مشاوره سئو یکی از مهمترین خدماتی است که شرکت های سئو برای بهبود کسب و کارها ارائه می کنند. اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید و در مقایسه با رقبای خود با وجود مزیت رقابتی که برای کالا یا خدمات خود دارید در جایگاه خوبی در نتایج گوگل نیستید، مشاوره سئو می تواند به شما کمک کند که در صفحه نتایج گوگل در جایگاه خوبی قرار بگیرید. مشاور سئو با استراتژی و پیشنهاداتی که به شما می دهد می تواند نرخ تبدیل سایت شما را افزایش داده و موجب افزایش فروش و سود شما شود.
مشاوره سئو چیست؟ یک واکسن یا پادزهر قوی!!
مشاوره سئو فقط برای سایت هایی که در نتایج گوگل وضعیت خوبی ندارند و اصطلاحا دیده نمی شوند و نمی توانند ورودی های مناسب داشته باشند پیشنهاد نمی شود. درست است که مشاوره و آنالیز سئو برای این سایت ها حکم پادرزهر را دارد. اما مشاوره و آنالیز سئو مانند: یک واکسن هم عمل می کند و برای سایت هایی که وضعیت خوبی دارند و در لینک های بالای گوگل هستند پیشنهاد می شود، تا بتوانند وضعیت خوبی که دارند را حفظ کنند و رتبه خود را از دست ندهند.
در جلسه مشاوره سئو چه سوالاتی بپرسیم؟
برای اینکه جلسه مشاوره سئو سودمندی داشته باشید پیشنهاد می کنیم این سوالات را حتما در جلسه مشاوره و آنالیز سئو بپرسید:
آیا در زمینه کسب و کار من نمونه کاری دارید که معرفی کنید؟
چقدر در زمینه سئو لوکال یا محلی فعالیت داشته اید؟
برای افزایش رتبه کلید واژه های مد نظر من از چه استراتژِی استفاده می کنید؟
برای رسیدن به رتبه های مد نظر من چقدر زمان لازم است؟
شما در چه کلماتی توانستیه اید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید؟
برای پروژه سئو سایت من برآورد هزینه شما چقدر است؟
برای افزایش نرخ تبدیل در سایت من چه استراتژی دارید؟
آیا پکیج قیمتی دارید؟
آیا بعد از انعقاد قرارداد سئو جسات هفتگی و ماهیانه برای گزارش عملکرد شما برگزار می شود؟
آیا برای شما امکان دارد تعدادی از افرادی که از خدمات مشاوره و آنالیز سئو شرکت شما استفاده کردند را به معرفی کنید؟
خدمات مشاوره سئو چیست؟
خدمات مشاوره سئو که شرکت ها ارائه می دهند متفاوت است. مثلا نبض مارکتینگ یکی از شرکت های سئو است که با ارائه مشاوره و آنالیز سئو رایگان به صورت حضوری، آنلاین و تلفنی در جهت آنالیز و بهبود وضعیت سئو سایت شما فعال است. یکی از اهدافی که مشاوره و آنالیز سئو دارد این است که اطلاعات کافی در مورد خدمات سئو، هزینه و تعرفه سئو سایت در اختیار شما قرار دهد تا بتوانید در مورد بهبود وضعیت کسب و کار خود با چشم بازتری تصمیم بگیرید. و با یک استراتژی درست سایت شما در بهترین نتایج گوگل قرار بگیرد و سود شما افزایش یابد.
مشاوره و آنالیز سئو سایت چه مراحل و مواردی دارد؟
مشاوره و آنالیزی که برای سئو سایت شما انجام می شود بسته به نوع سایتی که دارید کمی متفاوت است و در چندین زیر دسته انجام می شود. مثلا آنالیز سئو و استراتژی که برای بهبود سئو سایت فروشگاهی چیده می شود با آنالیز و استراتژِی که برای بهبود سئو سایت پزشکی تدوین می شود کمی متفاوت است اما به صورت کلی آنالیز و مشاوره سئو شامل این مراحل است:
مشاوره کلمه کلیدی
کلمه کلیدی همان عبارتی است که افراد سرچ می کنند و بر اساس آن محتوای شما در صفحه نتایج گوگل نمایش داده می شود. اینکه کلماتی انتخاب شوند که سرچ بالاتری دارند و می توانند برای سایت شما نرخ تبدیل بالایی داشته باشند در جلسه مشاوره و آنالیز سئو در مورد آن صحبت می شود.
آنالیز سئو تکنیکال
گاهی یک سری از صفحات شما دچار ایرادات فنی مثل سرعت پایین لود صفحه، هستند تمامی موارد مربوط به سئو تکنیکال بررسی و نکات لازم برای بهینه شدن صفحات وب سایت ارائه می شود.
آنالیز سئو داخلی ( seo on-page )
لینک سازی داخلی اصولی یکی از نکاتی است که در بهبود رتبه کلید واژه ها بسیار مهم است. استراتژی لینک سازی داخلی صحیح یکی از مواردی است که بعد از آنالیز سئو سایت توسط تیم سئوکار تدوین می شود و در جلسه مشاوره به شما ارائه خواهد شد.
آنالیز سئو خارجی ( off page)
در بهبود وضعیت سئو سایت، تاثیر سئو خارجی را نمی توان نادیده گرفت. برای اینکه رتبه کلید واژه های شما رشد مناسبی داشته باشد بعد از آنالیز رقبای سایت شما، برای بهبود وضعیت سئو خارجی شما یک استراتژِی تدوین می شود. این استراتژی شامل انتشار رپورتاژ و دریافت بک لینک، کمپین های تبلیغاتی و غیره می باشد.
ضرورت نیاز به مشاوره سئو برای کسب و کارها چیست؟
بهینه سازی موتورهای جستجو نیازمند دانش و تجربه کافی است تا سایت شما به نتایج خوبی دست پیدا کند. یک سری از کارها وجود دارد که انجام ندادن آن ها از انجام دادن آن ها مهم تر است!. زیرا یک کار اشتباه می تواند زحماتی که ماه ها برای بهینه سازی یک وب سایت کشیده شده است را خراب کند. مشاور سئو شخصی است که با دانش و تجربه ای که دارد یک مسیر و نقشه راه درست برای کسب و کار شما تدوین می کند. همچنین به شما در تصمیم سازی ها برای کسب و کارتان کمک می کند تا بتوانید به بهترین نتایج برای کسب و کار خود دست یابید.
یک مشاور سئو متخصص چه ویژگی هایی دارد؟
برای اینکه بتوانید یک مشاور سئو حرفه ای برای سایت استخدام کنید باید رزمه کاری مشاور سئو مورد نظر را بررسی کنید. باید بررسی کنید سایت هایی که در رزمه کاری مشاور سئو وجود دارد تا چه اندازه توانسته ترافیک ارگانیک جذب کند و این ترافیک چقدر توانسته نرخ تبدیل را افزایش دهد. مشاور سئو حرفه ای باید تجربه های اثبات شده SEM در کمپین های PPC داشته باشد. به کار کردن با ابزارهای تجزیه و تحلیل سایت اشراف کامل داشته باشد. مشاور سئو حرفه ای باید شاخص های رتبه بندی و الگوریتم های موتورهای جستجو را به خوبی بشناسد و از همه مهم تر در علم SEO و SEM به روز باشد.
یک مشاور سئو متخصص چه کمکی به شما می کند؟
- افزایش سرعت برای رسیدن به اهداف تعیین شده
- کمک به صرفه جویی هزینه و زمان
- تخمین زمان رسیدن به نتیجه
- تشخیص بهترین نوع ترافیک برای سایت شما
- مشاوره برای لینک سازی داخلی اصولی
- کمک به افزایش نرخ تبدیل
سخن آخر…
در این مقاله سعی کردیم در مورد لزوم استفاده از مشاوره سئو برای کسب و کارها نکاتی را مطرح کنیم. و تاثیری که مشاور سئو حرفه ای می تواند بر بهبود کسب و کار شما داشته باشد را عنوان کردیم. اگر در مورد بهبود کسب و کارتان سوالی دارید یا تمایل به استفاده از خدمات مشاوره سئو رایگان دارید می توانید با ما در نبض مارکتینگ تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما را راهنمایی کنند.
ممنون از زحماتتون