روز پنجشنبه، ایلان ماسک، مدیرعامل توییتر اعلام کرد که فردی را به عنوان جانشین خود منصوب کرده و طولی نکشید که هویت آن شخص تأیید شد. کمتر از یک روز بعد، ماسک تأیید کرد که لیندا یاکارینو (Linda Yaccarino)، مدیر فروش تبلیغات NBCUniversal، از این پس سمت مدیرعاملی توییتر را بر عهده خواهد داشت. انتظار میرود یاکارینو از حدود شش هفته دیگر در سمت جدید خود شروع به کار کند.
ماسک در مورد این انتخاب خود نوشته:
یاکارینو در درجه اول بر عملیات تجاری تمرکز خواهد کرد، در حالی که من بر طراحی محصول و فناوریهای جدید تمرکز خواهم داشت. مشتاقانه منتظر همکاری با لیندا برای تبدیل کردن این پلتفرم به X، یعنی یک برنامه همه کاره هستم.
چندی پیش و با فاصلهای کوتاه پس از اینکه ماسک رسماً اعلام کرد قصد کنارهگیری از سمت مدیرعاملی توییتر را داشته و میخواهد از این پس به عنوان مدیر فنی و رئیس اجرایی این شرکت کار کند، گزارشها حاکی از آن بودند که یاکارینو در حال مذاکره برای در دست گرفتن این سمت است. بالاخره، روز جمعه NBCUniversal تأیید کرد که یاکارینو این شرکت را ترک خواهد کرد. البته، این اصلاً زمان مناسبی برای NBCUniversal نیست که بخواهد یکی از مؤثرترین مدیران خود را از دست بدهد، زیرا این شرکت قرار است طرحهای برنامهنویسی آتی خود را در اوایل هفته آینده به سفارشدهندگان تبلیغات نشان دهد.
در سالهای اخیر و با نظارت یاکارینو، NBCUniversal به روابط نزدیک خود با توییتر ادامه داده است. دو طرف اخیراً همکاری خود را برای بازیهای المپیک 2024 نیز گسترش دادهاند و قرار است ویدیوهای این رویداد در توییتر نیز پخش شوند. یاکارینو زمانی که اخبار مبنی بر همکاری مجدد این شرکتها منتشر شد، خطاب به ماسک اینگونه توییت کرده بود:
هی، elonmusk@، یک ایده برای همکاری جدیدمان دارم: پریسکوپ برای پاریس 2024. اما ابتدا باید از hi-res شروع کنیم.