آیا به دنبال روش های موثر برای افزایش تعامل در اینستاگرام هستید؟
با داشتن یک الگوریتم بسیار هوشمند و مجموعه ای از برندهای خلاق که برای جلب توجه مردم رقابت می کنند، افزایش تعامل در اینستاگرام بیش از هر زمان دیگری چالش برانگیز است.
گرچه این واقعیت دارد، اینستاگرام هنوز هم یکی از بهترین مکان ها برای بازاریابی آنلاین برند شما و ایجاد افراد وفادار است. اجازه ندهید کمبود رقابت شما را از استفاده از این بستر اجتماعی محبوب منصرف کند. پس اهمیت به سئو اینستاگرام همانند سئوی سایت مهم است.
در اینجا می توانید نکات موثر و عملی را برای افزایش تعامل اینستاگرام در سال جدید یاد بگیرید.
1. عکس های با کیفیت بگیرید و ارسال کنید
این کاملا مشخص است که اینستاگرام یک پلتفرم بصری است.
در واقع، یک فیلم یا عکس با کیفیت و بی نظیر قرار است موقعیت شما را بسیار بهتر کند. با این حال، اگر حضور شما در اینستاگرام از دیگران متمایز نیست، چرا مردم باید شما را به جای رقبا انتخاب کنند؟
وقتی می خواهید مطالب منسجم ایجاد کنید، باید به رنگ آن فکر کنید. تم رنگی را انتخاب کنید و به آن توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که عکس های شما با محتوای بسیار نزدیک و با کیفیت عالی جفت شده اند. این یکی از بهترین راه ها برای شروع به دست آوردن دنبال کنندگان بیشتر و افزایش تعامل است.
2. خلاقیت یک امر ضروری است
اگر هدف شما این است که بینندگان جدید و دنبال کنندگان وفادار خود را به مشترکانی طولانی مدت در استوری اینستاگرام (Instagram Stories) خود تبدیل کنید، باید برای ارسال محتوای خلاقانه و منحصر به فرد وقت و تلاش زیادی صرف کنید. در حالی که استوری اینستاگرام در ابتدا برای پیشی گرفتن از رقیب مستقیم آن – SnapChat (جایی که عکس ها و فیلم های زندگی روزمره برتری دارند) ایجاد شده است. هنگامی که سرانجام برای استوری اینستاگرام محتوا ایجاد می کنید، باید با آنها همانند یک پست عادی در مطالب خود رفتار کنید. این کار به معنای تغییر ابعاد، و داشتن نسبت ابعادی مناسب، و همچنین اطمینان از ویرایش همه چیز است.
3. از برچسب سوال استفاده کنید
هیچ چیز بهتر از برچسب با کیفیت Ask Me Anythin (هرچیزی بپرس) در استوری اینستاگرام برای ایجاد مکالمه در اینستاگرام نیست. در حالی که افراد تأثیرگذار (اینفلوئنسرها) به خاطر استفاده از برچسب سوال برای کمک به دنبال کنندگان در کسب اطلاعات بیشتر در مورد خود شناخته می شوند، دلیلی وجود ندارد که شما نتوانید همان کار را برای صفحه خود انجام دهید.
با استفاده از این برچسب ها، شما به دنبال کنندگان خود این فرصت را می دهید تا برند شما را بشناسند یا اطلاعات بیشتری در مورد خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید، به دست آورند. همچنین می توانید با استفاده از برچسب ها از دنبال کنندگان خود سوالاتی بپرسید که ممکن است به ایجاد مکالمه کمک کند.
بیشتر بدانیم: دریافت مشاوره سئو توسط متخصصان حرفه ای سئو
4. با حساب های برتر دارای تعامل باشید
در حالی که اینستاگرام یک بازی بصری است، اما نمی توانید جنبه اجتماعی آن را فراموش کنید. وقت بگذارید و نظرات تحریک کننده و متفکرانه ای را درباره پست هایی که بسیار مورد مشاهده واقع می شوند و فیلم هایی که توسط افراد تأثیرگذار در زمینه کاری شما ارسال می شود، ارائه دهید.
نه تنها افراد مشارکت شما را خواهند دید، بلکه دنبال کنندگان آنها نیز می بینند. آنها احتمالاً در مورد شما و تجارت شما کنجکاو خواهند شد.
هرچه بیشتر درگیر شوید، احتمال افزایش تعامل در اینستاگرام بیشتر خواهد بود.
5. مرتباً مطلب ارسال کنید
هر چند وقت یکبار در اینستاگرام پست می گذارید؟ اگر مانند اکثر کاربران هستید، ممکن است هر روزی که راحت باشید، مطالبی را ارسال کنید. در این صورت، شما توانایی دستیابی به روند داستان گونه خود را برای دستیابی به مخاطبان هدف کاهش می دهید.
درمورد استوری اینستاگرام، هرچه بیشتر مطلب ارسال کنید، بهتر است. اگرچه این موضوع درست است، اما باید مطمئن شوید که فقط محتوای با کیفیت ارسال می کنید و پست های شما کاملاً حساب شده و ویرایش شده باشند.
6. کپشن های طولانی تری ایجاد کنید
بسیاری از مردم نمی دانند که زیرنویس ها در اینستاگرام می توانند تا 2200 کاراکتر داشته باشند. این فضای زیادی است.
یکی از عواملی که بر میزان عملکرد پست های شما تأثیر می گذارد، مدت زمانی است که شخص برای پست اختصاص می دهد. یک روش عالی برای افزایش این زمان، زیرنویس های جذاب و طولانی است.
این بدان معنا نیست که هر زیرنویس باید صد کلمه ای باشد، اما نوشتن یک جمله کامل را در نظر بگیرید، نه اینکه فقط چند شکلک بگذارید. این کار می تواند به شما در افزایش تعامل کمک کند.
7. فراموش نکنید که یک مکان را برچسب گذاری (تَگ) کنید
برای افزایش میزان دسترسی و به چشم آمدن مطالب خود، باید بازدید بیشتری در اینستاگرام داشته باشید. یک راه عالی برای این منظور این است که مطمئن شوید همیشه مکان خاصی را برچسب گذاری کنید.
یک استراتژی خوب این است که همیشه یک شهر بزرگ نزدیک به مکان ایجاد تصاویر یا فیلم ها را برچسب گذاری کنید. مگر اینکه نقطه دقیق مقصد شما شناخته شده باشد، خودتان را محدود می کنید.
بیشتر بخوانیم: هزینه و قیمت سئو چگونه محاسبه می شود؟
8. از ذکرها (mentions) استفاده کنید
صرفنظر از اینکه می خواهید از یک دنبال کننده یا شبکه وفادار تمجید کنید، @mentions برای گرفتن بازدید بیشتر برای Instagram Stories شما ایده آل است. هنگام تلاش برای برقراری ارتباط با افراد تأثیرگذار یا برندها، ذکرها باید آن حساب های خاص را «فریاد بزنند» تا قدردانی شما را به عنوان طرفدار یا در برخی موارد به عنوان شریک و همکار نشان دهند.
برند ها به دلیل بازنشر مجدد محتوای تولید شده توسط کاربران شناخته شده اند، که می تواند به حساب شما فرصت خوبی برای نمایش دهد. این کار می تواند به شما کمک کند دنبال کننده هایی که بیشتر در اینستاگرام مشغول و فعال هستند را به دست آورید.
9. مطالب اینستاگرام خود را برنامه ریزی کنید
اگر در زمان اشتباهی مطلب ارسال کنید یا اگر به اندازه کافی در اینستاگرام مطلب نگذارید، از تعامل بالقوه خود می کاهید. برای کمک به شما در کنار آمدن با این مسئله، کمی زمان را برای بررسی و ردیابی تجزیه و تحلیل اینستاگرام اختصاص دهید، که می تواند به شما کمک کند بهترین زمان برای ارسال مطلب را پیدا کنید.
می توانید تحقیقات خود را با Instagram Insights (دیدگاه های اینستاگرامی) آغاز کنید. اگر حساب کسب و کار اینستاگرام دارید، حتی به تجزیه و تحلیل های بیشتری نیز دسترسی خواهید داشت.
10. از بهترین هشتگ ها استفاده کنید
باور کنید یا نکنید، یک روش درست و یک روش کمتر موثر برای استفاده از هشتگ در اینستاگرام وجود دارد. اگر می خواهید استراتژی هشتگ اینستاگرام قوی توسعه دهید، باید از ترکیبی از هشتگ های کاملاً رقابتی، همراه با موارد کمتر شناخته شده استفاده کنید.
با قرارگرفتن در فهرست «محبوب ترین» هشتگ های کمتر رقابتی به عنوان یک کاربر در حال توسعه، شانس بیشتری برای معرفی شدن دارید. با این حال، هشتگ های رقابتی تر به شما کمک می کنند تا لایک های بیشتری داشته باشید.
همچنین باید هشتگ ها را در نظرات خود ارسال کنید. در حالی که گویا نظرات متفاوتی در این زمینه وجود دارد، نکته دیگری نیز برای دانستن وجود دارد. همیشه از هشتگ های مرتبط استفاده کنید. حتماً به موضوع بپردازید و فقط از برچسب هایی استفاده کنید که مربوط به شما به عنوان کاربر اینستاگرام باشد یا اینکه آخرین تصویر یا ویدیوی شما به چه چیزی مربوط است.
یک نکته مفید این است که در مورد هشتگ های مختلف تحقیق کنید تا ببینید کدام یک با برند شما یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهید متناسب است.
این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغدهنده تهیه شده است