تولید محتوای متنی یکی از موثرترین روشهای ارتباط با مخاطب در حوزههای مختلف کسب و کار آنلاین است. چرا که با دیجیتال شدن کسب و کارهای بزرگ و کوچک، دیگر امکان ارتباط چشمی با مشتریان وجود ندارد، به همین سبب از طریق تولید محتوا باید این ارتباط را به خوبی و کاملا اصولی ایجاد کرد تا منجر به اعتمادسازی در میان مخاطبین گردد. درحال حاضر مرسومترین روش تولید محتوا، از نوع متنی است چرا که حتی اگر شما محتوای ویدیویی یا صوتی داشته باشید باید حتما برای آن توضیحات متنی درج کنید.
کسب درآمد از تولید محتوا یکی از جذابترین و پر رونقترین روشهای کسب درآمد اینترنتی است که در ادامه بیشتر به این موضوع میپردازیم.
تولید محتوا متنی چیست؟
تولید محتوا و کنار هم قرار دادن مطالب و کلمات به صورت هدفمند یک هنر است که با کسب مهارت و توانایی در این حوزه، امکان تولید دایره وسیعی از محتواهای متنی به وجود میآید. در واقع از محتواهای متنی برای معرفی کسب و کارها و خدمات خاص و یا محصولات مختلف استفاده میکنند تا کاربران و مخاطبان بتوانند به شکل بهتری در زمینههای گوناگون اطلاعات لازم را به دست آورند.
تولید محتوای متنی در وب در قالبهای متفاوتی انجام میشود و با توجه به نیاز مخاطب و حوزه کاری میتوان محتواها را تولید نمود.
چگونه میتوان تولید محتوا کرد؟
برای تولید محتوای اصولی و هدفمند ۲ مهارت مهم نیاز است:
- دانش فنی دربارهی موضوع
- تکنیک نویسندگی و نشر آنلاین
باید توجه داشته باشید حتی اگر دانش کافی در یک حوزه داشته باشید اما نتوانید مطالب را برای کاربران و موتور جستجو به صورت بهینه و قابل درک منتشر کنید، مطالب شما دیده نخواهند شد و عملاً ارزشی برای کسبوکار نخواهد داشت. توصیه ما استفاده از آموزش تولید محتوا برای سایت است. در این آموزش ضمن یادگیری مهارتهای نویسندگی آنلاین، با تکنیکهای سئو محتوا آشنا خواهید شد تا مطالب منتشر شده جایگاه مناسبی در نتایج گوگل بدست آورند.
و اما برای مهارت اول که مربوط به اطلاعات و دانش فنی است چه میتوان کرد؟
تولید کنندگان محتوا چطور مقالات تخصصی تولید میکنند؟
۱. تکنیک ترجمه
مهمترین روشی که رایج است استفاده از سایت های خارجی و ترجمه محتواهای تولید شده مورد نظر میباشد. اغلب افرادی که در این حوزه فعال هستند، سعی می کنند تا اطلاعات موجود در سایتهای مرجع را با ترجمه روان و قابل قبول ارائه دهند. این روش دارای مزایای مختلف مانند دسترسی به محتواهای به روز و ارائه اطلاعات کاملاً جدید میباشد؛ اما ممکن است که نویسنده برخی از کلمات را به اشتباه ترجمه کند و هدف اصلی متن منحرف گردد.
۲. مطالعات و دانش فردی
در این روش نویسنده محتوا با استفاده از اطلاعات خود و مطالعه منابع گوناگون، با رعایت اصول تولید محتوا، یک متن جدید بر اساس مطالعات خود تولید مینماید. در نوشتن این نوع متنها، خلاقیت نویسنده اهمیت بیشتری دارد و باید به دور از تکرار جملات و کلمات خاص و استفاده از کلمات کلیدی مهم نوشته شود.
نکته مهم: با توجه به موضوع میتوان هر کدام از این دو روش را برای تولید محتوا انتخاب نمود و گاهی اوقات نیز از این دو روش به صورت تلفیقی نیز کمک میگیرند. اما باید توجه داشت که برای افزایش اثربخشی محتوا، قرار گرفتن در نتایج گوگل و ارائه صحیح مطلب به کاربران باید از اصول تولید محتوای متنی آگاه بود.
دلایل مهم برای تولید محتوای متنی وب
تصویر بالا روند صعودی آمار بازدید در وبسایت adminesite است. این وبسایت فقط و فقط با تولید محتوا توانست طی مدت ۹ ماه رشد ۱۸ برابری آمار بازدید را برای خود رقم بزند. (تمامی تکنیکها و تجربیات این رشد چشمگیر در دورهی آموزش تولید محتوای ادمین سایت به نشانی adminesite.com گفته شده است.)
پس میتوان اولین مزیت تولید محتوای اصولی را رشد شدید آمار بازدید دانست.
مزایای تولید محتوای متنی تنها به جذب مخاطب محدود نیست، بلکه دلایل بسیار زیادی وجود دارد که تولید محتوای متنی مهم میگردد. در ادامه به ذکر برخی از آنها میپردازیم:
معرفی برند
با کمک بازاریابی محتوا به شکل موثرتر مخاطبان را از برند خود مطلع کنید؛ زیرا محتوای مناسب، ترافیک سایت را بالا میبرد و افراد بیشتری با این کسب و کار آشنا میشوند.
بازاریابی دیجیتالی
هنوزهم محتوای متنی پادشاه است و انجام این موضوع در سطح وب میتواند موفقیت در امر بازاریابی و گسترش و پیشرفت کسب و کار را به دنبال داشته باشد. معرفی کسبوکار، درج محصول، تشویق به خرید، ارائه مشاوره و راهنمایی برای دعوت به خرید و… همگی نیاز به محتوای متنی حرفهای دارند.
ارتباط موثر
آموزش به بازدید کنندگان و کاربران می تواند اطلاعات بیشتری در اختیار آنها قرار داده و رابطه خوبی ایجاد کند تا این افراد در صورت نیاز دوباره به وبسایت شما بازگردند.
شناسایی به عنوان منبع
تولید محتوای متنی قوی برای سایتها، به عنوان یک منبع مناسب برای کاربران قرار میگیرد که این موضوع بالا بردن ترافیک سایت و جذب مخاطب جدید را به دنبال دارد.
مراحل تولید محتوای متنی موثر
۱. شناخت دقیق مخاطبان و نیازهای آنها
اولین و شاید مهمترین قدم برای تولید محتوای هدفمند این است که بدانید برای چه کسی مینویسید، هدف محتوای شما چیست و مخاطب به دنبال چه چیزی است. با دانستن این موارد میتوانید محتوایی ایجاد کنید که برای کاربر مفید باشد و تاثیر مثبتی بر کسبوکار شما داشته باشد.
۲. تدوین استراتژی تولید محتوا با مشخص کردن موضوعات و راههای انتشار
فقط نوشتن محتوای موثر کافی نیست. شما باید برای تولید محتوا استراتژي داشته باشید، هدف و برنامه تعیین کنید و از آن پیروی کنید. یکی از اقدامات مفید در این زمینه ایجاد تقویم محتوایی است.
۳. انتشار محتوا بر اساس اصول سئو
اگر میخواهید محتوای شما در نتایج گوگل قرار بگیرد و روزانه بازدیدکنندگان متعددی به واسطهی جستجوی گوگل وارد وبسایت شما شوند باید اصول سئو رو بیاموزید. در این زمینه مشاهدهی آموزش سئو سایت از رسانهی ادمین سایت توصیه میشود.
۴. آنالیز و گزارش گیری
پس از انتشار محتوا، بررسی مرتب بازخوردها و نظرات مختلف جهت رفع اشکالات و بهینه کردن محتوا اهمیت دارد. همچنین آنالیز محتوا در ابزارهای کاربردی همچون گوگل سرچ کنسول باعث میشود بتوانید محتواهای دارای پتانسیل بالا را شناسایی کرده و به کمک آنها به افزایش بازدید سایت خود کمک کنید. بنابراین با انتشار محتوا، کار تولید محتوا به اتمام نرسیده و به کمک آنالیز و ویرایش محتوا بر اساس گزارشات سرچ کنسول میتوان بازدهی آن را تا چند برابر افزایش داد.
- پیشنهادی: دوره آموزش گوگل سرچ کنسول از ادمین سایت
روش کسب درآمد از تولید محتوا
اکثر رسانهها و وبسایت نیاز به تولید محتوای متنی دارند. وبسایتهای بزرگتر گاهی دهها محتوا برای یک روز منتشر میکنند. هر کدام از این محتواهای منتشر شده یک فرصت کسب درآمد محسوب میشود. چراکه رسانه ها بابت نوشتن هر محتوا به تولیدکنندگان آن هزینه پرداخت می کنند و این مبلغ بر اساس مهارت نویسنده و موضوع محتوا متغییر است.
برای اینکه بتوانید در این زمینه کسب درآمد کنید به رسانهی ادمین سایت (adminesite.com) مراجعه کرده و به کمک آموزش تولید محتوای متنی به سادگی این مهارت را بیاموزید.
باید بدانید که تولید محتوا متنی قوی و کاملا سئو محور برای وبسایتها به عنوان یک تحول عظیم در روند رشد کسب و کارها تأثیر میگذارد به گونهای که شیب آمار بازدید و درآمدهای سایت بعد از یک دورهی چند ماهه تولید محتوا کاملا صعودی خواهد بود.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.