شرکت نوظهور و خلاق ناتینگ (Nothing) که در عرصه تکنولوژی و به طور خاص در بین تولید کنندگان گوشیهای هوشمند بسیار مطرح شده، به واسطه طراحیهای نوآورانه و استراتژیهای بازاریابی بدیع خود موفق به کسب جایگاهی قابل توجه در این بازار رقابتی گردیده است. طبق گمانهزنیهای اخیر و بر اساس شواهدی که به دست آمده، به نظر میرسد که اکنون این شرکت مشغول کار بر روی سومین محصول از سری گوشیهای هوشمند خود میباشد که قرار است به عنوان یک گوشی میانرده با امکانات مناسب و قیمت مقرون به صرفه روانه بازار شود.
اطلاعات مذکور توسط سانجو چودری، یکی از منابع شناسایی و افشای اطلاعات محرمانه صنعت موبایل، در یک گزارش افشاگرانه بر روی وبسایت X (توییتر سابق) به اشتراک گذاشته شده است. وی با بررسیهای دقیق و تحلیل دادههای موجود، به این نتیجه رسیده که گوشی جدید ناتینگ با نام تجاری Phone (2a) عرضه شده و دارای شماره مدل AIN142 خواهد بود. گفته میشود این گوشی جدید مجهز به یک نمایشگر فوق العاده باکیفیت از نوع امولد و در اندازه 6.7 اینچ خواهد بود که دارای بریدگی بسیار ظریف و زیبا در قسمت فوقانی و مرکز صفحه نمایش برای تعبیه دوربین سلفی میباشد.
در ادامه و در جهت تکمیل اطلاعات ارائه شده، سانجو تصویری را به اشتراک گذاشته که گمان میرود نمایی از پشت بدنه گوشی Phone (2a) است. این تصویر، پیشبینیها درباره وجود رابط کاربری بصری منحصر به فرد ناتینگ به نام “گلیف” (glyph) و همچنین ویژگیهای نورپردازی جذاب در این گوشی را تقویت میکند. علاوه بر این، تصویر به شکلی دقیق نشان میدهد که یک دوربین دوگانه در پشت بدنه وجود دارد و این دوربین شباهتهایی به دوربین موجود در مدلهای قبلی گوشیهای Phone (2) و Phone (1) دارد.
با اینکه این اطلاعات هنوز در حد شایعه و گمانهزنی هستند و هنوز هیچ تأییدیه رسمیای از سوی شرکت ناتینگ منتشر نشده، اما در صورتی که این ادعاها واقعیت داشته باشند، به نظر میرسد که شرکت ناتینگ به نوعی از رویه مدیریتی و استراتژیک شرکت بزرگ گوگل در بخش کسب و کار سخت افزاری خود الهام گرفته است. چرا که گوگل نیز در طی سالیان گذشته همواره یک مدل مقرون به صرفهتر از گوشیهای خود را با پسوند a عرضه کرده و با استقبال خوبی نیز از سوی کاربران مواجه شده است.
در این رویه استراتژیک، بعد از عرضه گوشی یا گوشیهای پرچمدار، یک نسخه جمعوجورتر صرفاً با افزودن یک حرف “a” به پایان نام آن، به عنوان مدلی مقرونبهصرفهتر و البته ضعیفتر وارد بازار میشود، مانند آنچه که اخیراً در مورد گوشی پیکسل 7 ای (Pixel 7a) مشاهده کردهایم. قطعاً این استراتژی میتواند برای جذب دامنهای گستردهتر از مشتریان با بودجههای محدود بسیار مؤثر بوده و کسانی را که شیفته ویژگیهایی همچون رابط نوری “گلیف” بودند، اما به واسطه قیمت بالای گوشیهای ناتینگ امکان خرید و استفاده از آنها را نداشتند، به خرید تشویق کند.