مدیریت ارتباط با مشتری CRM، یک فناوری ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت برای مدیریت کلیه روابط و تعاملات سازمان شما با مشتریان است. هدف طراحی نرم افزار CRM، بهبود روابط تجاری برای توسعه کسبوکار شما است. نرم افزار CRM به سازمانها کمک میکند تا با مشتریان خود در ارتباط باشند، فرایندهای تجاری را ساده کرده و سودآوری را افزایش دهند.
هنگامیکه کاربران از نرم افزار CRM صحبت میکنند، معمولا از آن بهعنوان سیستمی برای مدیریت تماس، فروش، بهرهوری و موارد دیگر یاد میکنند. اما از ویژگیهای دیگر مدیریت ارتباط با مشتری میتوان به مواردی چون مدیریت روابط مشتری در کل چرخه عمر مشتری، بازاریابی، فروش، تجارت الکترونیک و تعاملات خدمات مشتری اشاره کرد.
مدیریت ارتباط با مشتری CRM ویژه چه اشخاص/بخشهایی است؟
راهحل CRM به شما کمک میکند تا بر روابط سازمانی خود با افراد مختلف از جمله مشتریان، کاربران خدمات، همکاران یا تامینکنندگان در طول چرخه تجاری خود با آنها تمرکز کنید و همچنین مواردی همچون یافتن مشتریان جدید، تقویت و رشد کسبوکار و ارائه پشتیبانی و خدمات اضافی را مد نظر قرار دهید.
یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به کلیه کارکنان بخشهای مختلف فروش، خدمات، توسعه تجاری، استخدام، بازاریابی یا سایر زمینههای تجاری، گزینهی بهتری برای مدیریت تعاملات و روابط که منجر به موفقیت سازمانی میشود، ارائه میدهد. یک راهحل CRM به شما این امکان را میدهد تا اطلاعات تماس مشتریان و همچنین مشتریان احتمالی را ذخیره کنید، فرصتهای بالقوه را شناسایی کرده، مسائل مربوط به خدمات را ثبت و کمپینهای بازاریابی را در یک مکان اصلی مدیریت کنید.
با مشاهده و دسترسی آسان به دادهها، همکاری و افزایش بهرهوری در سازمان آسانتر است. کلیه کارکنان درون سازمان شما میتوانند ببینند که چگونه با مشتریان ارتباط برقرار میشود، آنها به دنبال چه خدماتی هستند، تاریخ آخرین خدمات دریافتی آنها چه زمانی بوده است، چه پشتیبانی به آنها ارائه شده است و موارد دیگر. نرم افزار ارتباط با مشتریان میتواند به کسبوکارها در تمامی اندازهها کمک کند تا رشد سازمانی خود را افزایش دهند و هزینههای اضافی خود را کاهش دهند.
دلایل اهمیت CRM در کسبوکار شما
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان بزرگترین و پیشرفتهترین نرمافزار کاربردی سازمانی است. اگر قرار است کسبوکار شما بصورت پایدار به فعالیت خود ادامه دهد، در آینده به یک استراتژی محکم و قوی نیاز دارد و همچنین باید با یک فناوری مناسب هماهنگ شود. چگونه بسیاری از دادههای حاصل از فروش، خدمات مشتریان، بازاریابی و نظارت بر رسانههای اجتماعی را میتوان به اطلاعات مفید تجاری ترجمه کرد؟
سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان میتواند نمای کلی مشتریان سازمانی را به شما ارائه دهد. شما همچنین میتوانید کلیه اطلاعات را در یک مکان واحد مشاهده کنید؛ یک داشبورد ساده و قابل تنظیم که میتواند سابقه قبلی مشتری، وضعیت سفارشات آنها، مشکلات برجسته خدمات مشتری و موارد دیگر را در اختیار شما قرار دهد. شما حتی میتوانید اطلاعات مربوط به فعالیتهای عمومی رسانههای اجتماعی آنها را نیز مشاهده کنید. بازاریابان میتوانند از راهحل CRM برای مدیریت و بهینهسازی کمپینها با رویکرد دادهمحور استفاده کنند، چشماندازهای آینده سازمان را بهتر شناسایی کرده و پیشبینی را سادهتر و دقیقتر کنند. با استفاده از این راهحل، شما دید کلی از هر فرصت و تهدید سازمانی را در اختیار خواهید داشت که مسیر روشنی از فعالیتهای تجاری را به شما نشان میدهد. استفاده از سیستم ارتباط با مشتریان به شما این اطمینان را میدهد که نیازهای مشتریان در فرایند کسبوکار و چرخه تجاری در اولویت قرار دارد.
اگرچه سیستم مدیریت ارتباط با مشتری بطور سنتی به عنوان یک ابزار فروش و بازاریابی مورد استفاده قرار گرفته است، اما خدمات و پشتیبانی مشتریان بخش رو به رشدی از CRM است که در سازمانهای امروزی از اهمیت ویژهای برخوردار است. ممکن است مشتری شما مشکلی را در یک کانال مطرح کند و سپس برای حل آن به صورت خصوصی با شما ارتباط برقرار کند. یک پلتفرم CRM به شما امکان میدهد تا تقاضای مشتریان را در کانالها بدون از دست دادن اطلاعات مدیریت کرده و مشکلات ایجاد شده را سریعا رفع کنید.
CRM چگونه به شما کمک میکند؟
راهحل مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک میکند تا مشتریان جدید را پیدا کنید، در کسبوکار خود موفق شوید و با سازماندهی اطلاعات مشتریان و مشتریان احتمالی، آنها را راضی نگه دارید؛ به گونهای که به شما کمک کند تا روابط قویتری با آنها ایجاد کرده و تجارت خود را توسعه دهید. ابزار CRM اطلاعات مربوط به مشتریان را سازماندهی میکند تا اطلاعات کاملی از افراد و شرکتها در اختیار شما قرار دهد، بنابراین میتوانید به راحتی رابطه خود را در طول زمان با مشتریان درک کنید. شما میتوانید با دیدی تلفیقی از هر مشتری، از این سیستم برای مدیریت فعالیتها و تعاملات روزانه خود استفاده کنید. از دید بازاریابی، این بدان معناست که مشتریان خود را با پیام مناسب، در زمان مناسب، از طریق کمپینها و خدمات بازاریابی دیجیتالی هدفمند درگیر کنید. از دید فروش، نمایندگان فروش میتوانند سریعتر و هوشمندتر، با دیدی واضح فعالیتهای فروش خود را تقویت کرده و پیشبینی دقیقتری را ارائه دهند.
شرکت تکران با بهرهگیری از آخرین تکنولوژیهای روز دنیا در زمینه راهحلهای سازمانی و همچنین تیم متخصص راهحلهای سازمانی، همواره میکوشد تا با در نظر گرفتن شرایط کسبوکار شما، بهترین و کارآمدترین راهحل را به شما ارائه کند. تیم جوان، پویا و متخصص تکران با تکیه بر دانش و تخصص خود در زمینه راهحلهای سازمانی، مصمم است تا ارتباط شما را با مشتریان بالقوه و احتمالی تقویت کرده و سودآوری سازمان شما را افزایش دهد.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.