نمایشگاه الکامپ پس از یک دوره طولانی غیبت (به دلیل شیوع پاندمی کرونا) امسال در بازه ۴ تا ۷ تیر دوباره برگزار میشود. به دلیل برگزار نشدن این نمایشگاه طی سالهای اخیر و بنا بر دادههای موجود، الکامپ ۲۰۲۳ با استقبال زیادی از سوی شرکتها و سازمانهای گوناگون روبهرو بوده است.
پادیوم نیز به عنوان عضوی از خانواده سرزمین هوشمند پاد و یکی از فعالان عرصه دیجیتال کشور با برنامهها و راهکارهای متنوع در این نمایشگاه شرکت میکند. اما نمایشگاه الکامپ چیست؟ و چرا شرکت در این نمایشگاه ضروری است؟
تاریخچه نمایشگاه الکامپ
نمایشگاه الکامپ یکی از قدیمیترین نمایشگاههای ایران است. الکامپ اولین بار در سال ۱۳۶۹ با عنوان نمایشگاه بین المللی کامپیوتر، برق، الکترونیک و ارتباطات در محوطه نمایشگاه بینالمللی تهران و در یک چادر بادی برگزار شد.
سپس قسمتهای برق و مخابرات جدا شده و نمایشگاه با نام تجارت الکترونیک و کامپیوتر (الکامپ به اختصار) به کار خود ادامه داد. الکامپ ابتدا شرکت سهامی نمایشگاههای بینالمللی تهران بود و کمکم به بخش خصوصی واگذار شد.
سال ۱۳۸۰ را میتوان سال اوجگیری الکامپ نامید. در این سال ۴۰۰ شرکت در این نمایشگاه حضور پیدا کردند ۸۰ شرکت خارجی بودند. سال ۱۳۸۲ وسعت نمایشگاه افزایش پیدا کرده و به ۳۰ هزار و ۳۳۶ مترمربع رسید که در این فضا ۴۳۰ شرکت حضور پیدا کردند. با ورود به دهه ۹۰ شمسی، نمایشگاه الکامپ دچار تغییرات و تحولات بسیاری شد و با افزایش برنامههای علمی گام مهمی به سمت جذب قشر دانشجو و تحصیلکرده برداشت.
سال ۱۳۹۴ نیز با ایجاد نوآوریهایی نظیر کلاسهای رایگان، وام ۱۲ درصدی به شرکتکنندگان، ارائه فضای اختصاصی به استارتاپها و تولد بخش پرطرفدار الکامپ استارز نقطه عطفی در مسیر این نمایشگاه به شمار میرود.
در سالهای بعد نیز همزمان با اضافه شدن بخشهای دیگری نظیر الکامپ گیمز و افزایش تعداد استارتاپها و فینتکها، توجه سازمانها و شرکتهای دولتی نیز بیش از پیش به سمت نمایشگاه الکامپ معطوف شد.
امسال نیز مانند سالهای گذشته سازمان نظام صنفی رایانهای استان تهران مسئولیت برگزاری نمایشگاه را بر عهده گرفته و با توجه به شرایط اقتصادی و محدودیتهایی که عرصه را بر کسبوکارهای دیجیتال تنگ کرده است، اهمیت الکامپ ۲۰۲۳ برای کسبوکارهای شرکتکننده بیش از پیش شده است.
برنامههای الکامپ ۲۰۲۳
این دوره از نمایشگاه الکامپ در کنار حضور کسبوکارهای پنلها، برنامههای متنوعی را برای شرکتکنندگان در نظر گرفته است از جمله:
الکامپ پیچ
در الکامپ پیچ شرکتکنندگان فرصت دارند ایدههای کسبوکار خود را به گروهی از داوران ارائه کرده و نظر آنها را در مورد ایده خود بدانند. در الکام پیچ فرصت مناسبی برای صاحبان ایده و کسبوکارهای نوپا فراهم است تا با استفاده از تجربیات افراد فعال در این عرصه، نقاط ضعف خود را برطرف کرده و نقاط قوت را بهبود دهند.
اتاق شتاب
اتاق شتاب با فراهم آوردن شرایط مناسب برای تبدیل ایدهها به کسبوکار از طریق مذاکره با سرمایهگذاران و منتورشیپ، یکی از بخشهای جذاب الکامپ ۲۰۲۳ به شمار میرود.
الکام جابز
در بیست و ششمین دوره الکامپ، الکام جابز برای اولین بار با همکاری استودیو منابع انسانی کارجو پلاس و با استفاده از سامانه مدیریت جذب و استخدام و ابزارهای کاربردی، به عنوان یک بستر مناسب برای فرایند جذب نیروهای تخصصی و معرفی ظرفیتهای نیروی انسانی علاقمند به همکاری، معرفی خواهد شد. ایستگاههای اطلاع رسانی در درب ورودی تمامی سالنهای الکامپ قرار داده شدهاند تا امکان برقراری تعامل مستقیم با کارجویان از طریق وب اپلیکیشن اختصاصی نمایشگاه را فراهم کنند. این فرآیند از طریق مشارکت کنندگان محترم حاضر در نمایشگاه الکامپ انجام خواهد شد.
الکامپ اسمارت
هدف از الکامپ اسمارت معرفی توانمندیها و راهکارهای ارائه شده توسط کسب وکارهای فعال در حوزه هوشمندسازی صنایع و بخشهای اولویتدار مانند صنعت و معدن، کشاورزی، سلامت، خودرو، آموزش، انرژی، شهر هوشمند و … در یک فضای اختصاصی است.
با حضور در این بخش، به علاوهی فرصت عرضه توانمندی کسب و کار خود در حوزه هوشمندسازی، شما قادر خواهید بود با متولیان و فعالان سایر صنایع که به طور ویژه برای بازدید از این بخش نمایشگاه دعوت شدهاند، آشنا شوید و توانمندیها را به اشتراک بگذارید.
برنامههای پادیوم در الکامپ ۲۰۲۳
پادیوم به پیروی از اهداف خود در راستای توسعه زیستبوم دیجیتال و ایجاد فضای گفتمان، با برنامههای مختلفی نظیر پیشنهادات ویژه مشارکت و همکاری، راهکارهای ویژه برای کسبوکارهای حوزههای مختلف و مسابقه و جایزه برای بازدیدکنندگان از غرفه و همراهان پادیوم در نظر گرفته است.
شما میتوانید با بازدید از بخش پادیوم در غرفه سرزمین هوشمند پاد واقع در سالن خلیج فارس ضمن آشنایی با سرویسهای پادیوم و بررسی فرصتهای همکاری، شانس خود برای برنده شدن یک دستگاه عینک واقعیت مجازی را محک بزنید.
همچنین کسانی که نمیتوانند در این بازه زمانی به صورت حضوری در الکامپ حضور پیدا کنند، میتوانند با شرکت در مسابقه آنلاین پادیوم برنده یک دستگاه نینتندو سوییچ شوند. اطلاعات مربوط به مسابقهها را میتوانید در بلاگ و شبکههای اجتماعی پادیوم دنبال کنید.
سرزمین هوشمند پاد چیست؟
هدف اصلی سرزمین هوشمند پاد، ایجاد یک سرزمین مجازی است که با استفاده از یک پلتفرم دیجیتال یکپارچه، نیازهای شهروندان را تأمین کند. در این سرزمین، کسبوکارها به عنوان تأمینکنندگان ارزش نهایی، محصولات و خدمات خود را به مصرفکنندگان نهایی ارائه میدهند.
سرزمین هوشمند پاد در حوزههای بانکی و مالی، آموزش، انرژی، سلامت، گردشگری، بازی و سرگرمی، لجستیک، کشاورزی و نیازهای روزمره فعالیت میکند. این فعالیتها پوشش بیشتری از کالاها و خدمات موردنیاز مصرفکنندگان نهایی را در بر میگیرد.
در سرزمین هوشمند پاد، سرویسهای پایهای و زیرساختی برای برطرف کردن نیازهای مشترک بیشتر کسبوکارهای آنلاین پیادهسازی شدهاند و از طریق رابط برنامهنویسی (API) در دسترس آنان قرار میگیرد. احراز هویت یکپارچه (SSO)، حساب دیجیتال، سرویسهای بانکی و پرداخت، فضای ذخیرهسازی ابری و سایر سرویسهای ضروری برای ایجاد، توسعه و نگهداری کسبوکارها در این پلتفرم یکپارچه فراهم میشوند.
نقش پادیوم در سرزمین هوشمند پاد چیست؟
پادیوم به عنوان یک بازارچه API و خدمات دیجیتال و پنجره معرفی و ارائه خدمت کسبوکاری سرزمین هوشمند پاد، ماموریت خود را در تسهیل راهاندازی و توسعه کسبوکارها بر بستر دیجیتال تعریف کرده است. در پادیوم سازمانها، شرکتها و کسبوکارهای متنوعی در زمینههای گوناگون از جمله بانکی و مالی، بیمه، پرداخت، هوش مصنوعی و ذخیرهسازی ابری خدمات خود را در قالب API و وبسرویس در اختیار کاربران میگذارند.
در پادیوم از یک سو تامینکنندگان میتوانند از بستر ایجادشده برای معرفی و افزایش کاربران خدمات خود بهره برده و از سوی دیگر دریافتکنندگان میتوانند با بررسی سرویسهای تامینکنندگان مختلف در یک بازار شفاف و رقابتی، بهترین گزینه برای تامین نیازهای خود و کسبو کارشان را انتخاب کنند.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.