اسپاتیفای و باشگاه بارسلونا خبر از آغاز همکاری چهار ساله خود از ژوئیه 2022 دادند. اسپاتیفای که یک پلتفرم پخش موسیقی است و در چند سال اخیر توانسته سر و صدای زیادی به پا کند، در تازهترین اقدام تبلیغاتی خود قرار است آرم خود را روی پیراهن تیمهای مردان و زنان و همچنین روی پیراهنهای تمرینی بارسلونا ببیند. همچنین، به عنوان بخشی دیگر از قرارداد، تیم کاتالان نام ورزشگاه خود را به «اسپاتیفای نیوکمپ» (Spotify Camp Nou) تغییر خواهد داد!
به گفته الکس نورستروم، مدیر ارشد تجاری در شرکت سوئدی اسپاتیفای، دلیل این همکاری “بسیار ساده” است و میتوانند ارتباط طرفداران فوتبال با هنرمندان را بیشتر کند. او افزود:
هواداران بارسلونا و دوستداران موسیقی در اسپاتیفای گرد هم خواهند آمد تا یک جامعه عظیم و جهانی را تشکیل داده و دنیای موسیقی و فوتبال را با هم پیوند دهند.
مسلماً این جملات زیبا تنها با هدف بازاریابی بیان میشود و اسپاتیفای در این قرارداد به منافع مادی خود بیش از هر چیز دیگری اهمیت میدهد. اما به هر حال وعده داده شده که یک پلتفرم جدید برای هنرمندان ایجاد خواهد شد که بتوانند با جامعه جهانی هواداران بارسلونا تعامل بهتری داشته باشند.
به عبارت ساده، اسپاتیفای به بارسلونا پول پرداخت میکند تا بینندگان زیادی که بازیهای این تیم را در سراسر جهان تماشا میکنند، هر چه بیشتر با این برند دنیای موسیقی آشنا شوند. تبلیغات دیجیتالی کنار زمین هم قرار است هنرمندان مرتبط با هر منطقه جغرافیایی را برای کاربران آن مناطق به نمایش بگذارد. یعنی ممکن است کاربران اروپا نام یک هنرمند را ببینند، در حالی که بینندگان هند نام هنرمندی دیگر و مرتبط با کشور خود را در تلویزیونهایشان مشاهده کنند.
جزئیات مالی این قرارداد هنوز توسط هیچ یک از طرفین فاش نشده، اما باشگاه بارسلونا یک شرکت سهامی عام است، بنابراین رقم قرارداد در نهایت و زمانی که تیم نتایج مالی خود را منتشر کند، فاش خواهد شد.