دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: امید کربلایی مدیریت منابع انسانی
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > امید کربلایی مدیریت منابع انسانی
رپورتاژ آگهی

امید کربلایی مدیریت منابع انسانی

واحد تبلیغات 20 اسفند 1399 ساعت 15:17
زمان مطالعه: 4 دقیقه
امید کربلایی مدیریت منابع انسانی
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

سلام خدمت تمامی خوانندگان سایت

 بنده امید کربلایی، برنامه نویس یک انگشتی ام و میخواهم از یک نکته منفی که در استارتاپ ها بسیار رایج است بگویم و آن هم دعوا و تنش بین نیروها و منابع انسانی بازاریابی و فنی است.

به شکل کلی هر استارتاپ دو بال اصلی دارد یکی بال بازاریابی و مارکتینگ و دیگری بال فنی.

تیم مارکتینگ وظیفه افزایش فروش و تیم فنی وظیفه تولید محصول را بر عهده دارند.

ارکان دیگری مثل حساب داری و محتوا نیز در یک استارت آپ وجود دارند که از آنجایی که تعامل آن ها با دیگر قسمت های شرکت محدود است، معمولا مشکل ساز نمیشوند.

من، امید کربلایی، همواره تصور میکردم که جا نیافتدن بحث کارگروهی در ایران این مشکل را برای ما ایجاد میکند. همانطور که میدانید در کشور ما اکثر افراد با کار گروهی غریبه اند. این تجربه را در مجموعه هایی که در آنها مشغولم، از مجموعه gitiget که کار آموزش برنامه نویسی اندروید ر انجام میدهد گرفته تا دیگر مجموعه ها نیز شاهد بودم. اما زمانی که در کتاب های مدیریتی معتبر خارجی خواندم که شرکت های بزرگی همچون گوگل و مایکروسافت نیز با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند، متوجه شدم که مشکل از جای دیگریست.

اگر بخواهم نظر شخصی خودم را به عنوان فردی که سال ها سابقه مدیریت در سازمان های تکنولوژیک دارم و در دانشگاه و تحصیلات آکادمیک نیز هم در رشته برنامه نویسی و هم رشته مدیریت تحصیل کرده ام، به صورت مختصر بیان کنم، که ریشه این اختلافات از کجا نشات میگیرد، باید بگویم:

یکی از عوامل مهم در اختلافات بین نیروهای فنی و مارکتینگ، تفاوت نیاز بازار با سطح دانشی است که در دانشگاه ها به این افراد تزریق میشود.

به عبارتی سطح دانشی که برنامه نویس ها در دانشگاه به دست می آورند بسیار پایین تر از نیاز بازار است.

و بالعکس سطح دانشی که مارکترها در دانشگاه به دست می آورند بسیار بالاتر از نیاز بازار است.

امیدکربلاییدرواقع دعوای این دو گروه بر سر این است که نیروهای فنی، مهمترین چیز را محصول سازمان و خودشان را مهمترین بخش سازمان میدانند و نیرو های مارکتینگ نیز همه چیز را در فروش و خودشان را مهمترین رکن شرکت میدانند.

در اینجا دو راهکار که در استارت آپ ها باید استفاده شود تا مدیریت منابع انسانی به خوبی انجام بگیرد را برایتان مطرح می کنم:

  • حس هم تیمی بودن

در شرکت های امریکایی پیشرو مثل گوگل، جلسات گروهی و بین تیمی را ترتیب میدهند که هم از تیم مارکتینگ و هم از تیم فنی در آن ها حضور دارند و بحث جلسات روی روند کار در اینده متمرکز می شود. یا گاه بازی ها و تفریحات گروهی بین کارکنان تیم های مختلف طراحی می شود که سعی بر ایجاد حس هم تیمی بودن همه اعضای گروه دارند. این تعاملات تاثیر مثبتی بر همکاری بین این دو بال ایجاد میکند.

  • مدیر همه کاره

یکی دیگر از تکنیک های افزایش تعامل بین این دو گروه که البته در شرکت های کوچک مناسبتر است، استفاده از مدیرانی است که در هر دو قسمت و بخش سازمان تخصص نسبی دارند. این مدیران میتوانند با تمام اعضای شرکت ارتباط برقرار کنند و مشکلات همه افراد را حل کنند تا حس یک تیم را به خوبی به همه همکاران بدهند

به شکل خلاصه این دو راهکار توسط خیل کثیری از متخصصین برای بهبود کارکرد منابع انسانی توصیه می شود.

با احترام امید کربلایی

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی راهنمای خرید تلویزیون در بانه راهنمای خرید تلویزیون در بانه
مقاله بعدی ایسوس راگ فون 5 معرفی شد گوشی های گیمینگ سری ایسوس راگ فون 5 معرفی شدند
1 امتیاز 1 امتیاز
  • مرتضی says:

    دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد فقط پول بدهید تا سازنده بدافزارهای موبایل رو معرفی کنه

    پاسخ

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید ممبر ایتا
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • خرید ممبر تلگرام
  • پنجره دوجداره
  • کاغذ A4
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • پیش بینی قیمت ارزها
  • ارز نئو رقیب قدرتمند اتریوم
  • ثروتمندان 2025 بیت کوین
  • قیمت یو اس دی کوین (USDC)
  • قوی ترین جهش ریپل
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید بیت کوین
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی
  • از اینجا فالوور ایرانی بخر

آخرین خبرها

پورت قفل لپ تاپ

پورت قفل لپ تاپ چیست و چگونه می‌توان از آن استفاده کرد؟

سفر در زمان

آیا سفر در زمان ممکن است؟ نگاهی عمیق به پاسخ علم، چالش‌ها و پارادوکس‌های آن

افزایش عمر باتری آیپد

راهنمای جامع افزایش عمر باتری آیپد؛ 6 ترفند طلایی که باید بدانید

مطالب مرتبط

چرا x1 plus هایلو در سال 2025 هنوز هندزفری مقرون به صرفه‌تری است؟
رپورتاژ آگهی

چرا x1 plus هایلو در سال 2025 هنوز هندزفری مقرون به صرفه‌تری است؟

16 شهریور 1404 ساعت 15:45
میزبانی حرفه‌ای وب‌سایت و اپلیکیشن
رپورتاژ آگهی

کاربردهای سرور مجازی برای کسب و کارها

16 شهریور 1404 ساعت 15:11
روش‌های اتصال امن به سرور های خارجی از ایران
رپورتاژ آگهی

روش‌های اتصال امن به سرور های خارجی از ایران

13 شهریور 1404 ساعت 15:00
مقایسه نود 32 + راهنمای خرید
رپورتاژ آگهی

مقایسه نسخه‌های مختلف نود 32 و راهنمای خرید نود 32

11 شهریور 1404 ساعت 15:45

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور