با همهگیر شدن ویروس کرونا و بیماری کووید-19، در حال حاضر مردم سراسر جهان با تهدیدهای فراوانی روبرو هستند و در چنین شرایطی شاید صحبت از بازیهای ویدیویی چندان بااهمیت جلوه نکند. اما به هر حال، به دنبال اخباری که به تازگی در مورد به تعویق افتادن عرضه بازی Last of Us 2 برای مدتی نامعلوم، منتشر شد، به نظر میرسد گیمرها باید خود را برای تأخیر خوردن عناوین بزرگ بیشتری در روزهای آینده آماده کنند. با دیجی رو همراه باشید.
تقریباً بلافاصله پس از انتشار خبر مربوط به تأخیر خوردن Last of Us 2، یکی از منتقدان سرشناس کوتاکو به نام جیسون شرایر (Jason Schreier)، اقدام به بازنشر یکی از توییتهای قبلی خود کرده و دوباره به گیمرها هشدار داده که خود را برای تأخیرهای بیشتر در پی شیوع کرونا آماده کنند. ظاهراً این پیشگویی آقای شرایر درست بوده و بازی بزرگی مانند The Last of Us 2 هم نتوانسته از عواقب شیوع کرونا در امان بماند.
اگر سایر تأخیرها هم مانند The Last of Us 2 باشند، که به دلیل نگرانیهای لجستیکی و نه مشکلات مربوط به توسعه خود بازی، با تأخیر همراه شده است، میتوان گفت این معضل گریبانگیر کل صنعت ویدیو گیم شده و عرضه سایر عناوین هم به همین دلیل میتواند به تأخیر بیفتد. شیوع جهانی ویروس کرونا باعث شده تا تولید اقلامی مانند دیسک و قاب بازیها با مشکل روبرو شده و انتشار نسخه فیزیکی بازیها با چالشهای زیادی روبرو باشد.
این دلیل برای تأخیر خوردن بازیها، در طول سال همچنان میتواند پابرجا باشد و این پتانسیل را دارد که روی تمامی بازیهای آینده تأثیر بگذارد. در واقع، اگر روند تولید دیسکها و سایر لوازم مورد نیاز برای انتشار بازیها سرعت نگیرد، نباید فعلاً منتظر بازیهای بزرگی مانند سایبرپانک 2077 باشیم. با اینکه توسعهدهنده این بازی یعنی CD Projekt RED همچنان معتقد است كه بازی خود را ماه سپتامبر روانه بازار خواهد کرد، اما تاخیر در روند تولید دیسکها و انتشار بازی، خارج از عهده توسعهدهنده خواهد بود.
امیدواریم چنین چیزی رخ ندهد، اما این مسئله کاملاً به این بستگی دارد که ویروس کرونا در ماه های آینده تا چه اندازه کنترل خواهد شد. با لغو شدن یا به تأخیر افتادن رویدادهای بزرگی مانند E3، که برای چندین ماه بعد برنامهریزی شده بودند، فعلاً و در آیندهای نزدیک، هیچ امیدی برای بازگشت شرایط صنعت گیم به حالت عادی وجود داشته باشد.