سئو کارآمدترین و مقرون به صرفه ترین راه برای درک و رسیدن به مشتریان است. بسیاری از برندها و کسبوکارها میدانند که برای استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود به سئو نیاز دارند، و مزایایی که از خدمات سئو سایت به دست خواهند آورد بسیار بیشتر از معایب آن است.
این ۷ دلیل بدون در نظر گرفتن صنعت یا اندازه کسب و کار، شفافیتی را در مورد اینکه چرا کسب و کارها برای ارتقای برند خود به بالاترین سطح به سئو نیاز دارند را ارائه می دهد.
۱. جستجوی ارگانیک اغلب منبع اصلی ترافیک وب سایت است
جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد وبسایت اکثر کسبوکارها و یک جزء مهم از خدمات شرکت های دیجیتال مارکتینگ است که در نهایت باعث میشود کاربران کسب و کار شما را پیدا کنند و به مشتری دائم تبدیل شوند.
گوگل، به عنوان پربازدیدترین وب سایت درایران وجهان یکی از اصلی ترین مکان ها برای دیده شدن برند ها می باشد. ما می دانیم که اکثریت واضح جهان با دسترسی به اینترنت حداقل یک بار در روز برای دریافت اطلاعات به گوگل مراجعه می کنند. قابل مشاهده بودن به عنوان یک منبع قابل اعتماد توسط گوگل و سایر موتورهای جستجو همیشه به نفع برند ها است.
۲. سئو بهترین راه برای شنیدن صدای مشتری است
از درک تغییرات کلان بازار تا درک هدف مصرف کننده در جزئیات، سئو به ما می گوید که مشتریان چه می خواهند و چه نیاز دارند. تحلیل دادهها در سئو چه به صورت گفتاری یا نوشتاری، سیگنالهای واضحی از قصد و رفتار کاربران به ما میدهد.
سئو کارها این کار را به طرق مختلف انجام می دهد:
- تجزیه و تحلیل داده های پرس و جو کاربران
- تجزیه و تحلیل SERP
- تجزیه و تحلیل اطلاعات از طریق هوش مصنوعی.
۳. سئو نسبتا ارزان و بسیار مقرون به صرفه است
بر خلاف تبلیغ در گوگل خدمات سئو به نسب سایر ابزار های مهم دیجیتال مارکتینگ هزینه کمتری دارد. سئو در خدمات شرکت دیجیتال مارکتینگ نسبتاً ارزان است و بازده آن به احتمال زیاد از نظر سود یک برند تجاری قابل توجه خواهد بود. سئو هزینه بازاریابی نیست؛ سئو یک سرمایه گذاری تجاری واقعی است.
۴. سئو یک استراتژی بلند مدت است
سئو می تواند تأثیر قابل توجهی در سال اول انجام استراتژی های آن داشته باشد، و بسیاری از این اقدامات تأثیری مثبت روی کسب و کار خواهند داشت که بیش از چندین سال طول می کشد.
هر چه زمان، تلاش و بودجه سئو بیشتر به آن اختصاص داده شود، وب سایت بهتر و طولانی تر می تواند یک رقیب شایسته در بازار خود باشد.
۵. سئو به شما کمک کند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنید
در حالی که بسیاری از کمپین های بازاریابی تمایل دارند بر روی یک مخاطب هدف تعریف شده تمرکز کنند، سئو می تواند به شما کمک کند هر کسی را در یک مقطع زمانی خاص جذب کنید، صرف نظر از اینکه در چه مرحله ای از قیف خرید هستند.
لیستی از کلمات کلیدی که می خواهید برای آنها رتبه بندی کنید ایجاد کنید. سپس، از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی برای گسترش آن استفاده کنید. در نهایت، از تحقیقات رقابتی برای اصلاح لیست خود با شناسایی اینکه رقبای شما چه کسانی هستند، برای چه کلمات کلیدی رتبه بندی می شوند و کجا بک لینک دارند، استفاده کنید و از این اطلاعات برای ایجاد یک استراتژی سئو بهتر استفاده کنید.
بسیاری از ایزارهای سئو به شما آمار مهم درباره میزان جستجو برای کلید واژه ها در ماه را به شما می دهند.
۶. افزایش اعتبار برند
مردم به طور مداوم توسط تبلیغات آنلاین هدف قرار می گیرند به طوری که از این تبلیغات خسته می شوند. این امر منجر به افزایش محبوبیت نرم افزارهای مسدودکننده تبلیغات شده است که اکثر تبلیغات پولی را مسدود می کند و در نتیجه اثربخشی این نوع کمپین ها کاهش می یابد.
اما از آنجایی که در سئو همه چیز در پسزمینه اتفاق میافتد، کاربران احساس نمیکنند که از خدمات بازاریابی استفاده می کنند و بنابراین احتمال بیشتری دارد که روی لینک شما کلیک کنند. این همچنین اعتبار سایت شما را افزایش می دهد – اگر یک وب سایت در بالای صفحه جستجو باشد، باید معتبر باشد. شهرت موتورهای جستجو مانند گوگل به کیفیت و مرتبط بودن پیوندهایی است که آنها ارائه می دهند، به این معنی که وب سایت هایی با محتوای با کیفیت بالاتر و اعتبار بیشتر در لینک های اول به نمایش در می آیند.
۷. از رقبا جلوتر باشید
زمانی به سئو بهعنوان ابزار بازاریابی دیجیتال خیلی اهمیت داده نمی شد، اما همانطور زمان طی شد، ثابت کرد که ابزار بسیار مؤثری است که میتواند باعث رشد حد اکثری کسب و کار ها شود. در واقع، بیش از ۶۰ درصد از بازاریابان سئو را اولویت اصلی خود برای ایجاد ترافیک «ارگانیک» می دانند. این به این معنی است که اگرخدمات سئو را پیاده سازی نمی کنید، در این صورت خطر عقب افتادن از رقبای خود را دارید.
اگر میخواهید کسبوکارتان رونق بگیرد، باید در همه چیز پیشتاز باشید و داشتن رتبه برتر در صفحه نتایج جستجو یک مزیت بزرگ است.
کسب و کار آنلاین در فضای آتجاری کنونی به شدت رقابتی شده اند. این امر اهمیت حضور کسب و کارها در فضای آنلاین را افزایش داده است. داشتن یک استراتژی موثر سئو نه تنها به کسب و کار شما یک حضور آنلاین قوی می بخشد، بلکه به آن امکان رشد و شکوفایی می دهد.
تاثیر سئو در کسب و کار ها
کلام آخر
چه کسب و کار شما یک شرکت بزرگ باشد یا یک استارت آپ نوپا، بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو، نقش مهمی در بازاریابی دیجیتال ایفا می کند. سئو یکی از دو ستون اصلی است که اکثر کمپین های بازاریابی آنلاین بر اساس آن ساخته شده اند. اگر به خوبی انجام شود، خدمات سئو می تواند به کسب و کار شما برای ایجاد حضور آنلاین و جذب مشتریان بیشتر کمک کند.
#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجیرو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.