میدانیم که طراحی گرافیک برای انتقال پیام بهترین گزینه شناخته شده تا کنون است و توانایی زیادی در انتقال مفاهیم پیچیده به زبان ساده دارد به طوری که بینندگان شما میتوانند ظرف چند ثانیه همه چیز را در مورد ایده و طرح شما بدانند. موشن گرافیک یک فناوری برای طراحی متحرک است و مستلزم صرف هزینه است. در این مقاله میخواهیم در مورد زمان مناسب استفاده از موشن گرافی صحبت کنیم. به این معنی که باید در چه مرحلهای باشید تا بتوانید از خرید موشن گرافیک حداکثر استفاده را ببرید.
1) آیا شرکت شما مشخصات “رسمی” و “حرفه ای” دارد؟
طرح و ایده شما در مورد چیست…؟ چه چیزی را میخواهید توضیح دهید…؟ آیا مشتریانی برای گوش دادن به حرفتان دارید…؟
لازم است که ابتدا طرح و ایده خود را به سرانجام رسانیده باشید یا حداقل یک نسخه اولیه و قابل استفاده از آن ارائه کنید. باید حرفی برای گفتن در دنیای صنعت و فناوری داشته باشید.
اگر محصولی را میفروشید یا خدماتی مثلا طراحی وب سایت و یا خدمات بهینه سازی وب سایت و یا نمایندگی خدمات پیامک که نیاز به شناختن دارد را ارائه میکنید، ارتباط حرفهای شما با مشتری نیاز به یک صدای حرفه ای دارد. بنابراین بهتر است موشن گرافی را در برنامه بازاریابی خود لحاظ کنید.
۲) آیا می خواهید طرح شما پیچیده به نظر برسد؟
ممکن است از شنیدن این حرف تعجب کرده باشید. یک ویدئو همان قدر که قدرت سادهسازی مفاهیم پیچیده را دارد، همان قدر هم قدرت بزرگنمایی مفاهیم ساده را هم دارد. در بعضی موارد، به جهت برندسازی یا تبلیغات و جلب توجه از انواع و اقسام جلوههای حرکتی و پویانمایی استفاده میکنند تا توجه کاربر را با خود جلب کنند. شاید همه آنچه که گفته میشود، واقعی نباشد و همراه با اغراق و مبالغه باشد ولی برای جلب توجه و یا جذب اسپانسر در کسب و کارهای نوپا ترفند خوبی است. با استفاده از ظرافتی که در موشن گرافیک نهفته است، میتوانید این کار را بیش از هر نوع فیلم و تیزر پر هزینه دیگری انجام دهید.
۳) آیا نیاز دارید که اطلاعات سخت را جذاب تر کنید؟
شرکت شما با انواع و اقسام دادههای سخت مثل نمودار، اعداد و جداول طاقت فرسا کار میکند، بهتر است کمی خلاقیت به خرج دهید و دادههای خود را برای بازدیدکنندگان جذابتر کنید. چون بیشتر مردم علاقهای به شنیدن گزارشهای طولانی از اعداد و نمایشی خسته کننده از جداول ندارند. آنها را با صدا و متن و حرکت ترکیب کنید و حداکثر استفاده را در انتقال منظور و مفهوم ببرید.
۴) آیا شما نیاز دارید که ایده های دشوار را پشت سر بگذارید اما همچنان آموزنده و جذاب به نظر برسید؟
اینکه تصاویر در روند یادگیری قدرتمندتر از متن هستند، چیز جدیدی نیست. میتوانید تصور کنید اگر این تصاویر در حال حرکت بودند، چقدر بیشتر میتوانستید به دست بیاورید؟ به همین دلیل است که گرافیکهای حرکتی از قابلیت ترکیب خوبی برخوردار هستند و به شما امکان میدهند در کمال جذابیت و خیال پردازی، بسیار آموزنده باشید.این یک اصل است. شنوندگان و ببیندگان شما به ترغیب و تشویق دارند. مهم است که در طول مسیر آنها را پیوسته به دنبال خود بکشانید و همیشه آموزنده و جذاب به نظر برسید.
۵) آیا شرکت شما بیشتر به داده های سخت مانند مالی یا IT متصل است؟
پس موشن گرافی برای شما مناسب است. حتی اگر شرکت شما B2BیاB2C باشد، این فرمت ویدیویی در تبدیل اطلاعات انتزاعی به یک نوع قابل فهم و گویا تر کمک شایانی خواهد کرد.
اگرچه استفاده از موشن گرافی در چند سال گذشته به شدت رونق پیدا کرده است ولی لازم است بدانید که چه زمانی بهتر است هزینه صرف کنید و ساخت یک ویدئو کوتاه را سفارش دهید. خوب؛ باید داستانی برای گفتن داشته باشید. چیزی را معرفی یا تبلیغ کنید و قبلـا به آن نام و نشانی رسمی اعطا کرده باشید. حتی در مسائلی شاید ضروری باشد که اندکی در مورد طرح و ایده خود برای توجه بیشتر یا جذب اسپانسر مبالغه کنید، موشن گرافی ترکیبی از حرکت اشیا و متن است و به خوبی میتواند این کار را برای شما انجام دهد.
جهت مشاوره رایگان و سفارش با ما در تماس باشید: 71053977 – 09029967686