آیا می خواهید شروع به ایجاد یک فروشگاه آنلاین کنید و می خواهید در مورد مراحلی که باید دنبال کنید بیشتر بدانید؟ در این صورت پیشنهاد می کنیم راهنمای کامل ما در مورد “چگونه یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنیم؟” را به دقت مطالعه کنید.
چند سال پیش ایده ایجاد یک فروشگاه اینترنتی مستلزم صرف زمان، تلاش و سرمایه کلان بود و اکثر کسانی که به فکر ایجاد فروشگاه اینترنتی بودند، رسیدن به آن را آرزوی سختی می دانستند. امروزه با انقلاب وحشتناکی که دنیای تجارت الکترونیک شاهد آن است و راه حل هایی که با هوشیاری تمام به دنبال آن به وجود آمد، سبب ایجاد یک فروشگاه اینترنتی آسان تر و ساده تر از تصور شده است.
فروشگاه اینترنتی چیست؟
توجه: این قسمت از مقاله بسیار مهم است و به شما توصیه می کنم آن را بخوانید و مستقیماً به نکات زیر نپرید، درک عمیق آنچه میخواهید با آن سر و کار داشته باشید اولین قدم برای موفقیت است.
فروشگاه اینترنتی در زبان انگلیسی به فروشگاه آنلاین یا وب سایت تجارت الکترونیک گفته می شود که به سادگی یک پلت فرم یا وب سایت الکترونیکی است که از طریق آن می توان محصولات ملموس یا ناملموس را به فروش رساند و همچنین خدمات را نیز به فروش رساند.
فروشگاه اینترنتی یک سیستم اتوماسیون کامل (یعنی انجام فرآیند فروش به صورت خودکار و بدون دخالت صاحب فروشگاه) را با ارائه این امکان فراهم می کند:
- ارائه محصولات و مشخصات آنها در مقابل مشتری (از طریق تصاویر، متن ها و شاید فیلم هایی که تمام مشخصات و قیمت محصول را نشان می دهد).
- پرداخت آنلاین.
- ارتباط با شرکت های حمل و نقل که محصول را به مشتری تحویل می دهند.
البته فروشگاه اینترنتی بسیاری از امکانات دیگر را برای مشتری فراهم می کند که از جمله می توان به پیگیری فرآیند تحویل محصول، ارتباط با خدمات مشتری و ارائه اطلاعات در مورد سیاست های فروشگاه مانند سیاست بازپرداخت و تعویض و روش های پرداخت پذیرفته شده و غیره اشاره کرد. .
شایان ذکر است که ایده تجارت الکترونیک کاملاً مستقل از ایده تجارت سنتی در زمین نیست، بلکه تلاقی بین ایده فروش سنتی با راهکارهای فناورانه است که می توان از طریق آن ارائه داد. اینترنت.
مشتری به جای مراجعه به فروشگاه، تصاویر محصولات و مشخصات آنها را می بیند و مشتری به جای پرداخت نقدی، از کارت اعتباری برای پرداخت از طریق حساب بانکی خود استفاده می کند.
در نهایت به جای دریافت مستقیم پس از پرداخت، شرکت های حمل و نقل واسطه، محصول را به مشتری تحویل می دهند.
راه های ایجاد فروشگاه اینترنتی چیست؟
دو راه برای ایجاد یک فروشگاه اینترنتی وجود دارد که در اینجا برای شما توضیح داده شده است:
استفاده از پلتفرم های آماده
این گزینه برای ایجاد یک فروشگاه آنلاین حرفه ای ساده ترین گزینه است و به هیچ مهارت تخصصی نیاز ندارد.
پلتفرم های زیادی برای ایجاد فروشگاه های آنلاین وجود دارد که معروف ترین آنها عبارتند از:
- ناپ کامرس
- وردپرس
- shopify
البته ناپ کامرس یکی از پلتفرم هایی است که به صورت تخصصی در زمینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی فعالیت میکند. شما برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود کافیه یکی از پلتفرم ها بالا را انتخاب کنید و با مقدار کمی مطالعه در مورد آنها فروشگاه اینترنتی خودتان را بدون نیاز به کد نویسی راه اندازی کنید.
سفارش طراحی سایت فروشگاهی به شرکت های متخصص
یکی دیگر از راه های راه اندازی فروشگاه اینترنتی، سفارش سایت فروشگاهی به شرکت های متخصص است که این شرکت ها یک سایت فروشگاهی با توجه به نیاز شما کد نویسی و طراحی میکنند تا در آخر به شما یک فروشگاه آنلاین حرفه ای تحویل دهند. از جمله شرکت هایی که خدمات طراحی فروشگاه اینترنتی را ارائه میدهند:
- ناپ شاپ
- پرتال
- نوین
- و…
خب حالا پس از راه اندازی وب سایت فروشگاهی به چه نیاز دارید؟
تولید محتوا سایت فروشگاهی
پس از راه اندازی وب سایت فروشگاهی نیاز به تعیین استراتژی و تولید محتوا متناسب با آن را دارید که برای این منظور باید اصول تولید محتوا را رعایت کنید و یک محتوا سئو شده حرفه ای برای محصولات خود تولید کنید تا شانس رنک گرفتن در نتایج گوگل را از دست ندهید. برای این منظور هم شرکت های زیادی برای تولید محتوا وجود دارند که می توانید سفارش تولید محتوا خود به آنها بدهید تا یک محتوا اصولی و حرفه ای داشته باشید.
سئو وب سایت فروشگاهی
شما پس از طی کردن مراحل بالا نوبت سفارش سئو وب سایت فروشگاهی شما میرسد که این بخش از مهم ترین بخش هایی است که حتما باید به آن بپردازید. چرا که اگر فروشگاه آنلاین خود را سئو نکنید عملا شانس فروش و برندیگ خود را کاهش خواهید داد. در مرحله سئو استراتژی وب سایت شما و نحوه تولید محتوا شما به صورت کامل برنامه ریزی می شود. پس اولین مرحله پس از راه اندازی سایت فروشگاهی، شروع سئو وب سایت است.
مراحل ایجاد یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای
تصمیم بگیرید که کدام محصول را در فروشگاه آنلاین خود بفروشید
بیشتر دو مورد پشت ایجاد یک فروشگاه آنلاین وجود دارد:
مورد اول: گسترش دامنه و فروش فروشگاهی است که از قبل در دنیای واقعی وجود دارد تا از فرصت ها و سودآوری تجارت الکترونیکی استفاده شود.
مثال: شما صاحب کارخانه ای برای ساخت اسباب بازی هستید، در حال حاضر مراکز فروش روی زمین دارید، و عمده فروشی در بازار دارید که از این طریق از شما خرید می کنند، اما می خواهید تجارت خود را گسترش دهید تا به هر مشتری بالقوه دسترسی پیدا کنید… در اینجا یک فروشگاه آنلاین یک راه حل ایده آل برای دستیابی به این خواهد بود.
مورد دوم: ایجاد فروشگاه اینترنتی به عنوان یک پروژه جدید و مستقل و این همان چیزی است که در اینجا در مورد آن صحبت خواهیم کرد.
برای اینکه فروشگاه آنلاین خود را به عنوان یک سرمایه گذاری جدید و مستقل راه اندازی کنید، باید در مورد محصول یا محصولاتی که در آن می فروشید تصمیم بگیرید.
شایان ذکر است که در مورد محصولات، دو نوع فروشگاه الکترونیکی وجود دارد:
- فروشگاه های اینترنتی عظیم چند محصولی
در این نوع، شما فروشگاه آنلاینی را خواهید یافت که محصولات مختلفی را به فروش می رساند که در دسته بندی های مختلفی قرار می گیرند.در همان فروشگاه، گوشی، لوازم برقی، لوازم جانبی، محصولات آماده سازی دفاتر و منازل، محصولات برای کودکان و … را خواهید یافت.
مثال: فروشگاه جهانی آمازون و فروشگاه دیجی کالا
- فروشگاه های آنلاین تخصصی در یک نوع محصول
در این نوع، فروشگاه آنلاینی را خواهید یافت که در فروش یک محصول یا یک نوع محصول تخصص دارد … مانند فروشگاه های تخصصی فروش لباس نوزادان یا فروشگاه های تخصصی فقط در فروش تلفن های هوشمند … و غیره.
توجه: بین این دو سطح، سطوح بسیار دیگری وجود دارد، به عنوان مثال، فروشگاه های الکترونیکی متخصص در یک بخش خاص از محصولات، و فروشگاه های الکترونیکی متخصص در دو بخش از محصولات، وجود دارد.
بررسی توانایی فروش این محصول
بعد از اینکه درباره ایده محصول تصمیم گرفتید… اجازه دهید در اینجا بگوییم که تصمیم گرفتید یک فروشگاه آنلاین لباس ایجاد کنید. حال باید این ایده را مورد آزمایش و بررسی قرار دهید تا اولاً امکانسنجی آن تأیید شود و ثانیاً آن را به شکلی متمایز و رقابتی به بازار ارائه دهید.
در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند توانایی فروش محصول خود را تأیید کنید:
- از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مانند Google Keyword Planner برای اطلاع از میزان جستجوی محصولات و سپس پیش بینی حجم تقاضا استفاده کنید.
- در مورد رقبا بیشتر مطالعه کنید و اطلاعات بیشتری در مورد آنها جمع آوری کنید.
- برنامه بازاریابی شما در اینجا نقش مهمی دارد.
منبع محصولی را که می فروشید مشخص کنید
فرض کنید در مرحله قبل تصمیم گرفتید که لباس های بچه گانه محصولاتی هستند که در فروشگاه اینترنتی خود به فروش خواهید رساند. در این مرحله باید منبعی را که این لباس های بچه گانه را از آن تهیه می کنید انتخاب کنید. در این مرحله سه گزینه وجود دارد که میتوانید یکی از آنها را انتخاب کنید:
- تولید محصول در کارخانه
- استفاده از دراپ شیپینگ
- خرید از عمده فروشان یا کارخانه ها
انتخاب روش پرداخت در فروشگاه اینترنتی خود (درگاه پرداخت)
این یک مرحله بسیار مهم و حیاتی برای فروشگاه اینترنتی شماست و مربوط به روشی است که برای ایجاد فروشگاه خود انتخاب خواهید کرد.
درگاههای پرداخت بسیار زیادی وجود دارد که اینها مهمترین و راحتترین آنها در فروشگاههای آنلاین هستند:
- زرین پال
- پی دات آی ار
- نکست پی
- آی دی پی
- پردانو
نحوه تحویل محصول به خریدار را مشخص کنید
در هر صورت گزینه رایج اکثر فروشگاه های الکترونیکی در مرحله ارسال، استفاده از یکی از شرکت های حمل و نقل تخصصی و قرارداد با آنها برای تحویل محصولات فروشگاه اینترنتی به خریداران است.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.