در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی که در مورد گوشیهای تازه معرفی شده سامسونگ، یعنی گلکسی اس 10، اس 10 پلاس، اس 10 ای، فولد و اس 10 5 جی، برگزار شده بود، مدیر گروه بازاریابی جهانی واحد تجاری بیسیم سامسونگ (واقعاً سمت دهانپرکنی است!) ابراز تردید کرده که مشخص نیست پرچمدار بعدی این شرکت گلکسی اس 11 نام داشته باشد … یا حتی اصلاً پسوند گلکسی را با خود به همراه داشته باشد!
دلیل چنین شک و تردیدهایی از نگاه خانم Jeong و دیگر مسئولان سامسونگ، این است که:
من در مورد اینکه بخواهیم گلکسی اس 11 را به این شکل نامگذاری کنیم تردید دارم. البته هنوز به نتیجه خاصی نرسیدهام، اما به این مسئله فکر میکنم که آیا این نام بهترین و راحتترین نامی است که میتوان انتخاب کرد؟ در نتیجه به نظر نمیرسد نسل بعد از گلکسی اس 10 تحت عنوان گلکسی اس 11 نامگذاری شود.”
“بزرگترین مشکل در این زمینه این است که کلمات گلکسی، اس و یازده در کنار هم بسیار طولانی شده و تلفظ گلکسی اس 11 را سخت خواهد کرد. این مسئله همچنین میتوند به یکپارچگی برند محصولات هوشمند سامسونگ نیز لطمه بزند.
با توجه به این که گلکسی اس 10 مدل ویژه دهمین سالگرد این سری بوده و قرار است به عنوان نقطه اوج کاری سامسونگ در سری گلکسی قلمداد شود، ادامه دادن این شیوه نامگذاری ممکن است چندان مناسب نباشد. در واقع، سامسونگ نگران است که با دو رقمی شدن پسوند این سری و اختلاف یک رقمی بین دو نسخه از آن، ممکن است این ذهنیت در مخاطبان ایجاد شود که مدلهای جدید تنها یک بهروزرسانی جزئی نسبت به نسل قبل هستند و هیچ تغییر و تحولی در کار نیست.
بنابراین به نظر میرسد مسئولان بخش بازاریابی سامسونگ این روزها به سختی در تلاشاند تا شیوه نامگذاری پرچمدارهای آینده را طوری انتخاب کنند که در عین ساده بودن بتواند یکپارچگی مورد نظر بین گوشیها، تبلتها و ابزارهای پوشیدنی هوشمند را نیز ایجاد کند؛ کاری که گلکسی شاید نتواند از عهده آن برآید.