دیجی رودیجی رو
  • اخبار تکنولوژی
    • اخبار داخلی
    • اخبار تلفن همراه
    • اخبار سخت افزار
    • اخبار اپلیکیشن‌ها
  • آموزش
  • بررسی محصولات
  • راهنمای خرید
  • سرگرمی
    • اخبار بازی
    • معرفی بازی
      • بازی موبایل
      • بازی دسکتاپ
      • بازی کنسول
    • معرفی اپلیکیشن
    • سینما و تلویزیون
  • دیجی فکت
  • دیجی لایف
  • دیجی10
  • مقالات گوناگون
خواندن: آموزش کاهش دادن نویز (Noise) در خط اینترنت ADSL
به اشتراک بگذارید
ورود
اعلان نمایش بیشتر
تغییر اندازه فونتآآ
دیجی رودیجی رو
تغییر اندازه فونتآآ
جستجو
حساب کاربری دارید؟ ورود
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
دیجی رو > رپورتاژ آگهی > آموزش کاهش دادن نویز (Noise) در خط اینترنت ADSL
رپورتاژ آگهی

آموزش کاهش دادن نویز (Noise) در خط اینترنت ADSL

واحد تبلیغات 26 اردیبهشت 1402 ساعت 21:15
زمان مطالعه: 10 دقیقه
آموزش کاهش دادن نویز (Noise) در خط اینترنت ADSL
اشتراک گذاری
بلیط هواپیما سفرمارکت

چگونه Noise خط تلفن و اینترنت را کاهش دهیم؟ چند روز پیش به همراه مهندس خانلری عزیز در یکی از پروژه هایی که مرتبط با کار توسینسو بود از چند لینک اینترنت ADSL استفاده می کردیم، بعد از اینکه پروژه به درستی پیدا سازی شد و کاربران شروع به استفاده کردند و همه چیز خوب بود از محل پروژه خارج شدیم و با کمال تعجب متوجه شدیم که فردای آن روز گزارش هایی به دست ما می رسد که حاکی از کندی و قطعی شدید اینترنت در این محل می باشد.

بعد از پیگیری هایی که انجام دادیم و تماس هایی که با ISP مورد نظر گرفتیم متوجه شدیم که اشکال از خط اینترنت نیست و مشکل از سمت ISP نبوده است و خوشبختانه پشتیبان های ISP مورد نظر اعلام کردند که روی خط اینترنت شما ما Noise زیادی دریافت می کنیم و به همین دلیل است که خط اینترنت شما قطعی و وصلی زیادی دارد.

برای ورود به بهترین دوره های آموزش شبکه به زبان فارسی وارد وب سایت توسینسو در این لینک شوید

ما به دنبال راهکار برطرف کردن Noise افتادیم و با بررسی کردن همه مواردی که ممکن است باعث ایجاد Noise در خط اینترنت ADSL شود در نهایت موفق شدیم Noise موجود را به حداقل میزان ممکن برسانیم، بد ندیدیم که این موارد را در انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران نیز با شما دوستان در میان بگذاریم در ادامه تجربیات ما در این خصوص را مشاهده خواهید کرد :

 بررسی کردن Noise از کنسول مدیریتی مودم ADSL، آیا من اصلا Noise دارم؟

وارد کنسول مدیریتی روتر یا مودم ADSL خودتان بشوید و به دنبال صفحه ای به نام Status یا Statistics بگردید. در این صفحه خود مودم ADSL به شما وضعیت کلی سلامت دستگاه و Noise و همچنین بسیاری دیگر از فاکتورها را نمایش می دهد. اما مهمترین چیزی که در این قسمت برای مهم است دو فاکتور Link Attenuation و SNR یا Noise Margin است که بایستی به درستی بررسی شوند.

پارامتر Link Attenuation شاخص میزان تضعیف یا میرایی سیگنال در خط تلفن شما است، شاخص SNR مخفف کلمه های Signal To Noise Ratio است که به معنی میزان سیگنال مفید در مقایسه با سیگنال مزاحم یا Noise را نشان می دهد. در این میان از همه مهمتر شاخص SNR است که هم برای آپلود و هم برای دانلود بصورت Upstream و Downstream به شما نمایش داده می شود.

آموزش کاهش دادن نویز (Noise) در خط اینترنت ADSL

برای ورود به بهترین دوره آموزش لینوکس وارد این لینک در وب سایت توسینسو شوید

 در واقع اگر می خواهیم بدانیم خط اینترنت ADSL ما Noise دارد یا خیر این شاخص را بایستی مشاهده کنیم. هر چقدر SNR شما عدد بالاتری باشد نمایانگر سرعت و کیفیت بهتر خط شما است. اگر SNR شما عدد 12 باشد، خط تلفن شما Noise زیادی دارد و اصلا کیفیت مناسبی ندارد، اگر این عدد 20 باشد یعنی کیفیت در حد مناسب و قابل تحمل است اما اگر SNR ما عددی بالا مثل 30 تا 36 را نشان بدهد یعنی خط تلفن ADSL شما توسینسو است.

آموزش کاهش دادن نویز (Noise) در خط اینترنت ADSL

برای ورود به بهترین دوره آموزش MCSA به زبان فارسی وارد این لینک شوید

شاخص بعدی همانطور که گفتیم Line Attenuation یا تضعیف سیگنال در خط است که طبیعتا هر چقدر این عدد پایینتر باشد بهتر است، برای مثال اگر خط تلفن شما دارای Line Attenuation ای برابر یا پایینتر از 20 باشد قطعا خط تلفن شما ITPRO است، اگر بین 20 تا 50 باشد خط تلفن شما عادی و بهتر بگوییم قابل تحمل است و اگر این عدد بالاتر از 50 باشد شما قطعا مشکل جدی در خط تلفن دارید و Noise زیادی بر روی خط شما وجود دارد.

حالا مطمئن شدم که خط ADSL من Noise دارد چه کار کنم؟

  • ممکن است Splitter یا همان دستگاه دو شاخه ای که یکی از شاخه های آن به تلفن و یکی دیگر به مودم ADSL شما متصل می شود به مشکل خورده باشد، یک Splitter دیگر تهیه کنید و سپس تست کنید ببینید موارد بالا درست شده است یا خیر، یکی از وظیفه های مهم این دستگاه تفیکیک کردن همین Noise و تداخل سیگنال است. در واقع این Splitter است که صدا را از داده های اینترنت جدا می کند تصویر زیر یک Splitter است.
  • تلفن منزل را بردارید و گوش کنید، اگر صدای خرخر شنیدید بنابراین ممکن است مشکل از خط تلفن داخلی منزل باشد، سیم های تلفن را دنبال کنید و ببینید از چه جاهایی عبور کرده اند، مطمئن شوید که این سیم ها دارای اتصالی با همدیگر نیستند و کاملا روکش مناسب دارند، احتمال این وجود دارد که در محل اتصال دو سیم از بیرون به داخل که معمولا با نوار چسب انجام می شود این اتفاق رخ داده باشد. مطمئن شوید که سیم تلفن شما از کنار کابل برق، به ویژه کابل های فشار قوی یا سه فاز عبور نکرده باشد، ممکن است در ساختمان شما سیم تلفن را در کنار سیم برق از درون یک داکت عبور داده باشند. حدالمقدور از سیم تلفن های مفتولی مسی ( نه آلومینیومی ) با روکش فلزی Noise گیر استفاده کنید.
  • محل عبور سیم تلفن در ساختمان را بررسی کنید که از کنار مواردی مثل آسانسور، مایکروویو، هیتر برقی و هرگونه دستگاهی که مستعد ایجاد Noise است عبور نکرده باشد، عبور کردن سیم تلفن بصورت روکار در ساختمان و پوسیدگی سیم هم می تواند از عوامل ایجاد Noise باشد حتی ممکن است به دلیل پوسیدگی آب باران درون آنها برود. دقت کنید که طولانی شدن طول سیم تلفن نیز ممکن است از دلایل بروز Noise بر روی خطوط ADSL شما باشد.
  • خطوط تلفن خود را بررسی کنید، دستگاه هایی مثل Fax یا Caller ID یا حتی دستگاه های تلفن بیسیم و سه راهی های برق و تلفن نیز می توانند باعث ایجاد Noise بر روی خط تلفن شما بشوند ، وجود دستگاه های کارت خوان، صفر بند و … هم می تواند به تنهایی باعث ایجاد Noise در خطوط ADSL شوند. دقت کنید نزدیک بودن گوشی موبایل به مودم ADSL نیز می تواند باعث ایجاد Noise در خطوط شما شود.
  • اگر در کنار مودم ADSL خودتان به جای استفاده از سه راهی های کوچک از سه راهی های برق دارای کابل بلند استفاده کرده اید و این کابل ها را درون هم گرد کرده اید، حتی ممکن است کابل شبکه باشد که در کنار هم گرد شده باشند، با توجه به اینکه درون این کابل ها برق وجود دارد ممکن است باعث ایجاد میدان مغناطیسی و در نهایت ایجاد Noise بر روی خطوط ADSL شما شوند. ترجیحا اگر می توانید از سه راهی های کوچک استفاده کنید، از کابل های با اندازه مناسب استفاده کنید و در صورت اجبار از فویل آلومینیومی برای ایزوله کردن این کابل ها استفاده کنید.
  • Firmware یا نرم افزار مودم ADSL خودتان را به جدیدترین نسخه بروز رسانی کنید، توجه کنید که بسترهای مخابراتی و سرویس های ADSL جدید ممکن است با مودم ADSL قدیمی شما سازگاری نداشته باشند، ترجیحا از همان روتر یا مودم ADSL ای استفاده کنید که ISP شما آن را توصیه کرده است.

همه موارد بالا را تست کردم اما همچنان قطعی و وصلی و کندی سرعت دارم!

  1. ممکن است این مشکل موقتی بوده و به دلیل تعمیرات خطوط مخابرات یا ISP باشد چند ساعت یا چند رو تحمل کنید
  2. ممکن است در شبکه یا سیستم شما ویروسی وجود داشته باشد که بدون اطلاع شما ترافیک اینترنت را هدر می دهد
  3. ممکن است یکی از کاربران شبکه شما از نرم افزارهای دانلود پر سرعت استفاده کند و سرعت شما کاهش پیدا کند

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

اخبار تکنولوژی
بلیط اتوبوس
تاکسی بین شهری
این مقاله را به اشتراک بگذارید
توییتر Whatsapp Whatsapp تلگرام ایمیل کپی کرده لینک پرینت
چه حسی به این مطلب داری؟
Sad0
Sleepy0
Love0
Happy0
Angry0
Cry0
Surprise0
مقاله قبلی آپدیت helpful content را بیشتر شناخته و از آن در ارتقاع سئو سایت خود استفاده کنید آپدیت helpful content را بیشتر شناخته و از آن در ارتقاع سئو سایت خود استفاده کنید
مقاله بعدی آیپد پرو 2022 یا سرفیس پرو 8؟ آیپد پرو 2022 یا سرفیس پرو 8؟
نظر بدهید نظر بدهید

نظر بدهید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفا یک امتیاز انتخاب کنید!

تبلیغات

موبوگیفت
  • خرید فالوور ایرانی
  • خرید فالوور ارزان
  • پنجره دوجداره
  • خرید ممبر تلگرام
  • خرید ساعت گارمین
  • دستگاه جوجه کشی دماوند
  • شناسایی صرافی های جعلی
  • رمزارز وان اینچ چیست
  • اخبار بازار ارز دیجیتال
  • ربات های معاملاتی ارز دیجیتال
  • تون کوین در برابر نات کوین
  • دوربین کوچک سیم کارت خور
  • خرید بیت کوین
  • لوستر مدرن
  • تور روسیه
  • چاپ لیبل
  • خرید لایک
  • خرید سرور hp ماهان شبکه اچ پی

آخرین خبرها

آنر X6c

آنر X6c معرفی شد؛ نمایشگر 120 هرتز و تراشه هلیو G81 اولترا با قیمتی اقتصادی

هوش مصنوعی اپل در WWDC 2025

نگاهی به هوش مصنوعی اپل در WWDC 2025؛ از سیری هوشمند تا ترجمه زنده

قابلیت‌ جدید ایرپادز اپل

قابلیت‌ جدید ایرپادز اپل؛ ضبط صدا با کیفیت استودیویی و کنترل دوربین با هدفون!

مطالب مرتبط

 آشنایی با سرور مجازی ابری، کسب‌وکار و موبایل؛ راهکارهای هوشمند برای توسعه
رپورتاژ آگهی

 آشنایی با سرور مجازی ابری، کسب‌وکار و موبایل؛ راهکارهای هوشمند برای توسعه

20 خرداد 1404 ساعت 14:06
هزینه تعمیر زودپز دسینی در سال ۱۴۰۴
رپورتاژ آگهی

هزینه تعمیر زودپز دسینی در سال ۱۴۰۴ به همراه جدول قیمت و راهنمای کامل

19 خرداد 1404 ساعت 14:45
تاریخچه قیمت ریپل
رپورتاژ آگهی

بررسی تاریخچه قیمت ریپل، آیا ریپل در آستانه سقوط است؟

19 خرداد 1404 ساعت 14:15
Active Directory 2 خرید لایسنس اصلی ویندوز سرور 2025 اورجینال (استاندارد و دیتاسنتر) ژوئن 2025 3
رپورتاژ آگهی

لزوم استفاده از نسخه‌های اصلی ویندوز سرور در سازمان‌ها

18 خرداد 1404 ساعت 12:36

درباره دیجی‌رو

رسانه دیجی‌رو با شعار دنیای تکنولوژی در اوایل سال 94 تاسیس شد. ماموریت ما اطلاع رسانی صحیح و ارائه آخرین اخبار تکنولوژی، بررسی محصولات دیجیتال، راهنمای خرید کالاهای دیجیتال و همچنین تهیه به‌روزترین مطالب آموزشی و مقالات در حوزه تکنولوژی، علم و سبک زندگی است. گروه دیجی‌رو همه‌ی تلاش خود را به کار خواهد گرفت که روزبه‌روز بر کیفیت و خدمات این رسانه بیفزاید تا دیجی رو به عنوان رسانه‌ای معتبر بدرخشد.

logo-samandehi
دنبال کردن
تمامی حقوق برای رسانه دیجی‌رو محفوظ است. 1403 ©
خوش آمدید

ورود به حساب کاربری

فراموش رمز عبور