به طور کلی اگر بخواهیم علت شکست خوردن را برسی کنیم باید بگویم عدم داشتن اصلاعات کافی در زمینه دیجیتال مارکتینگ ولی اگر بخواهیم بررسی دقیق داشته باشیم چندین دلیل احتمالی وجود دارد.
فروش وجود ندارد چون مشتریی وجود ندارد!
اگر کسب و کار اینترنتی نتواند مخاطب جذب کند و آنها را تبدیل به مشتری نکند یعنی
- برندسازی دیجیتال درست انجام نشده است
- بستر مناسبی برای فروش دیجیتال ندارند
- تبلیغات نامناسب
برندسازی درست
مردم از کسب وکارهایی خرید می کنند که به آنها اعتماد دارند پس اگر شما با برند سازی اعتماد مشتری را جلب نکنید احتمال زیادی وجود دارد که در فروش شکست بخورید.
بستر مناسبی برای فروش ندارید!
اگر شما به یک فروشگاه بروید و 30 دقیقه به فروشنده بگوید که من یک شلوار کتان مشکی می خواهم و فروشنده به شما هیچ اهمیتی ندهد بازهم از او خرید می کنید؟
فروش در دنیای دیجیتال هم به همین گونه است اگر شما به خوبی پاسخگو مشتری نباشید آنها را از دست می دهید به همین دلیل است که زمانی که فروشگاه های اینترنتی در اینستاگرم به حجم بالایی از فروش می رسند طراحی سایت می کنند.
به خوبی تبلیغ نکرده اید!
به نظرشما کسی که در قطب جنوب تبلیغ کرم ضدآفتاب میکند میتوانند فروش هم داشته باشد؟ خیر پس خیلی مهم است که ما مخاطب های خودمان را به خوبی شناسایی کرده باشیم و بعد تصمیم به تبیلغ بگیریم.
جمع بندی
کسب وکار و برند شما زمانی پیروز است که خیلی از معیارهای دیجیتال مارکتینگ را رعایت کند و هرچه شما بیشتر تلاش کنید در این زمینه به موفقیت بیشتر می رسید.
هر فروشگاه اینترنتی نیاز دارد بداند در کجا باید تبلیغ کند و باید بستر مناسب فروش خود را داشته باشد تا بتوان بازاریابی مناسب داشته باشد.
کسب و کار خود را از شکست در فروش دیجیتال نجات دهید.
این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغدهنده تهیه شده است