11. دایرکت ایکس 12 را برای بهینه‌سازی ویندوز 10 نصب کنید

دایرکت ایکس 12 (DirectX 12)، آخرین نسخه از رابط برنامه‌نویسی کاربردی (API) محبوب مایکروسافت برای بازی‌ها است که یک عنصر کلیدی برای اجرای بازی در ویندوز 10 محسوب می‌شود.

پشتیبانی از چندین هسته پردازشگر گرافیکی و پردازنده اصلی، نرخ فریم بهتر، مصرف انرژی کمتر و جلوه‌های گرافیکی پیشرفته‌تر از جمله مزایایی است که دایرکت ایکس 12 به همراه دارد.

برای بررسی اینکه آیا آخرین نسخه از دایرکت ایکس بر روی سیستم شما نصب شده یا نه، می‌توانید مراحل زیر را پیگیری کنید:

  1. روی منوی استارت راست کلیک کرده یا کلیدهای Win+X را فشار دهید. سپس Windows PowerShell را باز کنید.
  2. در خط فرمان عبارت dxdiag را تایپ کنید.
  3. کلید اینتر را بر روی صفحه کلید فشار دهید.

بعد از چند لحظه، پنجره DirectX Diagnostic Tool را خواهید دید.

DirectX Diagnostic Tool

در همان صفحه اول و در تب System می‌توانید نسخه دایرکت ایکس نصب شده روی سیستم را مشاهده کنید. اگر از ویندوز 8.1 به ویندوز 10 ارتقاء داده باشید، احتمال کمی وجود دارد که دایرکت ایکس 12 نصب باشد. برای برطرف کردن این مشکل باید کارهای زیر را انجام دهید:

  1. صفحه تنظیمات ویندوز 10 را با فشردن کلیدهای Win + I باز کنید.
  2. گزینه Update and security را انتخاب کنید.
  3. Windows Update و سپس Check for updates را کلیک کنید.

کار تمام شد و فقط کافیست تا صبر کنید فرایند نصب به‌روزرسانی کامل شود. دایرکت ایکس 12 به طور خودکار بسیاری از تنظیمات بازی را در ویندوز 10 بهینه می‌کند.

رایانه شخصی خود را برای اجرای بازی‌ها بهینه کنید

ویندوز 10 یک پلتفرم جذاب برای گیمرها است. طیف گسترده بازی‌های عرضه شده برای این پلتفرم، سازگاری با ایکس باکس وان و نرم افزارهای خاص بازی، باعث شده‌اند تا ویندوز 10 جایگاه ویژه‌ای در نزد دوست داران بازی داشته باشد. با این حال، این سیستم عامل هم مانند بقیه چیزهای این دنیا کامل و بدون نقص نیست و دقیقاً به همین دلیل است که مایکروسافت ویندوز 11 را ارائه کرد. اما به کمک 11 نکته‌ای که در بالا توضیح دادیم، تا حد زیادی می‌توانید رایانه خود را بهینه کرده و برای اجرای بازی‌های روز دنیا آماده کنید.