تقریباً همه شرکتهای چینی از نابودی هواوی در عرصه بین المللی سود بردند، اما شاید هیچکدام در این زمینه به پای شیائومی نرسند. در یکی دو سال گذشته فروش گوشیهای شیائومی در خارج از مرزهای چین به شدت افزایش یافته و گزارش امروز هم این مسئله را تأیید میکند. با دیجی رو همراه باشید.
شیائومی در سودای پیشی گرفتن از سامسونگ
بنا به آمارهای منتشر شده از سوی Canalys، در سه ماهه دوم سال 2021، شیائومی توانسته جایگاه دوم از لیست بزرگترین تولید کنندگان گوشی هوشمند (از حیث میزان فروش) به خود اختصاص دهد. در این لیست سامسونگ همچنان اول است و 19 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. اما شیائومی به شدت به این کمپانی کرهای نزدیک شده و با سهم 17 درصدی از بازار، دوشادوش سامسونگ حرکت میکند.
در سه ماهه دوم 2021، میزان عرضه گوشیهای شیائومی در آمریکای لاتین 300 درصد، در آفریقا 150 درصد و در اروپای غربی 50 درصد افزایش داشته است. البته، میانگین قیمت گوشیهای شیائومی به ازای هر دستگاه کماکان در مقایسه با سامسونگ 40 درصد و در مقایسه با اپل 75 درصد کمتر است و حتی عرضه گوشیهای رده بالا و گران قیمت اخیر هم نتوانسته این عدد را رشد چشمگیری بدهد.
به گفته Canalys، هدف شیائومی برای آینده، افزایش فروش گوشیهای رده بالای این شرکت مانند می 11 اولترا خواهد بود، اما این موضوع میتواند چالش برانگیز باشد چرا که شرکتهای چینی دیگر یعنی اوپو و ویوو هم دقیقاً همین هدف را دنبال میکنند و برخلاف شیائومی، به نظر میرسد تمایل بیشتری برای هزینه کردن در بخش بازاریابی و مارکتینگ سنتی دارند.
اگر شیائومی بتواند روند رو به رشد خود را با همین روال ادامه دهد، ممکن است بتواند در آیندهای نزدیک از سامسونگ پیشی بگیرد و به فروشنده شماره یک گوشیهای هوشمند در سراسر جهان تبدیل شود. اپل به عنوان یکی دیگر از غولها این عرصه در حال حاضر 14 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، در حالی که اوپو و ویوو هم هر یک با 10 درصد توانستهاند رشد خوبی داشته باشند. هر چند که هیچکدام از این شرکتها نتوانسته رشدی به اندازه رشد 83 درصدی شیائومی در سه ماهه دوم 2021 داشته باشند.