طبق آخرین آمار اینستاگرام، اینستاگرام 1.704 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد. این در حالی است که این پلتفرم کار خود را به عنوان یک برنامه اشتراکگذاری عکس شروع کرد و پس از مدتی به یکی از مهمترین ابزارهای تجاری تبدیل شد. به همین خاطر است که میلیونها کارآفرین، از ارائهدهندگان خدمات گرفته تا سازمانهای غیرانتفاعی و صاحبان مشاغل تجارت الکترونیک از قدرت و پتانسیل اینستاگرام برای فروش استفاده میکنند.
ما در این مقاله چند تکنیک مهم درآمدزایی در اینستاگرام را بررسی میکنیم تا شما با استفاده از آن بتوانید به جمع کاربران حرفهای اینستاگرام بپیوندید.
عکاسی از محصول یا سبک زندگی
فراموش نکنید که اینستاگرام در درجه اول پلتفرم اشتراک عکس است. پس اگر مهارت خوبی در عکاسی دارید تا حد زیادی جلو هستید. شما میتوانید با عکاسی از محصولات برندهای دیگر یا سبک زندگی دیگر کاربران اینستاگرام پیج کاری خودتان را در زمینه عکاسی تبلیغ کنید و از آنها بخواهید که با تگ کردن شما باعث دیده شدنتان شوند.
تولید محتوا
بعد از عکس، تولید محتوای متنی و نوشتاری یکی از راههای بسیار پرطرفدار برای کسب درآمد از اینستاگرام است. در حال حاضر بسیاری از پیجهای آموزشی درباره مسائل روانشناسی، مادر و کودک، آشپزی و … تولید محتوا میکنند و با تبلیغ گرفتن از دیگر کسبوکارها درآمد خوبی کسب میکنند.
برای وارد شدن به این حوزه، هر ماه وقت بگذارید و روی کل محتوای ماه آینده پیج خود فکر کنید. برای الهام گرفتن میتوانید از خود اکسپلور اینستاگرام یا پینترست کمک بگیرید. پستهایی که دوست دارید را سیو کرده و محتوایتان را با الهام از آنها تولید کنید. لازم نیست هر ایده از همان اول کار مشخص باشد و میتوانید هزاران ایده را روی کاغذ نوشته و راحتترینش را به اجرا درآورید.
بلاگری یا اینفلوئنسری
اول از همه ببینیم اینفلوئنسر یعنی چه. اینفلوئنسر یا بلاگر فردی است که با اشتراکگذاری منظم در حسابهای کاربری خود در شبکههای مجازی، دنبالکنندگان زیادی جذب میکند و از طریق تبلیغ برای برندهای دیگر کسب درآمد میکند. این افراد که وقت زیادی را صرف ایجاد رابطه با مخاطبان خود میکنند، به دلیل نفوذی که در آنها دارند میتوانند آنها را به راحتی ترغیب به خرید محصولی خاص یا استفاده از خدمات یک کسبوکار مشخص کنند. به همین خاطر با وجود سخت و زمانبر بودن رسیدن به مرحله اینفلوئنسری، درآمد آن بسیار بیشتر از انواع دیگر کارهای اینستاگرامی است.
فروش محصولات دیگران
شما میتوانید محصولات دیگران را بفروشید و از آنها تخفیف بگیرید تا سود فروش هر کالا به شما تعلق بگیرد. افراد زیادی هستند که از طریق واسطهگری از اینستاگرام کسب درآمد میکنند. یعنی بدون درگیر کردن سرمایه خودشان، با تبلیغ محصولات دیگران به ازای هر خرید پورسانت دریافت میکنند.
تولید محصولات خودتان
طبیعی است که با بالا رفتن قیمت اجاره مغازه و فروشگاه، بسیاری از تولیدکنندگان به فروش اینستاگرامی رو بیاورند. اینستاگرام این امکان را به کاربرانش میدهد که به صورت رایگان یک ویترین کامل از محصولاتشان ایجاد کنند و آنها را به مخاطبان بفروشند. پس اگر شما هم بتوانید به جمعبندی برای تولید محصولات خودتان برسید، میتوانید با برنامهریزی دقیق و رعایت الگوریتمها و قوانین اینستاگرام به مرحله فروش و درآمدزایی برسید.
یادتان باشد که اینستاگرام زمانی باعث درآمدزایی میشود که شما قوانین آن را رعایت کنید. برای مثال اگر فالوور فیک دارید باید با از طریق دستورالعمل این مقاله، چگونه فالوورهای فیک خود را حذف کنیم ، اکانت خود را پاکسازی کنید تا در اینستاگرام دیده شوید.
جمعبندی
همانطور که دیدید راههای زیادی برای کسب درآمد از اینستاگرام وجود دارد. اما لازم است بدانید که اینستاگرام بیشتر یک ابزار تبلیغاتی برای نمایش محصولات است نه فروش آنها. اگر تولیدکننده هستید و دوست دارید در کنار این شبکه اجتماعی، فروش حرفهای و خوبی هم داشته باشید باید از فروشگاه ساز یا سایت ساز استفاده کنید.
اگر یک سرچ ساده در اینترنت کنید، تعداد زیادی فروشگاه ساز و سایت ساز میبینید که با قیمتها و تعرفههای مختلف، پیشنهاد ساخت سایت و فروشگاه به شما میدهند. با وجود آنکه ممکن است در نگاه اول خدمات و کارکرد همه این سایتسازها شبیه به یکدیگر به نظر برسد، ویژگیهای هر کدام از آنها با یکدیگر بسیار متفاوت است. اما به خاطر ارائه خدمات یکپارچه و مطمئن، دیجی فای بهترین فروشگاه ساز در میان دیگر سایت سازها و فروشگاهسازها محسوب میشود.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.