سئوی منفی را افرادی به کار میبرند که احتمالاً رقیب شما باشند و با استفاده از سئوی منفی میخواهند رتبهی سایت شما را در گوگل پایین آورده و به کسب و کار شما آسیب وارد کنند. حتی ممکن است آنها با استفاده از سئوی منفی محتوای شما را کپیبرداری یا هککنند و فروش و امتیاز سایت خود را از طریق سقوط شما بالا ببرند. شاید هم این اتفاقات برای سایت و محتواهای شما پیش نیاید اما جلوگیری از سئو منفی نکته بسیار مهمی است که هر سئوکار یا صاحب کاری باید از آن اطلاع داشته باشد.
تکنیکهای یادگیری برای جلوگیری از سئو منفی میتواند به شما در اسرع وقت کمک کند که اگر دچار حملات سئو منفی شدید چه فعالیتی یا تکنیکی انجام دهید تا از ضررهای بعدی آن جلوگیری کنید. ادامه محتوای مطلب به شما در شناسایی و جلوگیری از سئو منفی کمک کرده است. همچنین شما برای راهنماییهای بیشتر میتوانید از متخصصان سایت سئولوژی کمک بگیرید. متخصصان سئولوژی با تجارب بهروز به شما در حل مشکلات سایت و محتوا و بهبود روند کاری آنلاین شما کمک خواهند کرد.
سئو منفی چیست؟
سئو بهطور کلی به معنای این است که حضور و فعالیت آنلاین شرکت شما از طریق جایگاههای مخصوص گوگل در جستجوگر گوشیها یا تبلت و رایانهی شما یا دیگران نمایش داده میشود. پس با توجه به تعریف سئو، سئو منفی مخالف آن است. با این حال، کسانی که متخصص سئو هستند برای ایجاد سئو منفی میتوانند از روشهای مختلف و غیراخلاقی استفاده کنند تا جایگاه شرکت، محصولات، کسب و کار و یا فعالیت سایت شما را در جستجوگر موتورهای گوگل خراب کنند و پایین بکشند.
متخصص سئو با ایجاد سئو منفی میتواند مشتریانتان را از شما دور کرده و جذب محتواهای سایت خود کنند. به قولی آنها مشتریان و بازدیدکنندگان سایت شما را میربایند. متخصص سئو همچنین میتواند بک لینکهای مخرب و بیاعتماد را به وبسایت شما اضافه کند یا بک لینکهایی که برای سایت شما مفید است و مشتری جذب میکند را بدزد. همچنین متاسفانه آنها میتوانند محتواهای سایت شما را بدزدند و بهنام خود بزنند. اگر شما هم قربانی سئو منفی شدهاید یا میترسید که مورد تهاجم قرار بگیرید، همچنین اگر جذب مخاطب و مشتری ندارید میتوانید از متخصصان سئولوژی کمک بگیرید.
شناسایی 5 تاکتیک سئو منفی
رقابت کردن در دنیای مجازی آن هم بهصورت آنلاین نیز وجود دارد. به صورتی که این رقابت سختتر و بیرحمانهتر از رقابتهای عادی است. همانطور که در بالا ذکر شد هدف سئو منفی کاهش رتبه سایت شما در جستجوگرهای گوگل است. این تکنیکها هم میتواند مربوط به سئو درون صفحهای و هم سئو برون صفحهای شود. پس یک متخصص سئو میتواند بهراحتی برای شما و کسب و کارتان دردسر ایجاد کند. در اینجا لازم است قواعد جلوگیری از سئو منفی را بیاموزید. همچنین میتوانید برای اطلاعات و راهنماییهای بیشتر از متخصصان سایت سئولوژی کمک بگیرید و با آنها در تماس باشید.
1) کپی کردن یا تخریب محتواهای سایت
سادهترین و جزئیترین راهی که یک متخصص سئو برای تخریب شما انجام میدهد همین است. او میتواند محتوای سایت شما را به مطالب و محتوای نامربوط تغییر دهد یا محتوای شما را بدزدد و کپی کند. اگر محتوای شما را کپی کنند و نسخه تخریب شده شما دچار ایندکس شود، شما جریمه خواهید شد.
2) تغییر نام شرکت یا فعالیت شما توسط سئو منفی
حتماً در جستجوهای گوگل خود مواجه شدهاید که کنار نام برخی شرکتها کلاهبرداری نیز زده شده است. این کار چه کسی است؟ درست است کار متخصص سئو است که از سئو منفی برای تخریب و تغییر نام و شهرت آن فرد و شرکتش استفاده کرده است. در این حالت، جستجوی گوگل به صورت خودکار کنار نام شرکت یا سایت شما این واژهی منفی را میآورد و شما را پایین میکشد.
3) حذف بهترین لینکهای سایت شما
متخصص سئو میتواند بهترین و پربازدیدترین لینک سایت شما را حذف کند یا آن را تغییر دهد. ممکن است تعجب کنید که چطور میتوانند به لینکهای شما دست بزنند و آن را تغییر دهند. اما این کار برای متخصصان بسیار راحت است. از طریق حذف لینکها دیگر مخاطبی به وبسایت شما جذب نخواهد شد.
۴) فرستادن هرزنامه برای لینک شما و هک کردن وبسایت
در اینجا اگر متخصص سئو، سایت شما را هک کند میتواند لینکهای بیارزشی برای سایت شما درست کند که از طرف گوگل بهدلیل فرستادن هرزنامه مدام جریمه شوید و رتبه جستجوی نام شرکت یا سایت شما سقوط کند. آنها همچنین میتوانند لینکی در صفحات شما ایجاد کنند که مخاطب با کلیک وارد صفحهی رقیب شود و جذب شود.
5) ایجاد پارامتر دروغین
در این مرحله متخصص سئو میتواند URLهای سایت شما را هدف قرار داده و پارامتری دروغین برای شما بسازد. مثلاً تصور کنید شما در زمینه ی ترک مواد و کمپ فعالیت دارید. اما مهاجمان و رقیبان پارامتری دروغین برای وبسایت و فعالیت شما انجام میدهند و آن را به پخش مواد مخدر تغییر میدهند.
4 راه برای جلوگیری از سئو منفی
برای جلوگیری از سئو منفی شما در ابتدا باید به سئو مسلط باشید. درضمن هرچه سریعتر برای جلوگیری از سئو منفی اقدام کنید نتایج کار شما بهتر و راحتتر خواهد بود. اگر بهصورت پیشرفته به سئو مسلط نیستید حتما از متخصصان سایت سئولوژی کمک بگیرید.
1) ایندکس کردن محتوای وبسایت
شما یا یک متخصص سئو میتوانید قبل از انتشار محتوای موردنظر خود آن را ایندکس کنید. به این صورت که از ابزار Copyscape استفاده کنید تا متوجه شوید مطالب شما کپی شده و تکراری هستند یا خیر. اگر استفاده از این ابزار را بلد نیستید از متخصصان سئولوژی کمک بگیرید.
2) چک کردن مرتب نام سایت یا شرکت خود
اگر در هنگام جستجوی نام سایت خود با موارد مخرب مواجه شدید یعنی شما قربانی سئو منفی شدید. برای این مرحله از جلوگیری سئو منفی کار خاصی نمیتوانید انجام دهید مگر اینکه یک استراتژی در SERP ایجاد کنید.
3) چک کردن مداوم بک لینکهای وبسایت
شما با ابزارهای مختلفی مانند Majestic و Backlinks و … میتوانید بک لینکهای خود را برای جلوگیری از سئو منفی بررسی کنید. اگر استفاده از این ابزار را بلد نیستید از متخصصان سئولوژی کمک بگیرید.
4) حذف کردن و گزارش دادن پیوندهای هرزنامه
مرتب وبسایت را برای جلوگیری از سئو منفی چک کنید. اگر در هنگام چک کردن با پیامهای هرزنامه مواجه شدید آن را حذف یا رد کنید و گزارش دهید.
سئولوژی و جلوگیری از سئو منفی
تمام مراحل دکر شده در بالا درواقع راههایی هستند که بعضی سئوکاران برای تخریب رقیب خود انجام میدهند. راهها و اشکال مختلف دیگری نیز است که شاید آنها را تجربه کرده باشید. در قسمت نظرات اگر مورد جدیدی را داشتید که مورد حمله سئو منفی بوده است به اشتراک بگذارید. سئولوژی با رویکرد و ابزارهای جدید میتواند وبسایت شما را از سئو منفی محافظت کند و بازدید و اعتبار وبسایت شما را افزایش دهد.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.