در واقع تلفن خط تلفن ابری، همان خط تلفن سابق می باشد که روی بستر اینترنت ارائه می شود و به صورت بی سیم به مشترک ارائه میشود. خطوط تلفنی قبلا فقط توسط مخابرات ارائه می شد اکنون مجموعه های آسیاتک، شاتل، مبین نت، پیشگامان، مخابرات، صبانت و … این خطوط را ارائه می دهند. مرکز تلفن ابری به خدمات نرم افزاری گفته می شود که امکان برقراری تماس از خط تلفن ابری را می دهد علاوه بر امکان تماس، امکاناتی نظیر، ضبط مکالمات، تنظیم ساعت کاری، اتصال به crm، مدیریت تماس ها و … می باشد.
مهمترین مزایای تلفن ابری چیست؟
عدم محدودیت جغرافیایی: شما با استفاده از تلفن ابری محدودیت جغرافیایی را از بین می برید و برای استفاده از تلفن محدود به مکان خاصی نیستید هر جایی که اینترنت داشته باشید میتوانید از این خدمات استفاده کنید. عملا شما میتوانید امکان دورکاری را برای افراد مجموعه خود فراهم بیاورید. ارائه به اشخاص حقیقی: شما بدون نیاز به ثبت شرکت میتوانید از خدمات نرم افزاری مرکز تلفن ابری استفاده نمایید. ثبت نام خط تلفن تهران و استفاده در تمامی استان ها: اگر خارج از شهر تهران هستید و میخواهید خط تلفن ثابت تهران داشته باشید به راحتی می توانید از خط تهران در شهرستان استفاده نمایید.
امکانات نرم افزاری: سیستم مرکز تلفن ابری، جهت مدیریت و سهولت بیشتر امکاناتی نظیر ضبط مکالمات، امکان استفاده از خط تلفن روی گوشی موبایل، امکان دایورت تماس، امکان دور کاری، گزارشات پیشرفته و حرفه ای را ارائه می دهد.
ارسال پیام صوتی انبوه: شما میتوانید برای تعداد زیادی از مخاطبین پیام صوتی ارسال کنید و گزارشات تماس رو در پنل مرکز تماس مشاهده بفرمایید.
خط تلفن آسیاتک یا خط تلفن مبین نت؟
خطوط تلفنی voip آسیاتک به صورت هشت رقمی می باشند و با پیش شماره 9130 و 9101 در تمامی استان ها قابل ارائه هستند.
همچنین شرکت آسیاتک خط خطوط تول فری را ارائه می دهد که این خطوط بدون پیش شماره هستند و با چهار رقم ابتدایی 9000 شروع میشود. و این خطوط حداقل دارای 8 کانال می باشند که لازمه ثبت آنها دارا بودن شرکت می باشد.
برای ثبت خطوط آسیاتک به صورت حقیقی و حقوقی امکان پذیر هست در صورتی که نیاز به تعداد تماس همزمان بیشتر از دو عدد نیاز داشته باشید می بایست خطوط حتما به صورت حقوقی ثبت شود.
قیمت خطوط تلفن آسیاتک از 150 هزار تومان شروع می شود و سایر خطوط در قیمت های 500 هزار تومان، 2 میلیون و 500 هزار تومان، 4 میلیون تومان و 50 میلیون تومان می باشد و تنها تفاوت خطوط رند بودن شماره است.
تلفن ثابت مبین نت به صورت هشت رقمی و با پیش شماره 094440 می باشد این خطوط روی بستر اینترنت مبین قابل استفاده هستند
این خطوط به صورت ابری می باشند و روی بستر اینترنت قابل استفاده هستند همچنین امکان پیاده سازی مرکز تلفن ابری و استفاده روی تلفن ابری می باشد.
تفاوت خطوط اینترنتی مبین نت و آسیاتک در چیست؟
خط تلفن هر کدام از این مجموعه ها روی بستر اینترنت همان مجموعه فعال می شود و سرشماره های این دو شرکت با هم متفاوت میباشند.
همچنین سرویس های اینترنت این دومجموعه متفاوت از یکدیگر ارائه می شوند. اینترنت اسیاتک در بستر adsl , tdlte , رادیو ارائه می شود که برای اینترنت وایرلس و tdlte از شبکه ایرانسل در داخل کشور استفاده می کند.
اما اینترنت مجموعه مبین نت فقط روی بستر tdlte و رادیو قابل استفاده هست که هر دوی این اینترنت ها روی بستر شبکه همراه اول قابل استفاده هستند.
نکته: تمامی خطوطی که ثبت می شوند با مالکیت مادام در مجموعه های فوق می باشند.
امکان افزایش کانال یا تماس همزمان در هر دو شرکت ممکن می باشد.
فرق تلفن ابری با اینترنتی چیست؟
در واقع تلفن ابری، مرکز تلفن ابری، مرکز تلفن اینترنتی و تلفن اینترنتی تماما اصطلاحات خدمات voip روی بستر کلود می باشند و تمامی این کلمات نشان دهنده امکان استفاده از خطوط روی بستر voip را می دهند.
به صورت جزیی تر بخواهیم بگوییم خط تلفن voip با اصطلاحاتی نظیر خط ابری، خط اینترنتی، خط تلفن ثابت ابری، خط تلفن ثابت اینترنتی، خط ویپ ابری شناخته می شود و مجموعه های ارائه دهنده پکیجی از خدمات ارائه خط تلفن بهمراه ارائه خدمات نرم افزاری ارائه می دهند.
هنگام دریافت خدمات به چه مواردی توجه کنیم؟
قبل از دریافت خط تلفن و راه اندازی سرویس voip می بایست حتما اینترنت جایی که میخواهید از این خدمات استفاده نمایید را بررسی نمایید. چون کیفیت اینترنت شما مستقیما روی کیفیت تماس شما تاثیر میگذارد و با توجه به اینکه صدا ارسال و دریافت میشود میبایست آپلود و دانلود به میزان قابل توجه ای باشد که در ارسال و دریافت صدا دچار مشکل نشوید و از این پیشنهاد می شود از tdlte یا رادیو جهت استفاده از خطوط تلفن اینترنت استفاده کنید.
مرکز تلفن ابری مبین و آسیاتک را از کجا تهیه کنیم؟
برای دریافت این خدمات می بایست نیاز به ارتباط مستقیم با مجموعه اسیاتک و مبین نت نیست شما میتوانید از طریق مجموعه آس تل درخواست خود را اعلام نمایید.
مجموعه آس تل از سال 98 فعالیت خود را در زمینه ارائه خدمات مرکز تلفن ابری شروع کرده و امکان ارائه سیستم تلفنی ابری و خرید خط تلفن اینترنتی را داراست و نمایندگی مستقیم فروش خدمات تلفنی آسیاتک و مبین را دارد.
برای ثبت درخواست به سایت آس تل astel.ir مراجعه نمایید.
ممنون بابت مقاله خوب و کاملتون
بنده بین شاتل و پیشگامان و آسیاتک دارم تحقیق میکنم که بهترین رو انتخاب کنم و با کمک مقاله خوب شما تونستم نظرم در مورد آسیاتک رو نهایی کنم ممنون از شما.
آیا امکان استفاده از تلفن ابری فقط روی اینترنت همون شرکت هست؟
یا میتونم روی اینترنت های دیگه هم از اون خط استفاده کنم؟