 تی به کار گرفته شده است. با توجه به این شرایط هیچ بعید نیست که اپل هم برای عقب نماندن از رقبا، در آیندهای نزدیک فناوری اختصاصی خود برای بهبود کیفیت تصاویر در نور کم را ارائه کند.