کسب و کاری راه اندازی میکنید و پس از اینکه کار های اولیه و اصلی آن انجام شد، تمام دغدغه و هدف شما این می شود که با ارائه محصول و خدمات مناسب بتوانید جذب کرده و زحماتی که برای راه اندازی آن کسب و کار کشیده اید را به درآمد تبدیل کنید. امروزه ابزارهای مختلفی برای کمک به کسب و کار ها در رسیدن به این هدف وجود دارد که از جمله آنها میتوان به نرم افزار فروش و باشگاه مشتریان اشاره کرد.
آکادمی تخصصی مدیریت کسب و کار سنا آمده تا در اینجا درباره این دو سیستم هوشمند که توانسته به دلیل خدمات و ویژگی های با ارزش خود در سطح جهانی طرفداران زیادی پیدا کند بپردازیم.
اول از همه بیایید به مفهوم هر کدام از این تکنولوژی ها بپردازیم و ببینیم که اصلا نرم افزار فروش و کلوپ مشتریان چه هستند.
برای دریافت مشاوره رایگان برای مدیریت مشتریان خود، به راحتی با سنا در ارتباط باشید :
مشاوره رایگان : 44220918-021
مشاوره رایگان جهت بهبود مدیریت کسب و کار خود :
پشتیبانی از واتس آپ
نرم افزار فروش چیست؟
به طور کلی نرم افزار فروش به سیستم هایی اشاره دارد که به مدیران کمک میکند تا یک دید کامل نسبت به شاخص های اصلی عملکرد کسب و کار خود داشته باشند. این نرم افزار یک سیستم متمرکز است که به شما در بکارگیری تکنیک های فروش، و همچنین مدیریت امور فروش برای افزایش و بهبود عملکرد کارشناسان این حوزه کمک میکند.
کارشناسان و افراد تیم فروش میتوانند از این سیستم برای مدیریت مخاطبان، بررسی قرارداد ها و سر و سامان دادن به وظایف بهم ریخته ی خود استفاده کنند تا تمرکز بیش تری بر روی کار اصلی خود یعنی فروش داشته باشند.
اما این پایه ترین و ساده ترین کارایی یک نرم افزار فروش است، و سیستم های جدید امروزه بسیار پیشرفته تر هستند. آنها معمولا حجم زیادی اطلاعات مانند پروفایل شبکه های مجازی مشتریان، فعالیت های آنلاین، ارتباط آنها با دیگر اعضای شبکه و دیگر جزئیات را شامل می شوند.
هنگامی که تکنولوژی های جدید مانند هوش مصنوعی با این دیتا و اطلاعات ادغام شوند، کارشناسان تیم فروش میتوانند بر اساس این اطلاعات به پیشنهادات و حتی پیش بینی های مختلف و کارساز مجهز شوند تا ارتباط بهتری با مشتریان برقرار کنند.
مزایای استفاده از نرم افزار فروش
سیستم های مدیریت فروش میتوانند با جمع آوری و متمرکز سازی اطلاعات مشتریان و کاهش وظایف مدیریتی کیفیت کار تیم های فروش را افزایش بدهند. این سیستم به مدیران علاوه بر اینکه به مدیران فروش این امکان را میدهد که کار های مختلف را به کارشناسان مناسب اختصاص بدهد، این قابلیت را نیز فراهم می کند که با استفاده از پیش بینی فروش و تجزیه و تحلیل اطلاعات تصمیم گیری های بهتری کنند.
جدا از این ویژگی ها، مزایا و ویژگی های اصلی یک سیستم مدیریت فروش شامل این موارد میشوند:
-
اولویت بندی دقیق تر
یک نرم افزار فروش که به آن نرم افزار سی آر ام فروش نیز گفته میشود برای مدیران این قابلیت را فراهم می کند تا امور مربوط به حساب های کاربری را اولویت بندی کنند و آنها را در اختیار بهترین فرد اختصاص بدهند.
برای مثال، کارمندان میتوانند بر اساس تجزیه و تحلیل هایی که سیستم در خصوص نیاز های مشتریان انجام میدهد پکیج ها و تخفیف های ویژه ای در اختیارشان بگذارد. سیستم هایی مثل نرم افزار فروش سنا این قابلیت را نیز دارند که سرنخ هایی را که امکان تبدیل شدن به قرارداد و فروش در آنها بیش تر است را فیلتر کنند تا افراد تمرکز بیش تری روی آنها بگذارند.
-
انجام کارهای خودکار
انجام کار هایی مثل پیگیری سفارشات، برنامه ریزی های روزانه، زمان بندی تماس با مشتری و … کار هایی هستند که میتوانند وقت انرژی مشتریان را تا حد زیادی بگیرند.
نرم افزار سی آر ام فروش کارکنان شما را بر روی فروش متمرکز میکند و میزان درگیری آنها با کار های مدیریتی را کاهش میدهد. اکثر نرم افزار های فروش با کیفیت میتوانند اطلاعات مهم در تماس ها، ایمیل ها، پیام ها و اسناد را شناسایی کرده و پاسخ های مربوط به آنها را بررسی کنند تا دیتابیس شما کاملا به روز باشد.
-
پیشبینی، تجزیه و تحلیل و گزارش دهی
سیستم های مدیریت فروش میتوانند چرخه ی فروش، رقابت پذیری و تاثیر گذاری کمپین ها و ابزارهای فروش شما را ارزیابی کند. برای مثال، با آنالیز کردن حجم ترافیک و نرخ تبدیل فروش، این سیستم ها میتوانند میزان عملکرد کارکنان را بررسی کرده و موقعیت ها و مکان هایی که نیاز به پیشرفت دارند را شناسایی کنند.
این سیستم همچنین میتواند دیتا و اطلاعات مختلف را در یک مکان جمع آوری کند تا پیشبینی اطلاعات را ساده تر کند و با پیدا کردن منابع سرنخ های تاثیر گذار قیف فروش آینده را بهبود ببخشد.
تا اینجای کار فهمیدیم که نرم افزار فروش چیست و چه کاری انجام میدهد و همچنین به برخی از موارد جزئی مزایای آن اشاره کردیم. حال وقت آن است که ببینیم باشگاه مشتریان چه چیزی برای ارائه به کسب و کار ها دارد.
باشگاه مشتریان چیست؟
باشگاه مشتریان پلتفرمی است که معمولا به شکل یک نرم افزار در اختیار مشتریان قرار میگیرد، و هدف اصلی آن این است که با تشویق مشتریان به وسیله ی خدماتی نظیر تخفیف و محصولات اشانتیون آنها را ترغیب کند تا بیش تر از شما خرید کنند.
به طور کلی وقتی یک مشتری آنقدر جذب محصولات و خدمات با کیفیت کسب و کار شما شود که حتی با وجود قیمت پایین تر محصولات رقبای شما، باز هم ترجیح بدهد که از شما خرید کند، گفته میشود که او به کسب و کار شما وفادار است.
یکی از ابزار هایی که میتواند به شما کمک کند تا مشتریان وفادار جذب کنید، و یا میزان وفاداری مشتریان را افزایش بدهید باشگاه مشتریان است. این نرم افزار خدمات مختلفی در اختیار کسب و کار ها قرار میدهد که برخی از آنها شامل این موارد هستند:
-
حفظ مشتریان
نرم افزار های باشگاه مشتریان به شما کمک میکنند تا آنها را با کسب و کار خود درگیر کنید که اینکار میتواند نقش مهمی در نگه داشتن و حفظ آنها و همچنین افزایش میزان پولی که حاضرند برای شما خرج کنند داشته باشد.
در دنیای امروز، مشتریان هنگام خرید فقط به قیمت محصول نگاه نمیکنند؛ بلکه تصمیم های خرید خود را بر اساس ارزش های مشترک و ارتباط عاطفی که با یک برند دارند میگیرند، که باشگاه مشتریان یکی از راه های اصلی ایجاد این ارتباط است.
-
جذب ریفرال های بیش تر
اساسا به مشتری هایی که توانسته اند تجربه ی مثبت و لذت بخشی با کسب و کار شما داشته باشند، و شما را به دوستان و اطرافیان خود معرفی میکنند ریفرال گفته میشود. اگر یک مشتری از مزایای باشگاه مشتریان شما خوشش بیاید، شما را به دیگران هم معرفی میکند.
این موثر ترین روش تبلیغات کسب و کار است که نیاز به هیچ هزینه ای ندارد. ریفرال ها باعث افزایش رایگان مشتریان میشود، و افزایش مشتریان به معنای افزایش درآمد است چرا که مشتریانی که توسط این روش به دست میآیند معمولا 30 درصد بیش تر از مشتریان دیگر از شما خرید میکنند.
-
به صرفه بودن
یک حساب سر انگشتی ساده کافی است تا متوجه شوید که راضی نگه داشتن مشتریان فعلی چقدر میتواند به صرفه تر از جذب مشتریان جدید شود. معمولا جذب مشتری که با تبلیغات و راه اندازی کمپین های بازاریابی همراه است معمولا 5 تا 25 درصد گران تر از راضی نگه داشتن مشتریان فعلی است.
-
محتوای ساخته شده توسط کاربر
نظراتی که توسط مشتریان آنلاین ثبت میشود معمولا به اندازه ی شنیدن نظرات دوستان و اعضای فامیل قابل اعتماد است. باشگاه های مشتریانی که نظرات مشتریان و رتبه دهی آنها در وب سایت و شبکه های مجازی را مورد تشویق قرار میدهند میتوانند حجم زیادی از محتوا و نظراتی که توسط کاربران ساخته شده است را به دست بیاورند، و توسط مشتریان مورد تشویق قرار بگیرند.
نرم افزار فروش چه ربطی به باشگاه مشتریان دارد؟
پس از اینکه بدانید نرم افزار فروش یا سی آر ام فروش و باشگاه مشتریان چه هستند و چه کاربردی دارند، ممکن است این سوال برای شما به وجود بیاید که:
نرم افزار فروش که به کارکنان این تیم کمک میکند، و باشگاه مشتریان برای افزایش وفاداری است، این دو چه ارتباطی با یکدیگر میتوانند داشته باشند؟
سوال بسیار خوبی است که اتفاقا پاسخ خوبی هم دارد!
ادغام باشگاه مشتریان و نرم افزار سی ار ام فروش
سیاست و ساختار باشگاه مشتریان به این شکل است که با در نظر گرفتن میزان فروش، فعالیت مشتریان، تعداد خرید و بازه فروش به مشتریان امتیاز، رتبه و جایزه میدهد. هنگامی که این سیستم به نرم افزار فروش متصل نباشد، اطلاعات مربوط به خرید و فروش مشتریان باید از طریق یک شخص ثالث وارد باشگاه مشتریان شود تا امتیاز دهی به خریداران انجام شود.
اما درصورتی که این دو سیستم با یکدیگر ادغام شوند اینکار به صورت خودکار انجام میشود، که اینکار نه تنها میتواند میزان اشتباهات انسانی را به حداقل برساند، بلکه زمان اضافه صرف انجام اینکار نمیشود.
این روند میتواند در شرایطی مثل زمانی که قصد دارید تخفیف و جوایز لحظه ای به مشتریان بدهید بسیار مفید باشد، و در صورتی که این هماهنگی بین دو سیستم وجود نداشته باشد، امکان ارائه مزایای لحظه ای وجود نخواهد داشت.
این مطلب یک رپورتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغدهنده تهیه شده است
آکادمی سنا مشاوره های بسیار خوبی در زمینه راه اندازی وب سایت و اپلیکیشن های تخصصی به ما داد که خیلی موثر بود واقعا ممنونیم
کار وب سایت و اپلیکیشن شادی باکس رو به تیم سنا سپردیم که واقعا نتیجه ی بی نظیری داشت